شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

«رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

عمده مراحل برگزاری «نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی» پیش رفته/ عدم حضور «آقای تبریزی» به کیفیت یا کمیت جشنواره لطمه‌ای وارد نمی‌کند

محمد حسین رجبی دوانی

سینماپرس: دکتر محمد حسین رجبی دوانی گفت: به نظر بنده اگر انعکاس خوبی از طرف رسانه ها چه از طریق فضای مجازی و چه رسانه های ملی صورت بگیرد؛ حضور بنده یا افراد دیگر تاثیری در روی آوری مردم به جشنواره نخواهد داشت. اگر ما بتوانیم اهداف جشنواره را به خوبی تبلیغ کنیم به نظر من افراد نقش چندانی در جذب مخاطبان نخواهند داشت.

«دکتر محمد حسین رجبی دوانی» رئیس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس به موضوع عدم حضور کمال تبریزی در جایگاه دبیر جشنواره و قطع همکاری وی و پیامدهای نامطلوب این اقدام بر کیفیت برگزاری این جشنواره تازه متولد شده پرداخت و بیان داشت: تقریبا عمده مراحل برگزاری نخستین جشنواره اقوام ایرانی پیش رفته و ما در مراحل پایانی آن به سر می بریم. در حقیقت داوری ها صورت گرفته و یا اندکی در دست قضاوت هستند. در چنین وضعیتی عدم حضور آقای تبریزی به کیفیت یا کمیت جشنواره لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

دکتر دوانی تصریح کرد: به نظر بنده اگر انعکاس خوبی از طرف رسانه ها چه از طریق فضای مجازی و چه رسانه های ملی صورت بگیرد؛ حضور بنده یا افراد دیگر تاثیری در روی آوری مردم به جشنواره نخواهد داشت. اگر ما بتوانیم اهداف جشنواره را به خوبی تبلیغ کنیم به نظر من افراد نقش چندانی در جذب مخاطبان نخواهند داشت.

رئیس بنیاد ایران شناسی در ادامه این گفتگو و در پاسخ به این پرسش که آیا انتقال جشنواره از تبریز به تهران دچار کدورت‌هایی برای فعالین فرهنگی تبریز که در اصل ایده اولیه جشنواره نیز از سوی آنان بوده نشده است؟ گفت: هیچ گونه کدورتی در اتخاذ این تصمیم از سوی دوستان ما در تبریز وجود ندارد. در ابتدا ما از این مقوله بی خبر بودیم ولی با توجه به اینکه بنیاد ایرانشناسی در تبریز نیز فعالیت پویا دارد؛ در یک محیط صمیمانه جلسه ای با دوستان ما که در تبریز سکونت داشتند برگزار شد و آنها با توجه به اطلاعاتی که از سبقه بنیاد داشتند از ما درخواست کمک و همراهی کردند. ما نیز با آغوش باز پیشنهاد این عزیزان را پذیرفتیم.

ایشان در پایان این گفت‌وگو افزود: با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری جشنواره بسیار حیاتی است و شهر تهران امکانات مناسب تری نسبت به سایر شهرهای کشور دارد و انعکاس رسانه‌ای ملی و بین المللی در تهران بهتر صورت می‌گرفت؛ تصمیم بر این شد تا اولین دوره جشنواره در تهران برگزار شود و دوره بعدی تبریز میزبانی جشنواره را عهده دار شود. همچنین تلاش های دوستان بر این است که دوره های بعدی نیز در سایر شهرهای کشور برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.