چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۴

تشييع پيکر ابوطالب امام از مقابل خانه هنرمندان ايران

سید کوروش ابوطالب امام

بيستم اسفند عکاسان از مقابل خانه هنرمندان با کوروش امام وداع مي کنند.

به گزارش سينما پرس : مراسم وداع با اين هنرمند پنجشنبه (بيستم اسفند ) ساعت 9 از مقابل خانه هنرمندان ايران با حضور خانواده و جامعه عکاسي ايران برگزار و پس از آن، پيکر آن مرحوم به سوي بهشت زهرا تشييع خواهد شد تا در قطعه هنرمندان آرام گيرد.
همچنين مراسم بزرگداشت آن مرحوم روز جمعه بيست و يکم اسفند از ساعت 14.30 تا 16 در مسجدالجواد واقع در ميدان هفت تير برگزار مي‌شود.
کوروش سيد ابوطالب امام که به "ابوطالب امام" شهرت داشت، از عکاساني بود همواره در سال هاي جنگ و انقلاب حضور پررنگي داشت و به دليل گرفتن عکسهاي دوران دفاع مقدس و جنگ در اين زمينه شهرت داشت .
وي چند سالي بود به دليل بيماري ام اس از ويلچر استفاده مي‌کرد او حتي روي ويلچير هم عکاسي مي‌کرد و در اغلب مجامع عکاسي و گشايش نمايشگاههاي عکس حاضر بود، تهران از سالهاي 60 تا 67 ، جنگ، موشک باران، اعزام نيرو به جبهه‌ها وتصوير سقف من و دوستانم...از جمله موضوعاتي هستند که ابوطالب به عکاسي از آنها پرداخت.
همچنين پروژه عکس‌هاي «تهران ديروز و امروز» که نگاهي تطبيقي از تهران در زمان جنگ تا تهران امروز است، کار اين استاد بزرگ عکاسي است آخرين پرتره اين هنرمند عکاس در نمايشگاه عکاسانه خانه عکاسان ايران به نمايش درآمد.//انتهاي پيام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.