چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶

بررسی آثار کوتاه جشن خانه سینما /1

سیاح: اکثر آثار کوتاه برای حضور در جشن خانه سینما مناسب نیستند

فیلم کوتاه

عضو هیئت انتخاب فیلم کوتاه چهاردهمین جشن خانه سینما گفت: اکثر آثار برای جشنواره هایی مانند جشن خانه سینما ساخته نشده اند زیرا کیفیت نامناسبی دارند به همین دلیل باید به جشنواره های کوچک تر معرفی می شدند.

امیرحسین سیاح؛ فیلم ساز و عضو هیئت انتخاب فیلم کوتاه چهاردهمین جشن خانه سینما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، گفت: در میان آثار کوتاه این دوره از جشن خانه سینما ساخته های متوسط از لحاظ کیفیت به ندرت دیده می شوند اما در مقابل تعداد فیلم های خوب و ضعیف بالا است البته در این میان آثار ضعیف تعداد بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه به دلیل کیفیت پایین آثار انتخاب آنها برای بخش مسابقه به سختی انجام می شود، افزود: اکثر آثار برای جشنواره هایی مانند جشن خانه سینما ساخته نشده اند زیرا کیفیت نامناسبی دارند به همین دلیل باید به جشنواره های کوچک تر معرفی می شدند.
این مستند ساز تاکید کرد: در حق جشن خانه سینما ظلم شده زیرا هر فردی به خود اجازه می دهد تا اولین ساخته اش را به این جشن ارائه دهد اما هیئت انتخاب این دوره از جشن خانه سینما با سخت گیری بسیار به انتخاب آثار مشغول هستند تا چهاردهمین دوره این جشن با کیفیت مناسب برگزار شود.

عضو هیئت انتخاب فیلم کوتاه جشن خانه سینما درباره فراخوان عمومی جشن خانه سینما و حضور آزاد تمام فیلم سازها، توضیح داد: اگر قرار باشد مثلا برای جذب بازیکن به تیم ملی بسکتبال فراخوان داده شود افرادی که اعلام آمادگی می کنند باید از امتیازهای مشخصی مانند قد مناسب برخوردار باشند به همین دلیل معتقدم بهتر است فیلم سازها خود توانایی گزینش جشنواره ها را با توجه به کیفیت آثارشان داشته باشند.

به گفته سیاح تعداد آثار با کیفیت بالا در این دوره از جشنواره نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده اما به همان نسبت تعداد فیلم های ضعیف و زیر متوسط نیز بسیارند.

وی با اشاره به فقر آموزشی در میان فیلم سازان کوتاه، بیان کرد: فقر آموزشی اصلی ترین مشکل سینمای کوتاه است زیرا تاکید عموم فیلم سازها بر روی ایده است و در این میان از بکارگیری اصول صحیح فیلم سازی خودداری و سوژه مناسب آنها بدون بکارگیری تکنیک در شرایطی غیر حرفه ای ساخته می شود.

انتهای پیام/ س

















ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.