دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵

نمایشگاه عکس "راهیان نور" در خانه عکاسان ایران‌

عکس راهیان نور

نمایشگاه عکس "راهیان نور" به مناسبت هفته دفاع مقدس و سی امین سالگرد هشت سال جنگ تحمیلی، در خانه عکاسان ایران برپا می‌شود.


به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری سینمای ایران، رسول اولیازاده رییس‌خانه عکاسان ایران درباره این نمایشگاه گفت: اولین کاروان‌های راهیان نور، سال‌های 60 یا 61 راه‌اندازی شدند، اما به دلیل نا امنی‌های مناطق جنگی گسترش این سفرها پس از پایان جنگ از سر گرفته شد.

اولیا زاده با بیان اینکه اسقبال از این سفرها، علاقه و دلبستگی عاطفی مردم به دفاع مقدس را نشان می‌دهد ادامه داد: با توجه به همین موضوع بود که ما عکس های عکاسان با موضوع کاروان‌ها راهیان نور را جمع‌آوری کردیم تا نمایشگاهی در این زمینه برپا شود. پانصد عکس با این موضوع از 14 عکاس از جمله؛ عبداله حیدری، محمدرضا علی مددی، رجبعلی قهرمانی، حامد رهنما، حمزه اولیا زاده، منصوره معتمدی، مسعود نظری محرابی، محمد نوروزی، رسول اولیا زاده، بهنام صحوی، یداله عبدی، رئوف محسنی، سمیه سهیلی و یلدا معیری، جمع آوری شد که هفتاد عکس از میان آنها در این نمایشگاه روی دیوار خواهد رفت.

وی افزود: این نمایشگاه که یکی از گسترده‌ترین نمایشگاه‌های عکس از سفرهای راهیان نور است، تاریخچه 15 سال گذشته کاروان‌های راهیان نور را برای مخاطبان به تصویر کشیده است.
علاوه 20بر این عکس از این نمایشگاه به صورت همزمان در سایر شهرها در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

یادآور می شود این نمایشگاه از 30 شهریور تا هشت مهر در گالری شماره یک خانه عکاسان واقع در حوزه هنری، تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ن.ف/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.