چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۹

برگزيدگان نخستين جشنواره فيلم کوتاه دو دقيقه اي حج و زيارت معرفي شدند

فیلم کوتاه حج و زیارت

مراسم پاياني نخستين جشنواره فيلم کوتاه با موضوع حج و زيارت ظهر امروز 19 اسفند در سالن مجتمع فرهنگي بلال اداره کل فرهنگي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري سينماي ايران - علي ليالي مدير امور حج و زيارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني گفت: بخش اصل مخاطبان سازمان حج و زيارت مردم هستند و امور کار بايد به شکلي انجام شود تا جمعيت 70 ميليوني مردم کشور بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند . که در اين بين صدا وسيما مي تواند بهترين وسيله براي اطلاع رساني به مردم در زمينه امور حج و زيارت محسوب شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر در بعثه مقام معظم رهبري نزديک به ششصد و هشتاد عنوان تاليف با موضوع حج و زيارت موجود است و بسته هاي پر ارزش اطالاعات پيرامون حج و زيارت در اختيار مسافران عازم حج قرار مي گيرد که اين امکانات در برابر فقر امکانات درسالهاي قبل بسيار بسيار خوشحال کننده و اميدوارانه است.

ليالي افزود: امروز برنامه هاي صداو سيما آنقدر غني و پر بار شده است که مي تواند ارتباط قلبي مابين مردم و مکه مکرمه برقرار کند. اميدواريم شاهد توسعه بيشتر و بهتر برنامه هاي آتي صدا و سيما در مسير اطلاع رساني پيرامون مناسک و آداب حج باشيم.

حجت الاسلام سيد علي قاضي عسگر نماينده ولي فقيقه در سازمان حج و زيارت در ادامه اين برنامه در سخناني افزود: حج يکي از جامع ترين و زيباترين عبادت هاي اسلامي است. همانگونه که اسلام کاملترين دين الهي محسوب مي شود.

وي گفت: زيبايي هاي بسيار فراواني در حج موجود است که از اذهان مردم کشور پنهان مانده است و اين وظيفه هنرمندان جامعه است تا با استفاده از هنر خود زيبايي هاي عبادت درابعاد سياسي، اجتماعي، ادبي، اخلاقي و معرفتي را به تصوير بکشيد.

قاضي عسگر در پايان سخنان خود تصريح کرد: از تمامي هنرمندان مطرح کشور دعوت مي شود تا روح لطيف خود را با خدا پيوند زده و تمامي ابعاد پنهان حج را براي نسل جوان ايران و مردم جهان نه تصوير بکشند و با اين عمل در مسير عشق الهي قرار بگيرند.

علي دارابي قائم مقام سازمان صدا و سيما نيز در اين مراسم در سخناني گفت: از جامعه هنري کشور براي فعاليت در عرصه هاي مختلف فرهنگي و ديني تقدير و تشکر مي کنم و قدردان همه هنرمندان و نويسندگان کشور هستم که در حوزه هاي مختلف حج فعاليت مي کنند.

وي افزود: بخش حج و زيارت صدا وسيما داراي 110 شبکه راديويي و تلوزيوني برون مرزي است که اين شبکه ها در حال انجام تبليغات براي حج در سطح جهان هستند و اميدوارم که درسال آينده شاهد رشد بيش از پيش آثار صدا و سيما در حوزه حج و زيارت باشيم.

دارابي ادامه داد: نکته مهم ديگر اين که در بحث هاي مرتبط با فعاليت هاي ديني لازم است تا همواره عقلانيت رعايت شده و مبارزه با خرافاتي را که ريشه در دين مبين اسلام ندارد در دستور کار مسئولين قرار گيرد و در اين بين لازم است تا موضوع زيارت خانه خدا به صورت درست و اصولي آموزش داده شود.

وي در پايان گفت: اميدورام با اتمام نخستين جشنواره فبلم هاي کوتاه با موضوع حج و زيارت، دبيرخانه دائمي آن تشکيل شده و در طول سال شاهد فعاليت هاي آن باشيم.

لازم به ذکر است که در پايان مراسم، فيلم هاي کوتاه "زنده شدن" کار روح الله انصاري، "حج تبلور اقتدار اسلامي" کار هادي پور حامدي، "با خدا به هر زبان" کار فرامرز معطر، "آهنگ جان" کار محمد علي زارع شريفي، "نداي بيرنگي" کار مهدي عبادي، "لبيک" کار عليرضا سبحاني، "به حج رسيده" کار محمد برادران کاظميان، "کعبه دل" کار فاطمه نوروزي، "خانه خدا" کار سيد مجتبي مظلوم زاده، "انيميشن حج" کار علي نحوي، "رايحه" کار مجتبي قاسمي و "يا رسول الله" کار سيد امير سياح به عنوان فيلم هاي برتر اين جشنواره برگزيده شدند.

// انتهاي پيام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.