جمعه ۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۵۲

سینا سرلک با ساز ساکت می‌خواند

سینا سرلک

سینا سرلک از اجرای کنسرت دو روزه گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت در کیش خبر داد.

سینا سرلک خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: 13 و 14 مرداد کنسرتی با گروه «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت در کیش برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در این کنسرت قطعات؛ یادگار خون سرو، باران، خاک وطن و گل زرد را اجرا خواهیم کرد و کیارش ساکت با بم تار، بهنام ابوالقاسمی با پیانو، کوشان یغمایی با تنبک، کیوان ساکت با تار و خود من به عنوان خواننده گروه را همراهی خواهیم کرد.

سرلک اظهار داشت: ما این دو شب برنامه را اجرا می کنیم و بعد از آن 28 و 29 مهرماه در تالار وحدت با گروه «اینک» به سرپرستی حامد فکوری کنسرتی را برگزار خواهیم کرد که در آن قطعاتی در نوا و ماهور اجرا خواهد شد.

سینا سَرلَک خواننده ایرانی در آبان ماه سال ۱۳۶۱ در شهرستان الیگودرز متولد شد و موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدرش آغاز کرد. وی ابتدا با نغمه های محلی بختیاری خوانندگی را آغاز کرد و در سن ۷ سالگی توانست در سریال تلویزیونی شاخۀ طوبی که از شبکۀ سراسری یک سیما پخش می‌شد ترانه‌ای محلی بخواند. پس از آن به‌صورت جدی موسیقی و خوانندگی را ادامه داد. برای مهارت در نواختن تنبک در الیگودرز نزد استادانی چون حسن جزایی و جمشید محبی به فراگیری فنون نواختن تنبک پرداخت. پس از آن به مدت ۶ سال نزد استاد فقید ناصر فرهنگ‌فر رفت و در این مدت فعالیت هنری خود را ادامه داد. سرلک در چندین دوره جشنوارۀ موسیقی فجر مقام اول آواز و تنبک را کسب کرد. پس از مدتی از طرف قربان سلیمانی که از استادان دوتار است به شجریان معرفی شد و به مدت هشت سال ردیف‌های آوازی و تکنیک‌های صداسازی را در کنار محمدرضا شجریان کار کرد. در کنار آواز و تنبک، مدتی هم نزد کیوان ساکت به فراگیری تار مشغول بود. سینا سرلک در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ از طرف سازمان ملی جوانان به عنوان جوان نمونۀ ایران در حوزۀ هنر انتخاب شد و هم‌اکنون نیز سرپرستی گروه سرلک را به عهده دارد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.