جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

12 مهر، با حضور 56 اثر از 47 هنرمند ایرانی برپا می شود

سهراب سپهری، گران ترین اثر ساتبیز لندن

نقاشی سهراب سپهری

حراج ساتبیز، ویژه ایران و عرب، سه شنبه 12 مهر ماه جاری در لندن برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، در این حراج 124 اثر هنری اعم از نقاشی، عکس و مجسمه به حراج گذاشته خواهد شد که نزدیک به نیمی از این آثار، یعنی 56 عدد آن، آثاری از 47 هنرمند ایرانی ست.

نقاشی «سهراب سپهری» گران ترین اثری ست که در این حراجی حضور دارد. این نقاشی بدون عنوان، با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده و در ابعاد 150×100 سانتی متر است. این تابلو از قیمت پایه 325 هزار دلار چکش خواهد خورد.

از دیگر توجهات این حراج به مارکت هنر ایران، اختصاص روی جلد کاتالوگ این دوره حراج به اثری از منیر فرمانفرمایان است. علاوه بر این در حالیکه در این کاتالوگ 115 صفحه ای که تقریبا در هر صفحه دو تا سه اثر معرفی شده اند به سه هنرمند شاخص ایرانی سهراب سپهری، بهمن محصص و فرهاد مشیری هر یک، دو صفحه اختصاص داده شده که شامل توضیحات مبسوطی درباره هنرمند و تاثیرات هنری آثار او است.

این حراج با چکش خوردن بر هفت اثر از هنرمندان کشورهای عربی آغاز خواهد شد و پس از آن آثار سه بانوی ایرانی در معرض فروش قرار می گیرد. در این میان نخستین هنرمند ایرانی که اثرش چکش می خورد، «سمیرا علیخان زاده» هنرمند جوانی ست که از سوی «گالری اثر» در این رویداد مهم حاضر می شود. اثری از مجموعه معروف علیخان زاده، «آلبوم خانوادگی»، با قیمت پایه شش هزار و پانصد دلار به فروش گذاشته خواهد شد. پس از او اثری از «شیرین نشاط» و «گلناز فتحی» روی میز حراج قرار می گیرند.

در حراج عصر سه شنبه ساتبیز لندن، از مدرنیست های صاحب نام ایران آثار متعددی در معرض فروش قرار می گیرد، از پرویز تناولی دو مجسمه که گران ترینش 130 هزار دلار قیمت خورده، از سید محمد احصایی دو خط نقاشی که اثر گران ترش 97 هزار و پانصد دلار قیمت پایه دارد، از فرهاد مشیری سه اثر که رکوردش در این میان 244 هزار دلار است، از نصرالله افجه ای دو خط نقاشی که 5/81 هزار دلار بالاترین رقم پیشنهادی را دارد و از زنده یاد «بهمن محصص» یک مجسمه عرضه می شود که 81 هزار دلار چکش خواهد خورد.

از دیگر هنرمندانی که آثارشان در این حراج حضور دارد می توان به نام هایی نظیر حسین کاظمی، مارکو گریگوریان، فرامرز پیلارام، جعفر روح بخش، حسین زنده رودی، عباس کیارستمی، کوروش شیشه گران، فرح اصولی، آرمان اسپتانیان، داریوش قره زاد، رکنی و رامین حائری زاده، رضا درخشانی، شهریار احمدی، پروانه اعتمادی، بیتا فیاضی، صادق تیر افکن، عذرا عقیق بخشایشی، مرتضی پور حسینی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.