شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹

در گفت‌وگو با سینما پرس عنوان شد

پاکدل: رحمت امینی شخصا وعده اجرای عمومی به من داده است

حسین پاکدل

کارگردان نمایش «عشق و عالیجناب» از انتظارش برای اجرای عمومی این نمایش خبر داد و گفت: رحمت امینی شخصا وعده اجرای عمومی به من داده است.

حسین پاکدل، کارگردان نمایش «عشق و عالیجناب» در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینماپرس، از نامعلوم بودن زمان اجرای عمومی این نمایش خبر داد و گفت: بنیاد رودکی این نمایش را به من سفارش داد اما با تغییر مدیریت این مجموعه، مدیر تازه هیچ مسئولیتی در قبال این مساله به عهده نگرفت.

وی افزود: البته شخص رحمت امینی، دبیر جشنواره تئاتر فجر و مدیران مرکز هنرهای نمایشی وعده اجرای عمومی این نمایش پس از اجرای آن در جشنواره را به ما دادند که امیدوارم این وعده هرچه زودتر محقق شود.

پاکدل تصریح کرد: همه بازیگران و اعضای گروه نمایش از هنرمندان حرفه ای تئاتر و سینما هستند. اگر تصمیم برای اجرای عمومی نمایش طولانی شود، ممکن است هر یک از آن ها جذب پروژه های دیگر شوند و برای اجرای عمومی دچار مشکل شوم.

او به مسائل مالی هم اشاره کرد و گفت: «عشق و عالیجناب» پروژه بسیار پرخرجی بود. به همین دلیل بودجه معمول جشنواره نتوانست ما را تامین کند. بنیاد رودکی هم به تعهدات خود عمل نکرد. به همین دلیل از یک دکور ساده و کم خرج استفاده کردم چون نمی خواستم بیش از این مقروض شوم.

این هنرمند درباره برنامه هایش برای طراحی دکور اجرای عمومی هم گفت: این دکور پرخرج است اما در خدمت اثر خواهد بود. طوذی طراحی شده است که در خدمت داستان و فضای آن به لحاظ زمان و مکانی باشد که نمایش در آن می گذرد.

پاکدل، درباره تغییرات اعمال شده در تئاتر «عشق و عالیجناب» گفت: خود بنده سال ها در تئاتر کشور سمت اجرایی داشتم و به همین دلیل محدودیت های آن را درک می کنم. به همین دلیل موارد مورد نیاز را برای اجرا در جشنواره اعمال کردیم. آن چه در جشنواره و به لطف دبیر و دوستان دیگر اجرا شد، نسخه نهایی تئاتر بنده است و اگر هم تغییری هم در متن و اجرا به وجود بیاید اصلاحات گروه نمایش برای اجرای بهتر است.

کارگردان نمایش «عشق و عالیجناب» در پایان گفت: استقبال بسیار گسترده مردم از نمایش در جشنواره تئاتر فجر نشان داد که این نمایش از اعتبار کافی برخوردار است. بنابراین گمان می کنم مدیران باید هرچه زودتر وعده های خود را برای اجرای عمومی عملی کنند. ما هم همچنان منتظریم.

تئاتر «عشق و عالیجناب» نوشته و کار حسین پاکدل، قرار بود بلافاصله پس از جشنواره اجرای عمومی خود را آغاز کند.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.