دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳

با رویکردی طنز به جنگ؛

کتاب "مگیل" منتشر شد

محسن مطلق-طنز پرداز

کتاب "مگیل" داستانی طنز در فضای جنگ به سفارش دفتر طنز حوزه هنری منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مطلق نویسنده طنز پرداز و نویسنده کتاب "مگیل" گفت: این داستان را طنز مربوط به جنگ می دانم و از آن جایی که نگارش متون طنز در عرصه جنگ بسیار کم شده به نگارش این کتاب رو آوردم.

مطلق درباره داستان این کتاب افزود: "مگیل" شخصیت اصلی این کتاب قاطری است که به همراه چند استر دیگر تسلیحات و تدارکات لازم را به نیروهای مستقر در خط مقدم می رساند. این قاطر از کمین نیروهای دشمن جان سالم بدر می برد اما ماموریت بعدی او رساندن یک رزمنده مجروح به عقب است. این رزمنده در طول جنگ بینایی و شنوایی خود را از دست داده و مجبور است به مگیل اعتماد و دنبال او راه بیافتد. ماجراهایی که طی داستان برای مگیل و این رزمنده پیش می آید داستان را خواندنی و جذاب می کند.

این نویسنده در پایان گفت: این داستان از آنجا قابل تامل است که تعداد آثار منتشر شده در حوزه جنگ که زبان و بیانی طنز گونه داشته باشند بسیار کم هستند و انتشار چنین آثاری می تواند فضا را برای طنز پردازی در این عرصه فراهم کند.

یادآور می شود "مگیل" به سفارش و حمایت دفتر طنز حوزه هنری در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و در شب شعر طنز "در حلقه رندان" رونمایی خواهد شد و علاقه مندان برای شرکت در شب شعر "در حلقه رندان" و حضور در مراسم رونمایی از کتاب "مگیل" می توانند یکشنبه 31 مرداد ماه به تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، تقاطع سمیه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.