نمایش همه
  • کلوپ همسران ۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۳:۴۹

    یکی از مصادیق بارز «نفوذ فرهنگی»:

    پدیده عجیب و رو به افزایش پخش صدای خوانندگان لس آنجلسی در فیلم های سینمایی و سکوت مسئولان!/ آیا وقت برخورد دستگاه‌های نظارتی با خاطیان نرسیده است؟

    سینماپرس: مدت طولانی است که بسیاری از دغدغه مندان و سینه سوختگان عرصه فرهنگ و هنر با انتقادات و اعتراضات جدی و گسترده شان نسبت به پدیده «نفوذ فرهنگی» خواهان رسیدگی جدی دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی به این مقوله مهم هستند و مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنرانی ها و فرمایشات شان نسبت به «جنگ نرم» «تهاجم فرهنگی» و... واکنش نشان داده و تأکید کرده اند که ما در این عرصه دچار «ولنگاری فرهنگی» شده ایم؛ اما گویا حتی رهنمودهای ارزشمند ایشان نیز برای مسئولان و سیاست گذاران عرصه فرهنگ و هنر بالاخص سینمای کشور اهمیتی ندارد و همین امر باعث شده تا ما روز به روز شاهد ولنگاری های بیشتر در سینما باشیم به نحوی که اینک پدیده عجیب و رو به افزایش پخش صدای خوانندگان لس آنجلسی در فیلم های سینمایی رو به فزونی گذاشته و برخی افراد قبح شکنی در این مورد به حد اعلا رسانده اند.

  • ۲۳ نفر-منطقه پرواز ممنوع-قطار آن شب ۱۳۹۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۶

    نگاهی به آثار سی و دومین جشنواره فیلم کودک/۲

    «۲۳ نفر» اثری شاخص از اوج شکوه و غیرتمندی نوجوانان آزاده و «منطقه پرواز ممنوع» و «قطار آن شب» فیلم هایی با مشکلات ساختاری و محتوایی

    سینماپرس: در امتداد مرور فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان فیلم های «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری که اثری شاخص از زندگی واقعی آزادگان و اوج شکوه و غیرتمندی نوجوانان ایران اسلامی در مواجهه با دشمن است، «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی که آثاری با مشکلات عدیده ساختاری و محتوایی هستند را از نظر می گذرانیم.

  • بازیوو-تورنادو-هشتگ دوچرخه باز ۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۱:۲۵

    نگاهی به آثار سی و دومین جشنواره فیلم کودک/۱

    «بازیوو»، «تورنادو» و «هشتگ دوچرخه باز» غیرجذاب، سرشار از سطحی نگری و شعارهای گل درشت!

    سینماپرس: امسال در سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان شاهد فیلم هایی بودیم که از آن ها به عنوان امیدهای سینمای کودک نام برده می شد اما متأسفانه جز سطحی نگری، کلیشه پردازی، شعارهای گل درشت و... هیچ دستاوردی نداشتند تا بتوانند کودکان و نوجوانان را به سمت خود جذب کنند و این در حالی بود که برای اغلب این فیلم ها بودجه های هنگفتی صرف شده بود! «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی، «تورنادو» به کارگردانی سیدجواد هاشمی و «هشتگ دوچرخه باز» به کارگردانی مصطفی نظری زاده از جمله این آثار هستند.

  • بیست و یکمین جشن خانه سینما ۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۲:۱۳

    سیاسی کاری مسئولان خانه سینما و چند سوأل!

    از مهندسی کردن جوایز تا برگزاری میتینگ سیاسی/ چرا نهادهای نظارتی جلوی اقدامات غیرقانونی مسئولان خانه سینما را نمی گیرند؟!

    سینماپرس: بیست و یکمین جشن خانه سینما در حالی برگزار شد که همانند دوره های پیشین، سیاست زدگی سایه گسترده خود را بر سراسر آن افکنده بود؛ از مهندسی کردن اهدای جوایز تا اظهارات پرشائبه، کوتاه نظرانه و نابخردانه برخی سلبریتی ها که آگاهانه و یا غیرعمدی آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی می ریزند، مهمترین اتفاقاتی بود که در این جشن به وضوح به چشم می آمد.

  • نشست خبری هیات مدیره خانه سینما ۱۳۹۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۴۴

    خانه سینما؛ سیاسی کاری یا فعالیت صنفی و معیشتی؟!/ اندر داستان اسعدیان، شوآف و توجیحات آبگوشتی!

    سینماپرس: اسعدیان رئیس معلوم الحال هیأت مدیره خانه سینما که به بازی با کلمات و سیاسی کاری در مجامع صنفی به بهانه فعالیت های صنفی و معیشتی شهره است صبح روز گذشته در برخوردی غیرطبیعی به جای پاسخگویی به انتقادات گسترده، به تخریب گری و چنگ اندختن به هر چیزی پرداخت!

  • نیوکاسل-قصر شیرین-تپلی و من ۱۳۹۸-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۶

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «نیوکاسل» یک شبه فیلمفارسی دم دستی، «تپلی و من» و «قصر شیرین» فیلم‌هایی متوسط هستند

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان، «تپلی و من» به کارگردانی حسین قناعت و «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی گفت: فیلم های «سرکوب»، «نیوکاسل» و «تپلی من» بعد از گذر از هفت خوان تولید، اکنون وارد هفتاد خوان اکران مافیازده سینمای ایران شده و در کنار فیلم نورچشمی «قصرشیرین» هر کدام با بضاعت های فنی و هنری و تبلیغاتی خود برای جذب مخاطب کوشش می کنند، فیلم هایی که هیچ یک اتفاق ویژه ای در سینما محسوب نمی شوند.

  • خانه سینما- اصناف خانه سینما ۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۳:۱۸

    بی تدبیری مدیریت سینما در قانونی کردن صنوف؛

    چالش خودساخته خانه سینما در ثبت قانونی/ اخذ شناسه ملی توسط ۴ صنف پس از ۶ سال!/ وقتی ۱۱صنف سال ۹۲ شناسه ملی گرفتند!

    سینماپرس: تلاش ۶ ساله دولت تدبیر و امید برای قانونی کردن خانه سینما همچان دربن بست است و موانعی جدی برای قانون مند کردن جامعه اصناف سینمایی وجود دارد؛ در حال حاضر بعد از گذشت این زمان طولانی تنها ۴ صنف توانسته اند به عنوان صنف کارگری شناسه ملی دریافت کنند و این در حالی است که سال ۱۳۹۲ و در راستای قانون مند کردن فعالیت های خانه سینما ۱۱ صنف سینمایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسه ملی دریافت کرده اند!

  • ابراهیم داروغه زاده در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸-۰۴-۲۸ ۱۱:۲۵

    فراموش کاری آقای دبیر و یک یادآوری!

    آقای دبیر! اهالی رسانه ۲ سال نسبت به کوچک و خنثی سازی جشنواره فجر انتقاد و اعتراض کرده اند؛ گوش شنوا دارید؟!

    سینماپرس: ابراهیم داروغه زاده که به تازگی با معاونت پرحاشیه خود در سازمان سینمایی خداحافظی کرده، به تازگی با تغییر رویکردی عجیب نکاتی قابل تأمل در خصوص روند برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام کرده؛ جشنواره ای که به زعم بسیاری از کارشناسان، منتقدان و اهالی رسانه طی سال های اخیر با افت شدید در حوزه محتوایی و اجرایی روبرو بوده و ضعف های آشکار آن بارها مورد انتقاد شدید قرار گرفته است اما گویا وی گوش شنوایی برای شنیدن این اعتراضات و انتقادات نداشته است!

  • سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ۱۳۹۸-۰۴-۲۶ ۱۳:۵۶

    اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم کودک و چند پرسش!

    از جای خالی فیلمسازان شاخص سینمای کودک در هیأت انتخاب تا عدم تولیدات شاخص/ آیا جشنواره رونق خواهد داشت؟

    سینماپرس: به تازگی سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه این دوره از جشنواره فیلم های کودک و نوجوان از آغاز به کار هیأت انتخاب این رویداد سینمایی خبر داد و اعلام کرد تمام تلاش ما بر این است که تا پایان تیرماه نتیجه بررسی هیأت انتخاب را جمع بندی کنیم!؛ اما آنچه در خصوص هیأت انتخاب این دوره از جشنواره فیلم کودک جالب توجه است عدم حضور چهره شاخص در میان آن ها است به طوری که از هیچ یک از فیلمسازان پیشکسوت سینمای کودک‌و نوجوان خبری نیست! همچنین شنیده می شود فیلم های شاخصی نیز در این دوره تولید نشده اند و سبد جشنواره از فیلم ها و فیلمسازان شاخص تهی است!

  • جشن حافظ ۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۲:۴۰

    با نگاهی به یک جشن سینمایی؛

    اسپانسرهای گمنام و خواب مدیریت فرهنگی کشور!/ وقتی پول های مشکوک و بادآورده سینما را احاطه کرده است

    سینماپرس: تامل درباره ماهیت  شکل گیری جشنواره های خصوصی و دولتی برای مسئولین مربوطه ضروری است؛ به ویژه آنکه در حال حاضر شنیده شده اسپانسر های آن مشترک است، جشنواره هایی که عموما جایزه هایی یکسان با اندک تغییراتی به برگزیدگان خود اهدا می کنند و در مواردی تمام لیست دریافت کنندگان جایزه در جشنواره های مختلف کپی و تکرار می شود!

  • سیدرضا میرکریمی در نشست خبری سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۳۹۸-۰۴-۰۵ ۱۵:۳۶

    از جشنواره جهانی فجر تا شانگهای و چند نکته!

    یارگیری جهانی با پول بیت المال؟!

    سینماپرس: چند سالی است جشنواره جهانی فیلم فجر به شکل و شمایل محفلی خصوصی برگزار می شود و برخی از سینماگران بین المللی به بهانه آن به ایران دعوت می شوند و در نتیجه آن حضورهایی جهانی برای عوامل برگزاری جشنواره محقق می شود!

  • نظام نامه تهیه کنندگی ۱۳۹۸-۰۴-۰۳ ۱۰:۵۹

    نکاتی در باب نظام­نامۀ تهیه­‌کنندگی سینمای ایران/ نظام نامه یا عضویت نامه؟!

    سینماپرس: به تازگی متنی با عنوان نظام­نامۀ تهیه‌­کنندگی سینمای ایران منتشر شده است که می‌­کوشد تا ضمن تبیین جایگاهِ تهیه‌­کنندگی سینما و لزوم تحول در تعریف این جایگاه، شرایط لازم جهت عضویت در صنف تهیه‌­کنندگی سینمای ایران را بیان کند.

  • ما همه باهم هستیم-دختر شیطان-شبی که ماه کامل شد-سرخپوست ۱۳۹۸-۰۴-۰۳ ۱۰:۴۱

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «ما همه باهم هستیم» و «دختر شیطان» آثاری کم مایه و سطحی نگر و «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» فیلم هایی قابل قبول از نظر ساختار سینمایی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۴ فیلم سینمایی جدید از عید سعید فطر گفت: «ما همه باهم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی و «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور آثاری کم مایه و سطحی نگر، به شدت شعارزده، سردستی و بی ارتباط با سینما هستند اما ۲ فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی فیلم هایی قابل قبول از نظر ساختار سینمایی اند اگرچه بعضاً در محتوا ضعف هایی نیز دارند.

  • مراسم افتتاح خانه سینما شماره سه ۱۳۹۸-۰۴-۰۲ ۱۶:۰۲

    افتتاحیه ای با حضور حداقلی سینماگران!

    برگزاری «شو»ی شاهسواری برای انتظامی؟!

    سینماپرس: مراسم افتتاحیه ساختمان شماره ۳ خانه سینما عصر روز شنبه اول تیرماه در حیاط عمارت پیرنیا برگزار شد؛ افتتاحیه ای که جمعی از صنوف آن را تحریم کرده بودند.

  • آرم خانه سینما ۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۸

    التهاب پنهان در نهادی به اصطلاح صنفی؛

    بورژوازی سردمداران خانه سینما و مشکلات رها شده‌ی سینماگران/ از تعویق مجدد انتخابات تا فشار مضاعف بر صنوف برای ثبت در وزارت کار!

    سینماپرس: التهاب این روزها در نهاد به اصطلاح صنفی اهالی سینمای کشور بالا گرفته است؛ شاه نشینان خانه سینما به واسطه رانت ها و روابط گسترده شان پول های کلانی از دولت دریافت می کنند و خود را مالک همه سینمای ایران می دادند اما از سوی دیگر مشکلات عمیق بخش عمده ای از هنرمندان زبانزد خاص و عام است، سینماگرانی که بعضاً توانایی تأمین معیشت روزانه شان را ندارند.

  • تولدت مبارک-نبات-وکیل مدافع-سامورایی در برلین-به دنیا آمدن-خانه دیگری ۱۳۹۸-۰۳-۲۰ ۱۰:۲۳

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    ۶ فیلم اکران شده در ماه رمضان ضعیف و بی محتوا هستند/ مدیران سازمان سینمایی برای فریب افکارعمومی به هر اغواگری دست می زنند!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران ۶ فیلم سینمایی «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی، «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی نژاد، «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی، «وکیل مدافع» به کارگردانی سلما بابایی، «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری و «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب گفت: ۶ فیلم اکران شده در ماه رمضان یکی از دیگری ضعیف تر و بی محتواتر هستند به ویژه ۴ فیلمساز زن که همزمان با هم فیلم های شان اکران شده هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارند و آثارشان به شدت سردستی و آماتوری است.

  • نشست خبری رئیس سازمان سینمایی ۱۳۹۸-۰۳-۰۱ ۱۱:۱۶

    نقدی بر برنامه و بودجه ۹۸ سازمان سینمایی؛

    از بی اعتنایی به مسایل بنیادین تا بانکداری به جای مدیریت فرهنگی/ برنامه ای بدون دستآورد برای سینمای انقلاب!

    سینماپرس: به تازگی سازمان سینمایی اقدام به انتشار جدول برنامه و بودجه برای زیرمجموعه­ های خود(بنیاد فارابی، انجمن سینمای جوانان و ...) برای سال ۱۳۹۸کرده است. هرچند انتشار چنین مطالبی در راستای شفاف ­سازیِ اقدامات این سازمان حرکت پسندیده­ ای است اما بهتر می ­بود تا سازمان مذکور قبل از ارائۀ برنامه و بودجه برای سال پیشِ رو، گزارشی از دستآوردها و نتایجِ عینیِ اقدامات خود در سال قبل ارائه می­ کرد تا مشخص شود آیا اساساً این­گونه برنامه­ ریزی ­ها و بودجه ­بندی ­ها به موفقیت ختم می ­شود یا به شکست؟

  • بازدید عباس صالحی از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۳۹۸-۰۲-۰۸ ۱۱:۱۱

    در بازدید وزیر ارشاد از جشنواره جهانی چه گذشت؟

    تلاش برای موجه کردن یک دورهمی/ وقتی رویدادی التقاطی به وزیر گل و بلبل نشان داده می شود!

    سینماپرس: در شرایطی که جشنواره جهانی فجر فارغ از انتقادات گسترده به جداسازی آن از بخش ملی، از یک التقاط شدید فرهنگی رنج می برد؛ تلاشی همه جانبه از سوی برگزار کنندگان در زمینه بیلان سازی و موجه سازی این رویداد صورت پذیرفت که بارزترین آن در بازدید وزیر از جشنواره هویدا گردید.

  • سومین روز سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۰

    حاشیه نگاری از شقه‌ی دوم جشنواره فجر؛

    از حضور فیلمسازان عاشق بورژوازی تا بلاتکلیفی، رخوت، یخ زدگی و بی برنامگی/ در حیات خلوت جشنواره جهانی چه خبر است؟

    سینماپرس: جشنواره جهانی فیلم فجر از سال ابتدایی برگزاری تاکنون درگیر حواشی بوده و همیشه حاشیه ها در این رویداد از متن آن پررنگ تر گردیده اما به نظر می رسد در این دوره حاشیه ها چندین برابر شده و با بلاتکلیفی، رخوت و بی برنامگی دست و پنجه نرم می کند، در حالی که میلیاردها تومان از بودجه بیت المال در این شرایط سخت و بغرنج اقتصادی صرف برگزاری این رویداد می شود!

  • بر سر دوراهی-نون.خ ۱۳۹۸-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۵

    یک منتقد در گفتگو با سینماپرس:

    متأسفانه مدت ها است شاهد تولید آثار ارزشمند مناسبتی در تلویزیون نیستیم/ «بر سر دوراهی» بدترین سریال نوروزی!

    سریال های نوروزی از منظر هنرمندان/۱

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور پس از اتمام پخش سریال های نوروز ۹۸ گفت: مناسبت ویژه نوروز از دیرباز یکی از ایام طلایی رسانه ها به خصوص تلویزیون برای ایجاد ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطب از طریق تولید فیلم ها و مجموعه های خاص، فاخر و ارزشمند بوده ولی سال ها است که این مهم به دلیل دوری نگاه و سلیقه مسئولان و مدیران صدا و سیما و همچنین طرد شدن هنرمندان حرفه ای و عوامل کاربلد تلویزیون به دست فراموشی سپرده شده و بر اثر ندانم کاری و رفیق نوازی و بازشدن پای اسپانسرها به تلویزیون دیگر شاهد تولید آثار ارزشمند در تلویزیون نیستیم.

  • ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۸-۰۱-۱۲ ۱۰:۳۰

    یادداشتی به مناسبت روز «جمهوری اسلامی»؛

    سینمای ایران و فاصله بسیار تا آرمان های انقلاب/ چرا متولیان فرهنگی به سمت نابودی سینمای ارزشی، آرمانی و انقلابی حرکت می کنند؟

    سینماپرس: روز جمهوری اسلامی بهانه ای شد تا نگاهی بیندازیم به سینمایی کشور طی ۴ دهه گذشته که طی آن سینمای انقلاب جایگاه بسیار اندک و ناچیزی داشته، در صورتی که می بایست طی این سال ها محصولات متعددی در رابطه با وقایع انقلاب اسلامی، دستاوردهای آن و شخصیت های انقلابی تولید شود اما متأسفانه اکنون سینمای کشور فاصله بسیار تا این مدینه فاضله دارد!

  • مراسم تجلیل اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷-۱۲-۱۳ ۱۰:۴۶

    نگاهی به چالش های تجلی اراده ملی فجر سی و هفتم؛

    وای به روزی که بگندد نمک/ وقتی باید مراقب اقدامات غیر فرهنگی یک شورای فرهنگی بود!

    سینماپرس: بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر یکی از بخش های مهم جشنواره به حساب می آید که البته با عدم ایجاد سازکارهای لازم از سوی مدیران سینمایی، می تواند به محفلی عوامانه و مخرب در انتخاب آثاری ناشایست توسط سازمان ها و نهادها بدل گردد، اتفاقی که در جشنواره سی و هفتم شاهد آن بودیم.

  • آشغال های دوست داشتنی-جن زیبا-هت تریک-سوء تفاهم-ضربه فنی-قرارمون پارک شهر-مأموریت غیرممکن ۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۲:۵۴

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    ۷ فیلم تازه اکران شده نمی توانند نظر مساعد مخاطب حرفه ای سینما را جلب کنند/ در آشفته بازار اکران، جریان غلط فیلمسوزی همچنان ادامه دارد

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران ۷ فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی، «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی، «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی، «سوء تفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، «قرارمون پارک شهر» به کارگردانی فلورا سام و «مأموریت غیرممکن» به کارگردانی یعقوب غفاری گفت: ۷ فیلم جدید اکران با اندکی تفاوت در ساختار و محتوا، اغلب از منظر ساختار هنری، سوژه نو و پرداخت سینمایی در رده های متوسط، زیر متوسط و اندکی بالاتر از متوسط قرار دارند و در مجموع نمی توانند نظر مساعد مخاطب حرفه ای سینما را جلب کنند.

  • پارادایس - ترانه - سندباد و سارا ۱۳۹۷-۱۱-۲۸ ۱۰:۵۱

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «پارادایس» یک کمدی نمای آشفته، «ترانه» اثری متوسط و «سندباد و سارا» فیلمی سرگرم کننده است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «پاردایس» به کارگردانی علی عطشانی، «ترانه» به کارگردانی مهدی صاحبی و «سندباد و سارا» به کارگردانی غلامرضا آزادی گفت: «پارادایس» یک کمدی نمای آشفته و فیلمی بی سر و ته و بی هویت، «ترانه» اثری متوسط در ژانر اجتماعی و «سندباد و سارا» فیلمی سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان است.

  • نخستین تصویر از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» ۱۳۹۷-۱۱-۲۳ ۱۱:۱۲

    نگاهی به فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون»

    گم شدن رد خون در ماجرای نیمروز! وقتی درامی عاشقانه، روایتی تاریخی را به حاشیه می برد

    سینماپرس: فیلم سینمایی ماجرای نیمروز:رد خون که در جشنواره سی و هفتم فجر به نمایش درآمد و سوای نظر از برخی محتوای ناقص خود، توانست رضایت نسبی مخاطبان و اهالی رسانه را جلب نماید.

  • دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷-۱۱-۲۳ ۱۰:۳۰

    ۱۰ نکته عجیب در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/ تحقق معکوس وعده های مسئولان سازمان سینمایی و دست اندرکاران مهمترین رویداد سینمایی کشور!

    سینماپرس: اهالی رسانه و منتقدان در جشنواره سی و هفتم شاهد دروغ های بزرگ و اتفاقاتی عجیب بودند؛ از وعده پوچ شفاف سازی، حضور گسترده رسانه های فاقد مجوز و شبه رسانه های تلگرامی و اینستاگرامی در پردیس سینمایی ملت گرفته تا وفور فیلم های ضعیف و خنثی در چهل سالگی انقلاب اسلامی، مشکلات دامنه دار پردیس سینمایی ملت و واکنش شدید و تند مراجع عظام تقلید و علمای اعلام در رابطه با جشنواره!

  • آشفتگی ۱۳۹۷-۱۱-۲۳ ۱۰:۲۲

    نگاهی فیلم «آشفتگی»

    از تمرکز فریدون خان به خانم های مشرقی تا شدت ابتذال در یک اثر سینمایی

    سینماپرس: فیلم سینمایی آشفتگی اثری به شدت مبتذل در نوع پرداش تصویری است؛ اثری که بر داستان نیم بندی استوار بوده و از کمترین محتوای مناسب و اخلاقی برخوردار است.

  • سرخپوست ۱۳۹۷-۱۱-۲۲ ۱۴:۰۹

    نگاهی به فیلم «سرخپوست»

    سرخپوست فیلمی معمایی با ساختاری مناسب

    سینماپرس: فیلم سینمایی سرخپوست به کارگردانی نیما جاویدی یکی از پنج فیلم برترآرای مردمی است که توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند و از معدود آثار ژانرمعمایی سینمای ایران باشد.

  • حمال طلا ۱۳۹۷-۱۱-۲۱ ۱۹:۲۵

    نگاهی به فیلم «حمال طلا»

    کثیف ترین فیلم جشنواره در چهل سالگی انقلاب اسلامی!

    سینماپرس: فیلم سینمایی حمال طلا را می بایست عنوان دار کثیف ترین اثر سینمایی حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قلمداد نمود.

  • پوستر رسمی فیلم سینمایی «قسم» ۱۳۹۷-۱۱-۲۱ ۱۱:۲۱

    نگاهی به فیلم «قسم»

    شیوه جدید در تمسخر حدود الهی/ ضدیت با قصاص در پرتو هجو قَسم

    سینماپرس: فیلم سینمایی قسم را می توان فصلی جدید در تولیدات سینمایی کشور در مواجهه با حدود الهی قلمداد نمود؛ فیلمی که بر محور ضدیت با قصاص، سعی می کند احکام قَسامه را هجمه نماید.