نمایش همه
  • ساعت5عصر-بیست و یک روز بعد ۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۵

    نگاهی به ۲ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «ساعت ۵ عصر» یک سقوط هنری برای کارگردان!/ «بیست و یک روز بعد» قربانی مضمون غیرایرانی، غیرایمانی و فاقد امیدبخشی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران ۲ فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری و «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خرمندان این فیلم ها را دارای ضعف های آشکار زیادی دانست و تأکید کرد که روند اکران این قبیل آثار سینمایی در درازمدت می تواند باعث کاهش مخاطبان سینما گردد.

  • پا تو کفش من نکن-گذر موقت-کبریت سوخته ۱۳۹۶-۰۵-۱۴ ۰۳:۵۲

    نگاهی به ۳ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «پا تو کفش من نکن»، «گذر موقت» و «کبریت سوخته» هیچ یک برای سینما ساخته نشده اند/ اکران فیلم های ضعیف حال سینمای کشور را بد می کند!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما گفت: «پا تو کفش من نکن» یک فیلمفارسی بی ارزش است، «گذر موقت» ربطی به سینما ندارد و «کبریت سوخته» هم اثری معمولی است و مولفه های جذب مخاطب را در اختیار ندارد از این رو می توان بر این امر صحه گذاشت که این فیلم ها هیچ یک برای سینما ساخته نشده اند و به درد سینما نمی خورند!

  • نقد اکسیدان ۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۰۹:۱۲

    نقدی بر «اکسیدان»؛

    همه چیز فدای گیشه!/ از شوخی های جنسی تا فرار از دست سفیر انگلیس؛ راه هایی برای رسیدن به کجا؟

    سینماپرس: مهدی خرامان/ «اجتماعی-کمدی» یا «کمدی-اجتماعی»، مسئله این است! وحالا کارگردان باید انتخاب کند که کدام یک را چاشنی آن یکی قرار دهد، حامد محمدی گیشه را انتخاب می کند! کارگردان مانند کاراکتر اصلی فیلم خود، بی هدف است و برای فروش بالا تن به هر کاری می دهد.

  • «کارگر ساده نیازمندیم» ۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۰:۲۸

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «کارگر ساده نیازمندیم» فیلمی اغواگر در حمایت از سرمایه و تحقیر کار و کارگر با پوشش ظاهری نقاد اجتماعی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» جدیدترین ساخته سینمایی منوچهر هادی گفت: «کارگر ساده نیازمندیم» به رغم فضا، موضوع جدی و پوشش ظاهری نقادانه اجتماعی فیلمی اغواگر در حمایت از سرمایه و تحقیر کار و کارگر است و این فیلمساز سعی داشته با ظاهرگرایی مخاطبان را فریب دهد!

  • مالیخولیا ۱۳۹۶-۰۴-۲۷ ۱۰:۳۷

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    پرداخت ضعیف شخصیت های اصلی، نداشتن زاویه نگاه و روایت نوآور تصویری؛ از جمله مشکلات «مالیخولیا»

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «مالیخولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم گفت: پرداخت ضعیف شخصیت های اصلی، نداشتن زاویه نگاه و روایت نوآور تصویری از جمله مشکلات «مالیخولیا» است و مخاطب از تماشای این اثر سینمایی خسته و دلزده می شود.

  • شهید سید اسدالله لاجوردی ۱۳۹۶-۰۴-۲۴ ۱۴:۴۷

    لزوم توجه سینما به تشخیص «شهید» و «جلاد»؛

    تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به «مرد پولادین» انقلاب/ آیا سینمای ایران شهید لاجوردی را به تصویر خواهد کشید؟

    سینماپرس:مهرداد معظمی/ با توجه به تاکید رهبر انقلاب به ساخت اثر هنری در خصوص زندگی شهید اسدالله لاجوردی و برداشت های گوناگونی که از اوایل انقلاب از شخصیت این شهید در زندان اوین و دادستانی انقلاب وجود داشت و تلاش گروه های منافقین در جهت تخریب این شخصیت انقلابی باید دید کدام یک از نیروهای فرهنگی اصیل انقلاب اسلامی در خصوص تصویر کشیدن زندگی این «مرد پولادین» پیش قدم خواهد شد.

  • تحلیلی بر یک بازی رسانه ای ناجوانمردانه ۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۱۵:۵۹

    تحلیلی بر یک بازی رسانه ای ناجوانمردانه؛

    دروغ پشت دروغ برای تسویه حساب شاه نشینان با شمقدری/ وقتی که جریان اصیل انقلاب در سینما مظلومانه هدف قرار می گیرد!

    سینماپرس: این واقعیتی غیرقابل انکار است که جریان اصیل انقلاب در سینما همیشه مظلوم بوده و مانده است، اتفاقی که در پس همه این خبرپراکنی ها بیشتر از پیش رخ می نمایاند. این جریان اصیل همیشه از سوی جریانات معاند، روشنفکرهای داخلی و نفوذی ها در مظان اتهام قرار گرفته، مورد ظلم واقع شده و ضمن تحمل بیکاری مفرط در عرصه سینما، حتی این روزها نیز در امان نیست.

  • بیمه تکمیلی سینماگران-خانه سینما ۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۴

    خانه سینما؛ از خدمات ناکام صنفی تا فضایی برای شاه نشین ها!/ وقتی بیمه تکمیلی محدود می شود

    سینماپرس: خانه سینما که بعد از بازگشایی اش طی ۴ سال اخیر دستاورد مشخصی برای اهالی سینمای کشور نداشته است در اقدامی سوال برانگیز و قابل تأمل اعلام کرد بیمه تکمیلی برای سینماگرانی که به دلایل مختلف نتوانسته و یا نخواسته اند تا بیمه پایه شان توسط خانه سینما پرداخت شود، تعلق نخواهد گرفت؛ موضوعی که اثری مستقیم بر زندگی بسیاری از سینماگران دارد. سینماگرانی که تنها چشم امیدشان به همین بیمه تکمیلی است که در زمان مدیریت شمقدری و تعطیلی خانه سینما شکل گرفت. برخی شنیده ها حاکی است کمتر از ۳۰درصد اعضای خانه سینما از طریق آن بیمه شده اند!

  • نقد اکسیدان ۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۰:۳۵

    اُکسایش محمدی های صنعت سینما؛

    اُکسیدان، نمونه ای بارز از ولنگاری فرهنگی در دولت یازدهم/ آیا تفکر ایلومیناتی ها در سینمای ایران ظهور و بروز یافته است؟

    سینماپرس: وحیده شاه حسینی/ با توجه به ترسیم فلاکت مذهب در اُکسیدان، می توان آن را اثری شاخص در سینمای تا به امروز ایران دانست؛ اثری ضعیف از لحاظ فُرم سینمایی که در محتوای خود ماهیت ادیان الهی در جامعه امروز را به چالش می کشد و حتی در برخی از دیالوگ های طنز، نفی می کند و ضمن حقنه ی پلورالیسم دینی؛ اصل موضوعیت داشتن دین و اعتقاد به ادیان الهی را برای انسان امروزی در ذهن مخاطبان خود با تردید مواجه می سازد.

  • رگ خواب ۱۳۹۶-۰۴-۱۰ ۰۸:۴۶

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «رگ خواب» فیلمی عاشقانه، اجتماعی، با تصاویری باورپذیر و ملموس از استیصال یک زن در جامعه لاابالی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «رگ خواب» جدیدترین ساخته سینمایی حمید نعمت الله گفت: «رگ خواب» ساخته سینماگر با ذوق حمید نعمت الله، فیلمی عاشقانه، اجتماعی و اثری تأثیرگذار با تصاویری عمیق و باورپذیر و ملموس از استیصال و درماندگی یک زن در جامعه لاابالی امروز است. داستانی با نشانه های اجتماعی و انسانی از زندگی روزمره اجتماعی، فیلمی با چیدمانی به نسبت درست، عناصر قصه و فیلمنامه و پرداخت مناسب و قابل درک و شناسایی شخصیت ها و دارای هدفی روشن و مشخص برای سیر حرکت شخصیت اصلی و قصه فیلم.

  • زیر سقف دودی ۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۰۴:۳۳

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «زیر سقف دودی»،سقف کاذب یک زندگی غبارگرفته/ جدیدترین فیلم درخشنده و بیان مشکلاتی که فراگیر نیست

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده گفت: مشکلات مطروجه در جدیدترین اثر سینمایی درخشنده در جامعه فراگیر نیست و لذا ماجراهای آن نمی تواند نمایشگر نمونه و یا گوشه ای از جامعه باشد.

  • پشت صحنه فیلم سینمایی «دو عروس» ۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۰۴:۳۴

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «دو عروس» به کارگردانی داوود موثقی گفت: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است و موثقی با ساخت این فیلم ثابت کرده که همچنان جزو طرفداران پر و پا قرص سینمای فیلمفارسی است و در ساخته هایش با گرته برداری، به این نوع سینما ادای دین می کند!

  • مادر قلب اتمی ۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۰۴:۵۸

    نقد فیلم های در حال اکران؛

    «مادر قلب اتمی»؛ فیلمی نامنسجم، آشفته و با پیکره ای چاک چاک!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: «مادر قلب اتمی» به هنگام داغی بازار مذاکرات هسته ای و متأثر از فضای ملتهب آن روزها ساخته شده و چون سازندگانش کوشیده اند با مضامین وقت این مذاکرات همگام باشند در پیکره چاک چاک قصه و فیلمنامه و ساختار نامنسجم و آشفته فیلم مسائلی را گنجانیده اند که امروز دیگر تاریخ مصرف ندارند.

  • نقطه کور-برادرم خسرو-امتحان نهایی ۱۳۹۶-۰۳-۱۵ ۰۲:۵۵

    نقد شفاهی ۳ فیلم در حال اکران؛

    مردم از تماشای رنج و اندوه و غم و غصه در فیلم ها بیزارند/ فیلمسازان نباید تنها به دغدغه های شخصی خود توجه داشته باشند

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری، «امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی و «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه گفت: مردم از تماشای رنج و اندوه و غم و غصه در فیلم ها بیزارند و از آنجا که این ۳ اثر سینمایی همگی دارای این خصیصه هستند در گیشه با شکست روبرو شده و مردم از آن ها استقبال مناسبی را به عمل نیاورده اند.

  • هارون یشایایی ۱۳۹۶-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۶

    بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۷

    یشایایی: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم/ قیمت بلیت هر سال نباید افزایش پیدا کند

    سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده برجسته سینمای کشور در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم چرا که سینما با حضور مخاطب معنا پیدا می کند و اگر قرار باشد بخش عمده ای از مردم از سالن های سینما قهر کنند و گریزان شوند در درازمدت سینما دیگر معنای خود را از دست داده و متعلق به طبقه ای خاص می شود.

  • خانه سینما ۱۳۹۶-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۴

    پس از گذشت ۴ سال از شوی سیاسی بازگشایی خانه سینما؛

    از انحلال تا عدم امکان ثبت برخی صنوف خانه سینما به دلیل مشکلات قانونی/ خانه از پای بست ویران است؟!

    سینماپرس: پس از گذشت ۴ سال از بازگشایی خانه سینما و شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از سینما و سینماگران این نهاد صنفی به دلیل مشکلات قانونی بالاجبار باید زیر نظر وزارت کار ثبت گردد و از آنجا که بسیاری از صنوف آن امکان تأمین قرارداد کاری برای اعضایشان را ندارند ناچاراً امکان ثبت نمی یابند. این اتفاق در حالی است که سازمان سینمایی دولت دهم به دلیل همین مشکلات قانونی این نهاد صنفی را تعطیل کرده بود و پیگیر آن بود که صنوف زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت قانونی برسند.

  • تیک آف ۱۳۹۶-۰۳-۰۵ ۰۴:۴۰

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «تیک آف» فیلمی متفاوت، نوآور و کلیشه شکن است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «تیک آف» به کارگردانی احسان عبدی پور گفت: «تیک آف» سومین ساخته سینمایی احسان عبدی پور کارگردان فیلم موفق و دیدنی «تنهای تنهای تنها» در سینما و فیلم های رایج ما یک اثر متفاوت، نوآور و کلیشه شکن است. فیلمی با داستانی روان و در عین حال حائز امتیاز پیچیدگی های دراماتیک و ویژگی های بنیادین آثار جنایی.

  • پوستر فیلم سینمایی ویلایی ها ۱۳۹۶-۰۲-۳۱ ۱۰:۲۲

    آذین و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «ویلایی ها»؛ فیلمی قابل تأمل، ارزشی، دفاع مقدسی و اجتماعی با شاخصه های داستانی و سینمایی ممتاز

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «ویلایی ها» نخستین ساخته سینمای منیر قیدی در ژانر دفاع مقدس گفت: «ویلایی ها» نخستین ساخته سینمایی منیر قیدی فیلمی قابل تأمل، ارزشی، دفاع مقدسی و اجتماعی با شاخصه های داستانی و سینمایی ممتاز همراه با پژوهش ها و شناخت مناسب از آدم ها، موقعیت ها و داستان ها، مناسبات و رویدادها و جغرافیای قصه و زندگی کاراکترها به ویژه خانم ها است.

  • هنرمندان طرفدار حسن روحانی ۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۶

    در پی سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم؛

    هنرمند کیلویی چند؟!/ نگاه سخیف به هنرمندان و سینماگران در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت؟

    سینماپرس: نگاه ابزاری به هنر و هنرمند آفتی است که دولت دوازدهم نباید از دولت یازدهم به ارث برد، نگاهی که در آن گویی هنرمندان طرفدار حسن روحانی در یک معامله وارد حمایت از وی شده اند و الان در همین معامله می شود آنها را به کاندیدای دیگری فروخت!

  • فیلم سینمایی آشوب ۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۱

    جبار آذین و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «آشوب»؛ کپی معمولی از فیلمفارسی، ملودرام های آبکی هندی با ترکیبی از کمدی های کلاسیک و مدرن آمریکایی!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «آشوب» جدیدترین اثر کاظم راست گفتار گفت: «آشوب» یک کپی معمولی از فیلمفارسی های قدیمی، ملودرام های آبکی هندی با ترکیبی جنگ مانند از کمدی های کلاسیک و مدرن آمریکایی است و قطعاً نمی تواند مخاطبان را از خود راضی کند!

  • نهنگ عنبر۲-سلکشن رویا ۱۳۹۶-۰۲-۲۴ ۱۱:۰۹

    جبار آذین و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «نهنگ عنبر۲»؛ فیلمی اغواگر و بازاری که برای کسب سود و سوداگری ساخته شد/ سوء استفاده از مخاطب تا کی؟

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «نهنگ عنبر۲» به کارگردانی سامان مقدم گفت: «نهنگ عنبر۲» فیلمی بی مسما، اغواگر و بازاری است که صرفاً برای کسب سود و سوداگری ساخته شده است و هیچ گونه ارزش هنری و سینمایی درون آن به چشم نمی خورد!

  • سریال بیم و امید ۱۳۹۶-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۴

    نقدی بر سریال «بیم و امید» از مجموعه روزهای بهتر؛

    بیم و امیدهایی بر قاب تلویزیون/ ارائه تصویر واقعی از زندگی جوانان امروزی

    سینماپرس: رسول محمدی/ مجموعه ی "روزهای بهتر" با توجه به چند اپیزود پخش شده نشان داده است که دغدغه­ ی پرداختن به زندگی انسان های عادی جامعه دارد. داستانها از دل زندگی روزمره­ ی مردم استخراج شده و در قاب تلویزیون نقش می بندند.

  • آباجان ۱۳۹۶-۰۱-۱۸ ۱۰:۴۸

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین؛

    «آباجان» فیلمی متوسط با قصه ای سطحی و سرگردان میان سینمای تجاری و اجتماعی است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی گفت: «آباجان» که نابجا در میان ۲ فیلم قابل توجه اجتماعی نوروز ۹۶ نشسته است یک فیلم اجتماعی ضعیف و سطحی است که دوری از استانداردهای سینمایی و ضعف شناخت و تصویرسازی از مضامین و موضوعات اجتماعی از آن یک فیلمک سرگردان میان آثار اجتماعی و تجارتی ساخته است.

  • علی البدل-دیوار به دیوار-مرز خوشبختی ۱۳۹۶-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۳

    نقد شفاهی سریال های نوروزی در گفتگو با آذین؛

    انتقاد از ضعف و کاستی رسانه ملی و ناتوانی در پاسخگویی به مطالبات عمومی/ سریال هایی که چنگی به دل نزد!

    سینماپرس: آذین گفت: سینما و رسانه ملی در مناسبت ها وظیفه و رسالت شاخص و شامخی دارند، با آنکه ۳ سریال اجتماعی با چاشنی طنز اعتقادی از شبکه های مختلف سیما برای مردم پخش شد اما به دلیل ضعف ها و کاستی هایی نتوانستند نمره قبولی از مخاطب بگیرند.

  • گشت۲ ۱۳۹۶-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۱

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی؛

    فاضلی: «گشت ۲» فیلمی متکی به کنایه های سیاسی و سوژه های دم دستی است/ کمی به هویت سینما و شعور مخاطبان احترام بگذاریم

    سینماپرس: محسن فاضلی منتقد سینما همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی گفت: این اثر سینمایی متکی به کنایه های سیاسی و سوژه های دم دستی است و ارزش هنری و سینمایی در آن دیده نمی شود و هر آنچه مخاطب می بیند تصاویری مبتذل به اسم سینما است که سر و ته مشخص و درستی نیز ندارد.

  • فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی ۱۳۹۶-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۸

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین؛

    «سه بیگانه یک فیلمفارسی ناموفق کمدی تجاری همراه با آدمک های کاریکاتوری است!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «سه بیگانه» گفت: این فیلم یک کپی نازل از فیلمفارسی های ناموفق تجاری کمدی و نخستین ساخته سینمایی یک کارگردان دست چندم سابق تلویزیون ایران و سازنده کنونی برنامه های مبتذل شبکه ماهواره ای «جم» همراه با آدمک های کاریکاتوری است!

  • آباجان ۱۳۹۶-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۴

    علیمردانی در گفتگو با سینماپرس:

    «آباجان» مورد توجه جانبازان و اقشار مذهبی قرار گرفته/ این فیلم داستان زنانی است که کسانی از دامان شان برای دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی مان رفتند

    سینماپرس: هاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی «آباجان» همزمان با اکران این اثر گفت: خوشحالم که «آباجان» مورد توجه جانبازان و اقشار مذهبی قرار گرفته است و من در سالن های سینما شاهد آن بودم که تعدادی از مردم با گریه سینما را ترک می کردند و این مهم نشان از آن دارد که این فیلم تأثیر خود را روی عموم مخاطبان می گذارد.

  • یک روز به خصوص ۱۳۹۶-۰۱-۰۹ ۰۲:۳۰

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین:

    فقدان باور ایمانی محکم و استوار و در حقیقت خداباوری، چالش «یک روز بخصوص»

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان گفت: فیلم جدید همایون اسعدیان یک درام تماشایی سینمایی با فیلمنامه ای منسجم، بازی هایی پذیرفتنی و کارگردانی حرفه ای است.

  • ماجرای نیمروز ۱۳۹۶-۰۱-۰۸ ۰۳:۴۰

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین:

    «ماجرای نیمروز»؛ یک فیلم استاندارد سینمایی با امتیازهای هنری و محتوایی ارزشمند/ چهره پردازی هایی که دیده نشد!

    سینماپرس: منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان گفت: هوشمندی و نوآوری مهدویان در چینش دقیق عناصر سینمایی و بازگویی و بازسازی بخشی از تاریخ دهه ۶۰ به ویژه نیمروز ۱۹ بهمن سال ۱۳۶۰ بدون غلتیدن در دام روشنفکرمآبی، ایدئولوژی زدگی، افراط گرایی و خدشه به تاریخ «ماجرای نیمروز» را دیدنی و ماندنی کرده است.

  • جشن تولد ۱۳۹۵-۱۱-۳۰ ۱۰:۵۵

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: «جشن تولد» اثری موفق در ادای دین به مدافعان حرم و بازنمایی واقعیت های زندگی دردناک مردم سوریه است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی گفت: «جشن تولد» در حد بضاعت خود در ادای دین به مدافعان حرم و بازنمایی گوشه هایی از واقعیت های زندگی دردناک مردم و سرزمین تحت ستم سوریه موفق است و سینمای ایران به تولید آثار ارزشمند و استراتژیک این چنینی نیاز مبرم دارد.