نمایش همه
  • زیر سقف دودی ۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۰۴:۳۳

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «زیر سقف دودی»،سقف کاذب یک زندگی غبارگرفته/ جدیدترین فیلم درخشنده و بیان مشکلاتی که فراگیر نیست

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده گفت: مشکلات مطروجه در جدیدترین اثر سینمایی درخشنده در جامعه فراگیر نیست و لذا ماجراهای آن نمی تواند نمایشگر نمونه و یا گوشه ای از جامعه باشد.

  • پشت صحنه فیلم سینمایی «دو عروس» ۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۰۴:۳۴

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «دو عروس» به کارگردانی داوود موثقی گفت: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است و موثقی با ساخت این فیلم ثابت کرده که همچنان جزو طرفداران پر و پا قرص سینمای فیلمفارسی است و در ساخته هایش با گرته برداری، به این نوع سینما ادای دین می کند!

  • مادر قلب اتمی ۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۰۴:۵۸

    نقد فیلم های در حال اکران؛

    «مادر قلب اتمی»؛ فیلمی نامنسجم، آشفته و با پیکره ای چاک چاک!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: «مادر قلب اتمی» به هنگام داغی بازار مذاکرات هسته ای و متأثر از فضای ملتهب آن روزها ساخته شده و چون سازندگانش کوشیده اند با مضامین وقت این مذاکرات همگام باشند در پیکره چاک چاک قصه و فیلمنامه و ساختار نامنسجم و آشفته فیلم مسائلی را گنجانیده اند که امروز دیگر تاریخ مصرف ندارند.

  • نقطه کور-برادرم خسرو-امتحان نهایی ۱۳۹۶-۰۳-۱۵ ۰۲:۵۵

    نقد شفاهی ۳ فیلم در حال اکران؛

    مردم از تماشای رنج و اندوه و غم و غصه در فیلم ها بیزارند/ فیلمسازان نباید تنها به دغدغه های شخصی خود توجه داشته باشند

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری، «امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی و «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه گفت: مردم از تماشای رنج و اندوه و غم و غصه در فیلم ها بیزارند و از آنجا که این ۳ اثر سینمایی همگی دارای این خصیصه هستند در گیشه با شکست روبرو شده و مردم از آن ها استقبال مناسبی را به عمل نیاورده اند.

  • هارون یشایایی ۱۳۹۶-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۶

    بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۷

    یشایایی: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم/ قیمت بلیت هر سال نباید افزایش پیدا کند

    سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده برجسته سینمای کشور در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم چرا که سینما با حضور مخاطب معنا پیدا می کند و اگر قرار باشد بخش عمده ای از مردم از سالن های سینما قهر کنند و گریزان شوند در درازمدت سینما دیگر معنای خود را از دست داده و متعلق به طبقه ای خاص می شود.

  • خانه سینما ۱۳۹۶-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۴

    پس از گذشت ۴ سال از شوی سیاسی بازگشایی خانه سینما؛

    از انحلال تا عدم امکان ثبت برخی صنوف خانه سینما به دلیل مشکلات قانونی/ خانه از پای بست ویران است؟!

    سینماپرس: پس از گذشت ۴ سال از بازگشایی خانه سینما و شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از سینما و سینماگران این نهاد صنفی به دلیل مشکلات قانونی بالاجبار باید زیر نظر وزارت کار ثبت گردد و از آنجا که بسیاری از صنوف آن امکان تأمین قرارداد کاری برای اعضایشان را ندارند ناچاراً امکان ثبت نمی یابند. این اتفاق در حالی است که سازمان سینمایی دولت دهم به دلیل همین مشکلات قانونی این نهاد صنفی را تعطیل کرده بود و پیگیر آن بود که صنوف زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت قانونی برسند.

  • تیک آف ۱۳۹۶-۰۳-۰۵ ۰۴:۴۰

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «تیک آف» فیلمی متفاوت، نوآور و کلیشه شکن است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «تیک آف» به کارگردانی احسان عبدی پور گفت: «تیک آف» سومین ساخته سینمایی احسان عبدی پور کارگردان فیلم موفق و دیدنی «تنهای تنهای تنها» در سینما و فیلم های رایج ما یک اثر متفاوت، نوآور و کلیشه شکن است. فیلمی با داستانی روان و در عین حال حائز امتیاز پیچیدگی های دراماتیک و ویژگی های بنیادین آثار جنایی.

  • پوستر فیلم سینمایی ویلایی ها ۱۳۹۶-۰۲-۳۱ ۱۰:۲۲

    آذین و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «ویلایی ها»؛ فیلمی قابل تأمل، ارزشی، دفاع مقدسی و اجتماعی با شاخصه های داستانی و سینمایی ممتاز

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «ویلایی ها» نخستین ساخته سینمای منیر قیدی در ژانر دفاع مقدس گفت: «ویلایی ها» نخستین ساخته سینمایی منیر قیدی فیلمی قابل تأمل، ارزشی، دفاع مقدسی و اجتماعی با شاخصه های داستانی و سینمایی ممتاز همراه با پژوهش ها و شناخت مناسب از آدم ها، موقعیت ها و داستان ها، مناسبات و رویدادها و جغرافیای قصه و زندگی کاراکترها به ویژه خانم ها است.

  • هنرمندان طرفدار حسن روحانی ۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۶

    در پی سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم؛

    هنرمند کیلویی چند؟!/ نگاه سخیف به هنرمندان و سینماگران در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت؟

    سینماپرس: نگاه ابزاری به هنر و هنرمند آفتی است که دولت دوازدهم نباید از دولت یازدهم به ارث برد، نگاهی که در آن گویی هنرمندان طرفدار حسن روحانی در یک معامله وارد حمایت از وی شده اند و الان در همین معامله می شود آنها را به کاندیدای دیگری فروخت!

  • فیلم سینمایی آشوب ۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۱

    جبار آذین و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «آشوب»؛ کپی معمولی از فیلمفارسی، ملودرام های آبکی هندی با ترکیبی از کمدی های کلاسیک و مدرن آمریکایی!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «آشوب» جدیدترین اثر کاظم راست گفتار گفت: «آشوب» یک کپی معمولی از فیلمفارسی های قدیمی، ملودرام های آبکی هندی با ترکیبی جنگ مانند از کمدی های کلاسیک و مدرن آمریکایی است و قطعاً نمی تواند مخاطبان را از خود راضی کند!

  • نهنگ عنبر۲-سلکشن رویا ۱۳۹۶-۰۲-۲۴ ۱۱:۰۹

    جبار آذین و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «نهنگ عنبر۲»؛ فیلمی اغواگر و بازاری که برای کسب سود و سوداگری ساخته شد/ سوء استفاده از مخاطب تا کی؟

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «نهنگ عنبر۲» به کارگردانی سامان مقدم گفت: «نهنگ عنبر۲» فیلمی بی مسما، اغواگر و بازاری است که صرفاً برای کسب سود و سوداگری ساخته شده است و هیچ گونه ارزش هنری و سینمایی درون آن به چشم نمی خورد!

  • سریال بیم و امید ۱۳۹۶-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۴

    نقدی بر سریال «بیم و امید» از مجموعه روزهای بهتر؛

    بیم و امیدهایی بر قاب تلویزیون/ ارائه تصویر واقعی از زندگی جوانان امروزی

    سینماپرس: رسول محمدی/ مجموعه ی "روزهای بهتر" با توجه به چند اپیزود پخش شده نشان داده است که دغدغه­ ی پرداختن به زندگی انسان های عادی جامعه دارد. داستانها از دل زندگی روزمره­ ی مردم استخراج شده و در قاب تلویزیون نقش می بندند.

  • آباجان ۱۳۹۶-۰۱-۱۸ ۱۰:۴۸

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین؛

    «آباجان» فیلمی متوسط با قصه ای سطحی و سرگردان میان سینمای تجاری و اجتماعی است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی گفت: «آباجان» که نابجا در میان ۲ فیلم قابل توجه اجتماعی نوروز ۹۶ نشسته است یک فیلم اجتماعی ضعیف و سطحی است که دوری از استانداردهای سینمایی و ضعف شناخت و تصویرسازی از مضامین و موضوعات اجتماعی از آن یک فیلمک سرگردان میان آثار اجتماعی و تجارتی ساخته است.

  • علی البدل-دیوار به دیوار-مرز خوشبختی ۱۳۹۶-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۳

    نقد شفاهی سریال های نوروزی در گفتگو با آذین؛

    انتقاد از ضعف و کاستی رسانه ملی و ناتوانی در پاسخگویی به مطالبات عمومی/ سریال هایی که چنگی به دل نزد!

    سینماپرس: آذین گفت: سینما و رسانه ملی در مناسبت ها وظیفه و رسالت شاخص و شامخی دارند، با آنکه ۳ سریال اجتماعی با چاشنی طنز اعتقادی از شبکه های مختلف سیما برای مردم پخش شد اما به دلیل ضعف ها و کاستی هایی نتوانستند نمره قبولی از مخاطب بگیرند.

  • گشت۲ ۱۳۹۶-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۱

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی؛

    فاضلی: «گشت ۲» فیلمی متکی به کنایه های سیاسی و سوژه های دم دستی است/ کمی به هویت سینما و شعور مخاطبان احترام بگذاریم

    سینماپرس: محسن فاضلی منتقد سینما همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی گفت: این اثر سینمایی متکی به کنایه های سیاسی و سوژه های دم دستی است و ارزش هنری و سینمایی در آن دیده نمی شود و هر آنچه مخاطب می بیند تصاویری مبتذل به اسم سینما است که سر و ته مشخص و درستی نیز ندارد.

  • فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی ۱۳۹۶-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۸

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین؛

    «سه بیگانه یک فیلمفارسی ناموفق کمدی تجاری همراه با آدمک های کاریکاتوری است!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «سه بیگانه» گفت: این فیلم یک کپی نازل از فیلمفارسی های ناموفق تجاری کمدی و نخستین ساخته سینمایی یک کارگردان دست چندم سابق تلویزیون ایران و سازنده کنونی برنامه های مبتذل شبکه ماهواره ای «جم» همراه با آدمک های کاریکاتوری است!

  • آباجان ۱۳۹۶-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۴

    علیمردانی در گفتگو با سینماپرس:

    «آباجان» مورد توجه جانبازان و اقشار مذهبی قرار گرفته/ این فیلم داستان زنانی است که کسانی از دامان شان برای دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی مان رفتند

    سینماپرس: هاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی «آباجان» همزمان با اکران این اثر گفت: خوشحالم که «آباجان» مورد توجه جانبازان و اقشار مذهبی قرار گرفته است و من در سالن های سینما شاهد آن بودم که تعدادی از مردم با گریه سینما را ترک می کردند و این مهم نشان از آن دارد که این فیلم تأثیر خود را روی عموم مخاطبان می گذارد.

  • یک روز به خصوص ۱۳۹۶-۰۱-۰۹ ۰۲:۳۰

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین:

    فقدان باور ایمانی محکم و استوار و در حقیقت خداباوری، چالش «یک روز بخصوص»

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان گفت: فیلم جدید همایون اسعدیان یک درام تماشایی سینمایی با فیلمنامه ای منسجم، بازی هایی پذیرفتنی و کارگردانی حرفه ای است.

  • ماجرای نیمروز ۱۳۹۶-۰۱-۰۸ ۰۳:۴۰

    نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین:

    «ماجرای نیمروز»؛ یک فیلم استاندارد سینمایی با امتیازهای هنری و محتوایی ارزشمند/ چهره پردازی هایی که دیده نشد!

    سینماپرس: منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان گفت: هوشمندی و نوآوری مهدویان در چینش دقیق عناصر سینمایی و بازگویی و بازسازی بخشی از تاریخ دهه ۶۰ به ویژه نیمروز ۱۹ بهمن سال ۱۳۶۰ بدون غلتیدن در دام روشنفکرمآبی، ایدئولوژی زدگی، افراط گرایی و خدشه به تاریخ «ماجرای نیمروز» را دیدنی و ماندنی کرده است.

  • جشن تولد ۱۳۹۵-۱۱-۳۰ ۱۰:۵۵

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: «جشن تولد» اثری موفق در ادای دین به مدافعان حرم و بازنمایی واقعیت های زندگی دردناک مردم سوریه است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی گفت: «جشن تولد» در حد بضاعت خود در ادای دین به مدافعان حرم و بازنمایی گوشه هایی از واقعیت های زندگی دردناک مردم و سرزمین تحت ستم سوریه موفق است و سینمای ایران به تولید آثار ارزشمند و استراتژیک این چنینی نیاز مبرم دارد.

  • محمدتقی فهیم ۱۳۹۵-۱۱-۲۵ ۱۱:۰۹

    بازهم درباره ی هیات انتخاب جشنواره ۳۵؛

    «سرگشته»ی بی هدفی رویدادی به نام انقلاب/ جشنواره ۳۵ ام کام تماشاگرانش را تلخ و خاطره ای ناخوش در ذهن حاضرین ثبت کرد

    سینماپرس: محمد تقی فهیم/ چنین به نظر می رسد که هر چه از جشنواره دور شویم و آثار مانده پشت در این رویداد را به تماشا بنشینیم، بیش از پیش ضمن افسوس خوردن از کم توجهی تخصصی، به بی هدفی و فقدان نگاه استراتژیک در جمع هیات انتخاب پی می بریم.

  • صالحی امیری - ایوبی ۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۱۲:۰۴

    یک بام و دو هوا؛

    بازی رسانه ای تدبیر و امید یا تناقض گویی/ وقتی ایوبی بارها سخنان وزیر را رد می کند!

    سینماپرس: از زمان روی کار آمدن وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، چندین بار شاهد نقض صحبت وزیر توسط معاون وی و رییس سازمان سینمایی بوده ایم. از ماجرای صحبت وزیر نزد مراجع مبنی بر حذف فیلم های مساله دار تا موضوع ورود به انتقادات به داوری ها!

  • ایستگاه اتمسفر ۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۰۴

    نگاهی به فیلم سینمایی«ایستگاه اتمسفر» اولین ساخته مهدی جعفری

    این بار تلخی بی پایان بهتر از یک پایان تلخ است

    سینماپرس: زهرا پیامی/ فیلم «ایستگاه اتمسفر» را می توان شروعی موفقیت آمیز برای مهدی جعفری در باب ساختار و تکنیک دانست اما در حوزه مضمون نباید از مفاهیم تلخ و قهرمانان شکست خورده آن انتظاری جز سرنوشت و آینده ای تباه و نامعلوم داشت.

  • فصل نرگس ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۲۲:۴۸

    نگاهی به «فصل نرگس» دومین ساخته سینمایی نگار آذربایجانی

    فیلمی شریف و قابل احترام و موضوعی مهم که در ساختاری متوسط پرداخت شده است

    سینماپرس: زهرا پیامی/ «فصل نرگس» از موضوعی مهم حرف می زند و نگاه آگاه کننده ای به امر پیوند اعضا دارد، اما این مهم در روایتی مستأصل و ساختاری ضعیف ، به هدر می رود و انگیزه کارگردان از ساخت اثر را ناکام باقی می گذارد.

  • خفه گی ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۴۶

    نگاهی به جدیدترین اثر سینمایی فریدون جیرانی؛

    «خفه گی»؛ روایتی از آدم های روان پریش با بهره گیری از تصویر و ذهن/ فضاسازی قوی و فیلمنامه ای نحیف

    سینماپرس: سیدرضا منتظری/ در علاقه زیاد فریدون جیرانی به فیلم های معمایی و جنایی هیچ شکی نیست؛ هرچند که این فیلمساز قدیمی سینمای ایران در تمامی سال های فعالیتش در اغلب ژانرها از کمدی گرفته تا ملودرام مبادرت به فیلمسازی کرده اما بیراه نیست اگر بگوییم در جدیدترین اثر سینمایی اش بخش عمده ای از علاقمندی های خود را به تصویر کشیده؛ «خفه گی» جدیدترین اثر سینمایی فریدون جیرانی در فضاسازی بسیار قوی اما در فیلمنامه نحیف است و لنگ می زند.

  • کمدی انسانی ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۲۲

    کمدی ای که می توانست بهتر از آنچه که هست سروده شود؛

    اثری در ژانر سینمای استراتژیک؛ وقتی کمدی انسانی به جشنواره سی و پنجم می آید/ دوزخ و برزخ یک انسان ایرانی در سبک زندگی آریامهری!

    سینماپرس: دکتر موسی اسماعیل نژاد/ کمدی انسانی با تمام نقایص خود، اثری قابل تامل است؛ اثری که مخاطب را با تمام سرگیجه ی داستانی، همراه خود می سازد؛ کمدی انسانی با تمام نقایص و ضعف های خود، قطعا اثری دغدغه مند در ژانر سینمای استراتژیک است؛ اثری که می خواهد سخنی جدید و روایتی متفاوت برای مخاطب سینمایی اش به ارمغان آورد، اگر چه در این مسیر کم دقتی و یا بعضی خلاءهای دراماتیک را به دوش می کشد و در برخی موارد حتی ذهنیت مخاطب نامطلع را سرگشته می سازد.

  • گشت۲ ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۱:۴۵

    نگاهی به کمدی «گشت ۲» تازه ترین ساخته سعید سهیلی

    دورهمی شخصیت های قدیمی در داستانی سردرگم/ اشارات سیاسی و اجتماعی با چاشنی طنز برای گیشه

    سینماپرس: زهرا پیامی/ «گشت ۲» هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ ارائه مفاهیم چند پله از ساخته قبلی سعید سهیلی عقب تر است و شاید بتوان گفت تنها تلاشی موفق در یادآوری مجدد شخصیت های دوست داشتنی «گشت ارشاد» و کوششی بی اثر در القای مفهوم داستان خود است.

  • اسرافیل ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۱:۳۷

    فیلمی از آیدا پناهنده

    آدم هایی که برای زندگی در شیپور «اسرافیل» وارونه می دمند/ تصویری از جامعه سیاه عاری از امید

    سینماپرس: بهاره خدابخش/ «اسرافیل »جامعه را تا حدی سیاه و تلخ به تصویر می کشد که مغز استخوان ستون آن یعنی خانواده فرو می پاشد.آدم های فیلم هیچ کدام اهل مبارزه و ماندن نیستند و سرنوشتی شوم دور زندگی آنها را احاطه کرده است،اسرافیل جامعه را به حدی بی رحم نشان می دهد که در آن نه می شود به معنای واقعی عاشق شد نه به راحتی زندگی کرد و نه حتی در آن زنده ماند.

  • «کارگر ساده نیازمندیم» ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۴:۳۲

    نگاهی به فیلم«کارگر ساده نیازمندیم» آخرین ساخته منوچهر هادی

    فیلمی خوش ساخت با نگاهی عاری از مفاهیم والای انسانی در میان اقشار فرو دست جامعه

    سینماپرس: ارسلان صمدزاده/ فیلم را می توان پیشرفتی محسوس برای کارگردانش به حساب آورد و همچنین مجموع بازی بازیگران که بیشتر سبقه فعالیت در تئاتر دارند قابل اعتنا است. اما نگاه تلخ منوچهر هادی به اقشار فرو دست جامعه و تأکید بر انگیزه انتقام در میان آن ها و گذر از معانی والایی چون بخشش، توکل و گذشت فیلم را عاری از نگاه دینی و مذهبی کرده که معمولا در میان همین اقشار جامعه با وجود فقر و گرفتاری های متعدد بیشتر نمود دارد.

  • رگ خواب ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۲۸

    نگاهی به فیلم سینمایی«رگ خواب» نعمت الله

    هشداری تلخ و گزنده به قربانیان فردگرایی که محتاج حمایتند/ هنگامی که نفسانیت جامعه مدرن، «رگ خواب» عواطف را در جولان «فردگرایی» می یابد

    سینماپرس: صابر الله دادیان/ باید گفت اگرچه نگاه تلخ و گزنده فیلمساز هر بیننده ای را دل آزرده و ناکام می کند اما رگ خواب هشداری آگاهانه و فکر شده است که با همه تلخی اش قشری از جوانان جامعه را نشانه رفته است که در این دوران تاخت و تاز فردگرایی مفرط و زیاده خواهی های نفسانی و شهوانی قربانی کسانی می شوند که به درستی رگ خواب این قربانیان آرام را در دست دارند.