نمایش همه
  • بزم رزم-هجوم-خانه-تمارض-برگ جان-پریناز-گمیچی-خواب ابراهیم-مانکن های قلعه-یک قناری یک کلاغ ۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۱۱:۲۱

    آذین در گفتگو با سینماپرس:

    اغلب فیلم های به نمایش درآمده در گروهک انحرافی هنر و تجربه با استانداردهای سینمایی فاصله دارند/ اکران فیلم های بی ربط در پی هماوردطلبی های کودکانه!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در پی اکران تعدادی فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه که از اساس سنخیتی با این گروه نداشته و ندارند اظهار داشت: قاعده مرسوم در گروهک انحرافی موسوم به هنر و تجربه این گونه بوده است که فیلم های مشکل دار، توقیفی و فیلمک هایی که با استانداردهای سینمایی فاصله دارند و ضعف های محتوایی و سینمایی آن ها مانع نمایش عمومی شان می شود در این گروهک به نمایش درآیند از همین رو تعداد کثیری از فیلم های به نمایش درآمده آن از منظر ساختار هنری و مضمون حرف چندانی برای گفتن نداشته اند گرچه گاه در میان آن ها آثار کوتاه و بلند مستند و داستانی از حرفه ای های سینما هم به نمایش درآمده است ولی این فیلم ها ربطی به این گروهک من درآوردی نداشته اند و صرفاً به جهت بازارگرمی در این گروه اکران شده اند.

  • انیمیشن لک لک ها ۱۳۹۶-۰۹-۰۱ ۱۰:۴۹

    نگاهی به انیمیشن لک لک ها

    تغییر در مأموریت لک لک ها/ تلاش هالیوود برای ترویج فرزندآوری در جامعه خود

    سینماپرس: با نگاهی به داستان این طور به نظر می رسد که مأموریت لک لک ها به عنوان آورندگان بچه، استعاره  و سمبلی از هدف ازدواج است، هدفی که با ظهور عصر تکنولوژی و بروز مصرف گرایی به کلی تغییر کرده است.

  • انزوا ۱۳۹۶-۰۸-۲۹ ۰۱:۰۸

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «انزوا» اثری به دور از کلیشه های رایج سینمایی/ این اثر نشان از یک فیلمساز جوان و پرشور و پرانرژی دارد!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی گفت: «انزوا» نخستین ساخته سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی گرچه یک اثر کاملاً استاندارد و بدون نقص سینمایی نیست ولی به عنوان اولین تجربه سینمایی سازنده اش اثر قابل توجهی است چرا که کارگردان آن کوشیده تا از کلیشه های رایج سینمایی در فرم و پرداخت و روایت و محتوا پرهیز کند و با استفاده از ابزار سینما حرف هایش را با مخاطب در میان بگذارد.

  • «خفه گی»، «آزاد به قید شرط»، «شنل»، «زرد»، «قهرمانان کوچک» و «مالاریا» ۱۳۹۶-۰۸-۲۲ ۱۰:۱۷

    نگاهی به ۶ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «خفه گی»، «آزاد به قید شرط»، «شنل»، «زرد»، «قهرمانان کوچک» و «مالاریا» جزو آثار متوسط و معمولی سینما هستند/ سایر آثار در حال اکران فاجعه آمیزند

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۶ فیلم سینمایی «خفه گی» به کارگردانی فریدون جیرانی، «آزاد به قید شرط» به کارگردانی حسین شهابی، «شنل» به کارگردانی حسین کندری، «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده، «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت و «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی گفت: هیچ یک از این فیلم ها از سطح متوسط فراتر نرفته اند اما از آنجا که این روزها سینمای ایران شاهد اکران انبوهی از آثار سینمایی ضعیف، فاجعه آمیز و نازل است این نوع فیلم ها جزو آثار برتر اکران فعلی محسوب می شوند اما این به معنای خوب و بی نقص بودن شان نیست.

  • انیمیشن من شرور-برادر دوقلوی گرو ۱۳۹۶-۰۸-۲۰ ۲۱:۳۶

    با نگاهی به انیمیشن "من شرور"؛

    هالیوود؛ درمان یا درد

    سینماپرس: در روزگاری که جامعه آمریکایی بیش از هر زمان دیگر رو به انحطاط می رود، تنها مرهم شاید تحکیم دوباره بنیاد خانواده باشد، بنیادی که تعهد افراد در قبال یکدیگر را تقویت کرده و انسانیت و اخلاق را در افراد شکل می دهد

  • موسوی و فریدون ۱۳۹۶-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۵

    سینماپرس بررسی می کند:

    ابهام در ارتباط مدیر عامل انجمن سینمای جوان با یک‌ متهم اقتصادی/ "موسوی" به برادر رئیس جمهور چه گفت؟!

    سینماپرس: مراسم پایانی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در تالار اندیشه حوزه هنری، با حضور یک متهم اقتصادی در ردیف مهمانان ویژه و به عنوان یکی از اهداکنندگان جوایز برگزیدگان بر روی صحنه، حاشیه ای پررنگ تر از وضعیت بغرنج و ملال آور آثار فیلمسازان کوتاه و یا اظهارنظرهای غیرحرفه ای برخی فیلمسازان در کارگاههای آموزشی و... را متوجه این رویداد مهم سینمایی نمود.

  • کیانوش عیاری کارگردان در پشت صحنه فیلم خانه پدری ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۱۱:۳۶

    گریزی به اکران بدون اصلاح یک فیلم؛

    وقتی «خانه پدری» عیاری سر فرهنگ و هنر کشور خراب می شود!/ تا کی می توان سینما را با باج دادن مدیریت کرد؟

    سینماپرس: در خبرها به نقل از معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی آمده است که «کیانوش عیاری با هیچ اصلاحیه ای موافقت نکرد و پروانه نمایش فیلم «خانه پدری» با محدودیت سنی و محدودیت در اکران صادر شد»؛ مطلبی که ممکن است در ظاهر بیان یک خبر باشد اما در باطن روشن کننده تناقضی آشکار در رفتار و عملکرد سازمان سینمایی با هویت وجودی آن است.

  • تهمینه میلانی و و راه‌های نرفته‎اش در موج سوم فمینیسم ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۱۰:۴۶

    میلانی و راه‌های نرفته‎اش در موج سوم فمینیسم/ گزارشی از برای ارائه به دادگاه!

    سینماپرس: قصه جدید میلانی، ملال آور و بی منطق و به شدت سیاه  است. اثری که از لحاظ فُرم سینمایی، در زمره ی آثار بسیار ضعیف سینمای ایران دسته بندی می شود؛ اثری فمینیستی که آکنده از فریادها و کتک کاری‌های بی منطق و بی  هدفی در مقابل دوربین خانم کارگردان است؛ مرثیه ای سینمایی که تنها واکنش احساسی مخاطبان را می‌طلبد، البته در ظاهر به نظر می‌رسد که فیلمساز فمنیست در راستای اهداف خود نیز گام برنداشته است!

  • محدودیت سنی در نمایش فیلم ۱۳۹۶-۰۶-۲۶ ۱۱:۰۱

    به بهانه اکران فیلم های مساله دار؛

    مرور مبانی فکری «قانون تهیه و تولید فیلم مصوب ۱۹۳۰ ایالات متحده»/ هنر برای هنر شوخی است!

    سینماپرس: در روزهایی که سازمان سینمایی در ظاهر برای فراهم کردن نمایش همه آثار تولید شده، بحث هایی را مطرح کرده و به تازگی نیز اسامی برخی فیلم های مساله دار را برای اکران عنوان نموده است، شاید مرور قوانینی که سینمای امریکا درباره نظارت بر تولیدات خود داشت، بد نباشد.

  • انیمیشن بچه رئیس ۱۳۹۶-۰۶-۲۵ ۰۹:۳۴

    نگاهی به انیمیشن بچه رئیس

    رقابتی میان فرزند انسان و توله سگ های بامزه/همزیستی سگ با انسان، خطری که نسل بشر را تهدید می کند!

    سینماپرس: مرجان الله دادیان/ موضوعی که در انیمیشن به طور جدی و منتقدانه مطرح می شود نقدیست که انیمیشن به جوامع غربی مطرح می نماید, که البته در سالیان اخیر سایه ای از آن را می توان در آینده ایران نیز تصور کرد، این موضوع که به فرزند گرفتن توله سگ ها به جای فرزند آوری گویی به تهدیدی برای ادامه نسل بشر تبدیل شده استراتژی فرهنگی غرب در این انیمیشن به حساب می آید.

  • پوستر فیلم سینمایی دریاچه ماهی ۱۳۹۶-۰۶-۲۴ ۰۹:۳۱

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «دریاچه ماهی»؛ تجربه ای نو در سینمای ارزشی وانسانی/ اولین تجربه سینمایی «مریم دوستی» دارای اندیشه است

    سینماپرس: جبار آذین همزمان با اکران فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» نخستین ساخته سینمایی مریم دوستی اظهار داشت: این اثر سینمایی تجربه ای نو در سینمای ارزشی و انسانی است و در زمانه ای که سینمای کشور سرشار از آثار بی ارزش و سطحی شده می توان حضور این فیلم را یک اتفاق بزرگ و مثبت قلمداد نمود.

  • ماجان-نگار-من و شارمین ۱۳۹۶-۰۶-۲۱ ۰۱:۵۴

    نگاهی به ۳ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «ماجان»، «نگار» و «من و شارمین» حاصل سینمای بیمار کشور هستند/ این فیلم ها درخور شأن سینما نیست

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی جدید گفت: «ماجان»، «نگار» و «من و شارمین» حاصل سینمای بیمار کشور هستند؛ «ماجان» فیلمکی به شدت سردستی و سرهم بندی شده، «نگار» فیلمی به شدت بی ارزش که رامبد جوان آن را تنها برای تقدیم به همسرش ساخته و «من و شارمین» یک جنگ ناموفق از انواع ژانرها و مضامین تکراری خانوادگی و اجتماعی و عاشقانه از روی آثار داخلی و خارجی است!

  • «ماه در جنگل»-«تابستان داغ» -«پریناز» ۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۶

    نگاهی به ۳ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «ماه در جنگل»، «تابستان داغ» و «پریناز» هیچ یک از سطح متوسط فراتر نرفته اند/ سینما به فیلم های خوب و مهم نیازمند است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «ماه در جنگل» به کارگردانی سیامک شایقی، «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و «پریناز» به کارگردانی بهرام بهرامیان این آثار را دارای ضعف دانست و گفت: هیچ یک از این فیلم ها از سطح متوسط فراتر نرفته اند و گرچه از نظر مضمون و محتوا با مشکلات فراوان روبرو نیستند ولی دغدغه مندی و گرایشات اجتماعی سازندگان این آثار تنها حرف قابل توجه این ۳ فیلم است و از لحاظ ساختاری و هنری فیلم ها در حد متوسط و یا زیر آن مانده اند.

  • زادبوم-فصل نرگس-سارا و آیدا ۱۳۹۶-۰۵-۲۵ ۱۰:۴۰

    نگاهی به ۳ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «زادبوم»، «فصل نرگس» و «سارا و آیدا» فیلم هایی متوسط که صرفاً برای بازارگرمی سینما اکران شده اند/ نباید مخاطب را فریب دهیم

    سینماپرس: جبار آذین منتقد سینما همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «زادبوم» داودی، «فصل نرگس» آذربایجانی و «سارا و آیدا» میری گفت: این آثار فیلم های متوسط اند که صرفاً برای بازارگرمی سینما پرده های سینما را اشغال کرده اند و نمی توانند مورد استقبال مخاطبان واقع شوند. اصلاً کار شایسته ای نیست که با اکران های رنگارنگ مخاطب را فریب داده و او را مجبور کنیم برای تماشای آثار متوسط و یا کم ارزش به سالن های سینما برود.

  • ساعت5عصر-بیست و یک روز بعد ۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۵

    نگاهی به ۲ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «ساعت ۵ عصر» یک سقوط هنری برای کارگردان!/ «بیست و یک روز بعد» قربانی مضمون غیرایرانی، غیرایمانی و فاقد امیدبخشی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران ۲ فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری و «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خرمندان این فیلم ها را دارای ضعف های آشکار زیادی دانست و تأکید کرد که روند اکران این قبیل آثار سینمایی در درازمدت می تواند باعث کاهش مخاطبان سینما گردد.

  • پا تو کفش من نکن-گذر موقت-کبریت سوخته ۱۳۹۶-۰۵-۱۴ ۰۳:۵۲

    نگاهی به ۳ فیلم سینمایی در حال اکران؛

    «پا تو کفش من نکن»، «گذر موقت» و «کبریت سوخته» هیچ یک برای سینما ساخته نشده اند/ اکران فیلم های ضعیف حال سینمای کشور را بد می کند!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما گفت: «پا تو کفش من نکن» یک فیلمفارسی بی ارزش است، «گذر موقت» ربطی به سینما ندارد و «کبریت سوخته» هم اثری معمولی است و مولفه های جذب مخاطب را در اختیار ندارد از این رو می توان بر این امر صحه گذاشت که این فیلم ها هیچ یک برای سینما ساخته نشده اند و به درد سینما نمی خورند!

  • نقد اکسیدان ۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۰۹:۱۲

    نقدی بر «اکسیدان»؛

    همه چیز فدای گیشه!/ از شوخی های جنسی تا فرار از دست سفیر انگلیس؛ راه هایی برای رسیدن به کجا؟

    سینماپرس: مهدی خرامان/ «اجتماعی-کمدی» یا «کمدی-اجتماعی»، مسئله این است! وحالا کارگردان باید انتخاب کند که کدام یک را چاشنی آن یکی قرار دهد، حامد محمدی گیشه را انتخاب می کند! کارگردان مانند کاراکتر اصلی فیلم خود، بی هدف است و برای فروش بالا تن به هر کاری می دهد.

  • «کارگر ساده نیازمندیم» ۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۰:۲۸

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «کارگر ساده نیازمندیم» فیلمی اغواگر در حمایت از سرمایه و تحقیر کار و کارگر با پوشش ظاهری نقاد اجتماعی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» جدیدترین ساخته سینمایی منوچهر هادی گفت: «کارگر ساده نیازمندیم» به رغم فضا، موضوع جدی و پوشش ظاهری نقادانه اجتماعی فیلمی اغواگر در حمایت از سرمایه و تحقیر کار و کارگر است و این فیلمساز سعی داشته با ظاهرگرایی مخاطبان را فریب دهد!

  • مالیخولیا ۱۳۹۶-۰۴-۲۷ ۱۰:۳۷

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    پرداخت ضعیف شخصیت های اصلی، نداشتن زاویه نگاه و روایت نوآور تصویری؛ از جمله مشکلات «مالیخولیا»

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «مالیخولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم گفت: پرداخت ضعیف شخصیت های اصلی، نداشتن زاویه نگاه و روایت نوآور تصویری از جمله مشکلات «مالیخولیا» است و مخاطب از تماشای این اثر سینمایی خسته و دلزده می شود.

  • شهید سید اسدالله لاجوردی ۱۳۹۶-۰۴-۲۴ ۱۴:۴۷

    لزوم توجه سینما به تشخیص «شهید» و «جلاد»؛

    تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به «مرد پولادین» انقلاب/ آیا سینمای ایران شهید لاجوردی را به تصویر خواهد کشید؟

    سینماپرس:مهرداد معظمی/ با توجه به تاکید رهبر انقلاب به ساخت اثر هنری در خصوص زندگی شهید اسدالله لاجوردی و برداشت های گوناگونی که از اوایل انقلاب از شخصیت این شهید در زندان اوین و دادستانی انقلاب وجود داشت و تلاش گروه های منافقین در جهت تخریب این شخصیت انقلابی باید دید کدام یک از نیروهای فرهنگی اصیل انقلاب اسلامی در خصوص تصویر کشیدن زندگی این «مرد پولادین» پیش قدم خواهد شد.

  • تحلیلی بر یک بازی رسانه ای ناجوانمردانه ۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۱۵:۵۹

    تحلیلی بر یک بازی رسانه ای ناجوانمردانه؛

    دروغ پشت دروغ برای تسویه حساب شاه نشینان با شمقدری/ وقتی که جریان اصیل انقلاب در سینما مظلومانه هدف قرار می گیرد!

    سینماپرس: این واقعیتی غیرقابل انکار است که جریان اصیل انقلاب در سینما همیشه مظلوم بوده و مانده است، اتفاقی که در پس همه این خبرپراکنی ها بیشتر از پیش رخ می نمایاند. این جریان اصیل همیشه از سوی جریانات معاند، روشنفکرهای داخلی و نفوذی ها در مظان اتهام قرار گرفته، مورد ظلم واقع شده و ضمن تحمل بیکاری مفرط در عرصه سینما، حتی این روزها نیز در امان نیست.

  • بیمه تکمیلی سینماگران-خانه سینما ۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۴

    خانه سینما؛ از خدمات ناکام صنفی تا فضایی برای شاه نشین ها!/ وقتی بیمه تکمیلی محدود می شود

    سینماپرس: خانه سینما که بعد از بازگشایی اش طی ۴ سال اخیر دستاورد مشخصی برای اهالی سینمای کشور نداشته است در اقدامی سوال برانگیز و قابل تأمل اعلام کرد بیمه تکمیلی برای سینماگرانی که به دلایل مختلف نتوانسته و یا نخواسته اند تا بیمه پایه شان توسط خانه سینما پرداخت شود، تعلق نخواهد گرفت؛ موضوعی که اثری مستقیم بر زندگی بسیاری از سینماگران دارد. سینماگرانی که تنها چشم امیدشان به همین بیمه تکمیلی است که در زمان مدیریت شمقدری و تعطیلی خانه سینما شکل گرفت. برخی شنیده ها حاکی است کمتر از ۳۰درصد اعضای خانه سینما از طریق آن بیمه شده اند!

  • نقد اکسیدان ۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۰:۳۵

    اُکسایش محمدی های صنعت سینما؛

    اُکسیدان، نمونه ای بارز از ولنگاری فرهنگی در دولت یازدهم/ آیا تفکر ایلومیناتی ها در سینمای ایران ظهور و بروز یافته است؟

    سینماپرس: وحیده شاه حسینی/ با توجه به ترسیم فلاکت مذهب در اُکسیدان، می توان آن را اثری شاخص در سینمای تا به امروز ایران دانست؛ اثری ضعیف از لحاظ فُرم سینمایی که در محتوای خود ماهیت ادیان الهی در جامعه امروز را به چالش می کشد و حتی در برخی از دیالوگ های طنز، نفی می کند و ضمن حقنه ی پلورالیسم دینی؛ اصل موضوعیت داشتن دین و اعتقاد به ادیان الهی را برای انسان امروزی در ذهن مخاطبان خود با تردید مواجه می سازد.

  • رگ خواب ۱۳۹۶-۰۴-۱۰ ۰۸:۴۶

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «رگ خواب» فیلمی عاشقانه، اجتماعی، با تصاویری باورپذیر و ملموس از استیصال یک زن در جامعه لاابالی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «رگ خواب» جدیدترین ساخته سینمایی حمید نعمت الله گفت: «رگ خواب» ساخته سینماگر با ذوق حمید نعمت الله، فیلمی عاشقانه، اجتماعی و اثری تأثیرگذار با تصاویری عمیق و باورپذیر و ملموس از استیصال و درماندگی یک زن در جامعه لاابالی امروز است. داستانی با نشانه های اجتماعی و انسانی از زندگی روزمره اجتماعی، فیلمی با چیدمانی به نسبت درست، عناصر قصه و فیلمنامه و پرداخت مناسب و قابل درک و شناسایی شخصیت ها و دارای هدفی روشن و مشخص برای سیر حرکت شخصیت اصلی و قصه فیلم.

  • زیر سقف دودی ۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۰۴:۳۳

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    «زیر سقف دودی»،سقف کاذب یک زندگی غبارگرفته/ جدیدترین فیلم درخشنده و بیان مشکلاتی که فراگیر نیست

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده گفت: مشکلات مطروجه در جدیدترین اثر سینمایی درخشنده در جامعه فراگیر نیست و لذا ماجراهای آن نمی تواند نمایشگر نمونه و یا گوشه ای از جامعه باشد.

  • پشت صحنه فیلم سینمایی «دو عروس» ۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۰۴:۳۴

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «دو عروس» به کارگردانی داوود موثقی گفت: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است و موثقی با ساخت این فیلم ثابت کرده که همچنان جزو طرفداران پر و پا قرص سینمای فیلمفارسی است و در ساخته هایش با گرته برداری، به این نوع سینما ادای دین می کند!

  • مادر قلب اتمی ۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۰۴:۵۸

    نقد فیلم های در حال اکران؛

    «مادر قلب اتمی»؛ فیلمی نامنسجم، آشفته و با پیکره ای چاک چاک!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: «مادر قلب اتمی» به هنگام داغی بازار مذاکرات هسته ای و متأثر از فضای ملتهب آن روزها ساخته شده و چون سازندگانش کوشیده اند با مضامین وقت این مذاکرات همگام باشند در پیکره چاک چاک قصه و فیلمنامه و ساختار نامنسجم و آشفته فیلم مسائلی را گنجانیده اند که امروز دیگر تاریخ مصرف ندارند.

  • نقطه کور-برادرم خسرو-امتحان نهایی ۱۳۹۶-۰۳-۱۵ ۰۲:۵۵

    نقد شفاهی ۳ فیلم در حال اکران؛

    مردم از تماشای رنج و اندوه و غم و غصه در فیلم ها بیزارند/ فیلمسازان نباید تنها به دغدغه های شخصی خود توجه داشته باشند

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری، «امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی و «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه گفت: مردم از تماشای رنج و اندوه و غم و غصه در فیلم ها بیزارند و از آنجا که این ۳ اثر سینمایی همگی دارای این خصیصه هستند در گیشه با شکست روبرو شده و مردم از آن ها استقبال مناسبی را به عمل نیاورده اند.

  • هارون یشایایی ۱۳۹۶-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۶

    بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۷

    یشایایی: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم/ قیمت بلیت هر سال نباید افزایش پیدا کند

    سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده برجسته سینمای کشور در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: نیازمند تدبیر جدی مسئولان برای جذب حداکثری مخاطب هستیم چرا که سینما با حضور مخاطب معنا پیدا می کند و اگر قرار باشد بخش عمده ای از مردم از سالن های سینما قهر کنند و گریزان شوند در درازمدت سینما دیگر معنای خود را از دست داده و متعلق به طبقه ای خاص می شود.

  • خانه سینما ۱۳۹۶-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۴

    پس از گذشت ۴ سال از شوی سیاسی بازگشایی خانه سینما؛

    از انحلال تا عدم امکان ثبت برخی صنوف خانه سینما به دلیل مشکلات قانونی/ خانه از پای بست ویران است؟!

    سینماپرس: پس از گذشت ۴ سال از بازگشایی خانه سینما و شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از سینما و سینماگران این نهاد صنفی به دلیل مشکلات قانونی بالاجبار باید زیر نظر وزارت کار ثبت گردد و از آنجا که بسیاری از صنوف آن امکان تأمین قرارداد کاری برای اعضایشان را ندارند ناچاراً امکان ثبت نمی یابند. این اتفاق در حالی است که سازمان سینمایی دولت دهم به دلیل همین مشکلات قانونی این نهاد صنفی را تعطیل کرده بود و پیگیر آن بود که صنوف زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت قانونی برسند.