نمایش همه
  • مستند حقیقت (1) ۱۳۹۸-۰۹-۱۳ ۱۴:۵۴

    سینما حقیقت (۱)

    وقتی حقیقت در سینما گم می شود

    سینماپرس: سینما به مثابه رسانه ی تولید کننده و جهت دهنده ی فرهنگ، جزء مهم و اساسی قدرت نرم محسوب می شود که به جهت تمرکز بر باورها و ایجاد حب و بغض، از صلابتی بسیار رقیق و لطیف برخوردار بوده و می تواند موجبات تضعیف یا تقویت قدرت کلاسیک یک کشور را در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فراهم سازد.

  • سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۳۹۸-۰۹-۰۶ ۱۶:۲۳

    اندر احوال سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۲)

    از ترسیم فلاکت تا یأس و ناامیدی/ وقتی فیلم های کوتاه در راستای سیاست‌های ابلاغی نظام لیبرالیسم تولید می‌شوند!

    سینماپرس: عموم آثار سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، دارای ادبیات خاص و مشخصی هستند و جملگی لغت‌نامه مشترکی با هم مرور نموده‌اند و آن هم فلاکت است و از این جهت می‌توان گفت فیلم‌هایی که به طور ویژه و اغراق‌آمیز به معضلات اجتماعی پرداخته‌اند و تنها تصویرگر سیاهی‌ها و مشکلات هستند.

  • سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۲

    اندر احوال سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۱)

    وقتی انجمن سینمای جوانان بستر ولنگاری فرهنگی می شود!/ آزمون مجدد شفافیت برای سازمان سینمایی

    سینماپرس: سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نمودی روشن از اضمحلال انجمن سینمای جوانان ایران در عصر مدبران بنفش است؛ انجمنی که فرایند عمل آن در حوزه تولیدات فیلم کوتاه سبب شده تا عموم آثار در فضای اجتماعی خود به ترسیم فلاکت و بدبختی انسان مسلمان ایرانی روی آورده و ضمن تعمیم این فلاکت به تمامی اقشار و گروه ها، عملا به ابزاری رسانه ای برای ترسیم بیچارگی ایرانیان در منظر جهانی مبدل گردد!

  • وظیفه سینما در عصر پیامبر خاتم ۱۳۹۸-۰۸-۲۲ ۱۲:۵۲

    وظیفه سینما در عصر پیامبر خاتم/ وقتی سینما به مکارم اخلاق تعهدی ندارد!

    سینماپرس: بی تعهدی سینمای کشور به تتمیم مکارم اخلاقی آفتی جدی است و امروزه فقر اخلاق در تولیدات سینمایی موجب شده تا عموم رسانه ها و در صدر آنها سینما و تلویزیون، آرامش روانی مردم را از بین برده و امنیت روانی جامعه را مختل سازند و بعضا به ترویج بی اخلاقی در جریان زندگی جامعه پرداخته و حتی برخی از رذایل اخلاقی را به جزئی از سبک زندگی جاری در جامعه مبدل سازند.

  • تسخیر لانه جاسوسی ۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۶

    چهل سال پس از ۱۳ آبان ۵۸

    آیا لانه‌های فرهنگی آمریکا هم تسخیر می‌شود؟!

    سینماپرس: باید انقلابی دیگر رقم زد و این بار به تسخیر سفارت ایالات متحده آمریکا در عمق وجود برخی کارگزاران و متولیان فرهنگی کشور مبادرت ورزید و از این مسیر مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد. انقلابی فراگیر که به معنی بستن فضای فرهنگی کشور نبوده و رویکرد اصلی آن مواجهه با ولنگاری فرهنگی و صیانت از حقوق فرهنگی ملت مسلمان ایران است.

  • سیمای سینمای بنفش- جرم فرهنگی ۱۳۹۸-۰۸-۰۸ ۱۰:۱۲

    سیمای سینمای بنفش (۱۷)

    آزمون برخورد با جُرم فرهنگی متولیان سینمایی

    سینماپرس: ولنگاری حال حاضر فرهنگی را می بایست جُرم و بِزه متولیان فرهنگی و مسئولان دخیل در امر قلمداد نمود و به صورت مشخص معین ساخت آنچه که در سال های اخیر بر پرده سینماهای کشور در جریان است، مصداقی از جُرم مسئولان و متولیان سینمایی است که در شوراهای مختلف شرایط تولید و اکران چنین آثاری را فراهم ساخته و بعضا کمک های مادی و معنوی دولت جمهوری اسلامی را در اختیار نا اهلان قرار داده اند.

  • سیمای سینمای بنفش- رده بندی سنی ۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۲:۰۴

    سیمای سینمای بنفش (۱۶)

    اکران خانه پدری و دُم خروس رده بندی سنی/ آیا خیانت فرهنگی در کارنامه مدیران فعلی سینمایی ثبت می شود؟!

    سینماپرس: ماهیت اعمال شتابان نظام نامه درجه‌بندی سنی فیلم‌ها صرف نظر از ماهیت پروپاگاندای آن از برای مدبران بنفش پوش؛ از منظری دیگر می تواند به عنوان یکی از پازل های تکمیل کننده در راستای پروژه نفوذ فرهنگی قلمداد شود و به نوعی مشخص می نماید که غایت مقصود آن تنها رفع مسئولیت از خود در شرایط ولنگاری فرهنگی بوده و در راستای اعمال استراتژی با گرگ دنبه خوردن و با چوپان گریه کردن می باشد.

  • سیمای سینمای بنفش ۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۱۰:۱۷

    سیمای سینمای بنفش (۱۵)

    سازمان سینمایی از شعار تا عمل

    سینماپرس: مگر سازمان سینمایی یک مجموعه ژورنالیستی است که شان خود را جوسازی و پروپاگاندا می داند و آیا مگر قرار است که عملکرد سازمان سینمایی با تکثر و تعدد بخش نامه ها و گزارش ها و ... ارزیابی شود!؟

  • سیمای سینمای بنفش ۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۱۳:۴۰

    سیمای سینمای بنفش (۱۴)

    سندرم شفافیت و راه دشوار سازمان سینمایی

    سینماپرس: کارنامه تعداد قابل توجهی از افراد تاثیرگذار در شوراهای معرفی شده ذیل سازمان سینمایی و مجموعه های تابعه، در تعارض و بعضا در تقابل با سیاست های رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگ عمومی بوده و از این جهت معلوم نیست که چگونه تطابق میان خروجی عملکرد و شان جایگاهی این مجموعه ها در امر حمایت از تولیدات و تولید کنندگان صنعت سینمای کشور اتفاق خواهد افتاد.

  • سیمای سینمای بنفش ۱۳۹۸-۰۷-۱۰ ۱۲:۰۸

    سیمای سینمای بنفش (۱۳)

    وقتی جُرم فرهنگی مدیران سینمایی دیده نمی شود

    سینماپرس: اگر تولیدات ارزشی خارج از حوزه عملکرد سازمان سینمایی را کنار بگذاریم، آیا اثری برای بیلان دهی و پُرنمودن جاهای خالی عملکرد متولیان امر باقی می ماند و آیا مدیران بنفش سینمای ایران مصمم هستند تا به اشتغالات ذهنی خود پرداخته و مترصد باشند که تک اثری نسبتا آبرومند را در میان کثرت آثار معلوم الحال پیدا نموده و با تزریق مبالغی ناچیز خود را به عنوان سرمایه گذار به افکار عمومی معرفی نمایند!؟

  • سیمای سینمای بنفش ۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۵:۲۶

    سیمای سینمای بنفش (۱۲)

    شورای سیاستگذاری تدبیری گُل و بلبلی برای انحراف افکار عمومی است!؟

    سینماپرس: تا دیر نشده باید چاره ای اندیشید و یا حتی بجای تشکیل شورای سیاستگذاری حول تعدای نام با کارنامه و عملکردی مشخص که قطعا فرجام امور را در مسیر از پیش نوشته شده ای توجیه خواهند ساخت و ... همت ویژه سازمان سینمایی را معطوف به نوعی طرح ریزی فوری برای عبور از شرایط موجود به سمت شرایط مطلوب نمود.

  • شفافیت سازی بودجه سازمان سینمایی ۱۳۹۸-۰۶-۱۳ ۱۲:۴۵

    سیمای سینمای بنفش (۱۰)

    امید به شفافیت واقعی/ نگاهی به ابهامات هزینه‌کردهای سازمان سینمایی

    سینماپرس: باید یادآور شد که اگر چه شفافیت به هیچ عنوان در معنی و مقام حل مسئله و پاسخگویی به موضوعات ساختاری و یا سیستمی نمی باشد؛ اما قطعا به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم و زیرساخت حل انبوهی از مسائل پیش رو محسوب می شود و از این جهت اگر چه شفافیت به تنهایی فایده‌ای ندارد، اما می‌تواند و بایستی در مقدمه‌ی بسیاری از اقدامات و سیاست‌های جاری در حل مسائل قرار گیرد.

  • برخود قضایی با نوشین جعفری ۱۳۹۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۷

    نوشین جعفری و بازی خوردن چندباره سلبریتی‌ها!

    لزوم برخورد قاطعانه دستگاه های نظارتی و امنیتی با اخلال گران امنیت/ ارتزاق از جیب بیت المال و حمایت از متهمان معلوم الحال؟!

    سینماپرس: به تازگی لیستی از افراد در حمایت از یک متهم منتشر شده که در آن اسامی غیرشناخته شده بسیاری هم دیده می شود. این افراد در متنی حمایت خود را از نوشین جعفری، عکاس معلوم الحال بازداشت‌شده اعلام کردند؛ اتفاقی که نشان از بی سوادی و سیاست زدگی این قشر دارد، افرادی که خود را همه چیز دان می دانند، در دهه اول محرم اقدام به حمایت از فردی می کنند که در فضای مجازی علیه مقدسات دینی مردم فعالیت داشته است!

  • در جستجوی فریده ۱۳۹۸-۰۶-۰۶ ۱۱:۳۶

    سیمای سینمای بنفش (۹)

    مستندی از جنس نفوذ فرهنگی در شرایط ولنگاری و بی‌صاحبی عرصه‌ی فرهنگ در کشور/ فریده عامل سندرم هُلندی است؟!

    سینماپرس: موضوع داستان و پیشرفت دراماتیک در مستند منتخب ایران برای اسکار به نحوی است که اساسا نمی‌توان از آن انتظار ترسیم فرهنگ والای ایرانی را داشت و این در حالی است که دوربین در کنار سوژه از فرنگ برگشته خود در پی نشان دادن نقاط ضعف و سیاهی جامعه ایران بوده و با این رویکرد نقاط قوت و مثبت فرهنگ ایرانی را هم به سیاهیِ همراه با تمسخر می‌کشاند و در مجموع موفق به خلق اثری مطلوب برای بسیاری از جشنواره‌های خارجی می‌شود!

  • نظامنامه اسکار ۱۳۹۸-۰۵-۳۰ ۱۶:۰۴

    سیمای سینمای بنفش (۸)

    به استقبال شکست می رویم/ وقتی نظامنامه ای برای حضور بین المللی سینمای ایران وجود ندارد!

    سینماپرس: به راستی ملاک تعیین و تبیین شده صنعت سینمای کشور برای نمایندگی آثار سینمایی ایران در اسکار چیست؟ قطعا معرفی نماینده ایران به آکادمی اسکار صرفا برای حضور در یک رویداد سینمایی نیست و ایران باید از این فرصت به عنوان یک برگ برنده برای پیشبرد دیپلماسی عمومی خود و حرکت در مسیر دیپلماسی فرهنگی کشور بهره مند شود.

  • تِکرار یا تَکرار تاریخ (۲) ۱۳۹۸-۰۵-۲۳ ۱۶:۰۴

    تِکرار یا تَکرار تاریخ (۲)

    تولید آثار شخصی با پول های ناشناخته/ لردهایی برای ترسیم فلاکت جامعه ایرانی!

    سینماپرس: ۶۶ سال است که از ماجرای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ هجری شمسی می‌گذرد؛ واقعه ای که در حافظه تاریخی عموم مردم ایران ثبت و ضبط گردیده و به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه های نفوذ در تاریخ معاصر ایران شناخته می شود. پروژه ای که توسط شبکه بِدامَن (BEDAMN)، به عنوان یک شبکه مخفی رسانه ای و با کارکرد ویژه عملیات روانی در ایران اجرا گردید.

  • تَکرار تاریخ ۱۳۹۸-۰۵-۱۶ ۱۱:۲۱

    تِکرار یا تَکرار تاریخ (۱)

    نقش عمو سیبیلوهای خَیِر در پروژه‌های نفوذ

    سینماپرس: حوزه اقتصاد را قطعا می‌بایست به عنوان یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین حوزه‌های تاثیرگذار فردی و اجتماعی قلمداد نمود که در بهترین صورت ممکن می‌تواند به محفلی برای پیگیری پروژه نفوذ جریانی و شبکه‌ای در بستر یک جامعه مبدل گردد. موضوعی که به سرعت فرایند تغییر باورها را موجب شده و اسباب تغییر آرمان‌ها و همچنین تغییر نگاه‌ها و در نهایت تغییر سبک زندگی را برای فرد و اجتماع به همراه می‌آورد.

  • مدرسه ملی سینما ۱۳۹۸-۰۵-۰۹ ۱۶:۳۰

    سیمای سینمای بنفش (۷)

    خشت کج بنفش و مدبران پرمُدعا

    سینماپرس: مدرسه ملی سینمای ایران را می بایست تنها پرپاگاندایی ناشیانه از مدبران بنفش قلمداد نمود. مدیران بنفش پوشی که با افکار کپی برداری شده خود از سیستم فرهنگی فرانسه، اقدام به تاسیس عجولانه و راه اندازی مجموعه ای در بدنه سینمایی کشور نمودند. مجموعه ای که به سرعت ناکارآمدی خود را بروز داده و جز اتلاف منابع بیت المال، خاصیتی دیگر نداشته است.

  • سیمای سینمای بنفش مدرسه ملی ۱۳۹۸-۰۵-۰۲ ۱۰:۳۵

    سیمای سینمای بنفش (۶)

    عوام فریبی به سبک مدبران فرانسوی!

    سینماپرس: عجله ویژه دولت یازدهم در ثبت یک اقدام خبرساز در حوزه سینما و فراهم نمودن خوراک تبلیغاتی و ایجاد شرایط مانور رسانه ای و ... اسباب ثبت سریع یک مجموعه ظاهرا علمی را فراهم آورد و این در حالی بود که حضور پُررنگ جریان و طیف فرانسوی در عرصه فرهنگی و سینمایی کشور و به تبع آن حقنه ی ساختارهای فرانسوی بر پیکره‌ی صنعت سینمای ایران سبب شد تا بر ماهیت التقاطی سیستم های فرهنگی افزوده شده و مجموع عملکرد مدبران بنفش، شرایط فرهنگی کشور را به وادی ولنگاری بکشاند.

  • انتظامی- هنر و تجربه ۱۳۹۸-۰۴-۲۶ ۱۲:۲۴

    سیمای سینمای بنفش (۵)

    انتظامی و آزمون حسابرسی از محفل جریان شبه‌روشنفکری

    سینماپرس: جریان شبه روشنفکری موجود در عرصه هنر و فرهنگ کشور، از عناوین بسیاری برای فرار از حضور متعهدانه خود بهره برده و نه تنها در خدمت سیاست های نظام و منافع ملی بودن را جُرم تلقی می نماید؛ بلکه با وجهه‌ای طلبکارانه دست در جیب حاکمیت نموده و به تامین عیش و معاش خود از بودجه های عمومی کشور و در قالب  نهادهایی همچون گروه سینمایی هنر و تجربه می‌پردازد.

  • سیمای سینمای بنفش 4 ۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۲

    سیمای سینمای بنفش (۴)

    فیلم‌شویی در حیات خلوت جریان شبه روشنفکری/ ولنگاری با حمایت مالی دولت ترویج می‌شود؟

    سینماپرس: مجموعه هنر و تجربه را شاید بتوان به عنوان مصداقی آشکار از کارنامه دولت تدبیر و امید در تسهیل فضای فیلم شویی در صنعت سینمای ایران قلمداد نمود؛ کارنامه ای که به خوبی چگونگی برخورداری تولیدات سینمایی معلوم الحال را از امکانات دولتی مشخص ساخته و نحوه حمایت های مالی دولت در ترویج ولنگاری فرهنگی را معین می نماید.

  • سیمای سینمای بنفش (۳)/ هنر و تجربه ۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۲:۱۰

    سیمای سینمای بنفش (۳)

    ارتزاق از منابع بیت المال بدون کسب منافع ملی/ وقتی آمارها بر درد فرهنگی جامعه می افزاید

    سینماپرس: به راستی با گذشت این مدت مدید از تاسیس هنر و تجربه، آیا می توان نمونه ای از حضور آثار موجه و با دغدغه انقلاب اسلامی و یا فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در این گروه سینمایی معرفی نمود که در نگاهی حداقلی به معرفی درست و صحیح از ایران و ایرانی پرداخته باشد؟!

  • سیمای سینمای بنفش (۲) ۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۱۳

    سیمای سینمای بنفش (۲)

    از ولنگاری تا نفوذ فرهنگی/ هنر و تجربه و شاهکار هفته فیلم های اروپایی!

    سینماپرس: گروه سینمایی هنر و تجربه نه تنها در خلاف جریان اصلی سینما و در جهت تولید آثار متفاوت و پیشبرد اهداف آرمانی نظام جمهوری اسلامی حرکت نکرد؛ بلکه در سطحی بالاتر با فاصله گرفتن از مبانی ارزشی و هنجارهای اجتماعی تبدیل به مأمنی برای تولید و اکران فیلم هایی خاص شد که فضای بی بند و بار و رها شده حاکم در شرایط ولنگاری فرهنگی را به وضوح هویدا ساخت.

  • سیمای سینمای بنفش (۱) فیلم شویی در شرایط نفوذ فرهنگی ۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۲:۰۱

    سیمای سینمای بنفش (۱)

    فیلم‌شویی در شرایط نفوذ فرهنگی/ وقتی سینماگران چترباز با یارانه دولت، چتر یدکی می‌گیرند!

    سینماپرس: هنر و تجربه دو واژه ای که چند سالی است در کنار یکدیگر در سینمای آشفته ایران با هم عجین شده و بعضا موجب به وجود آمدن اتفاقات گوناگونی گشته است. با روی کار آمدن دولت یازدهم و حضور گروهبانانِ مدعی ژنرالی در عرصه های اجرایی مختلف، مدیریت فرنگ رفته  و کاخ ورسای دیده‌ی فرهنگی و سینمایی کشور، به تأسی از مرشدان فرانسوی، اقدام به تاسیس گروهی سینمایی با عنوان هنر و تجربه نمود!

  • صنعت سینمای ایران و دشمن صهیونیستی ۱۳۹۸-۰۳-۰۸ ۱۳:۵۹

    یادداشتی به مناسبت روز جهانی قدس؛

    چرا صنعت سینمای ایران به سراغ دشمن صهیونیستی نمی رود؟

    سینماپرس: صنعت سینمای ایران در طول سال ها گذشته به مضامین ضد صهیونیسمی در آثار بسیار محدودی توجه نموده و گویی هیچ عزم مشخصی در پشت پرده صنعت سینما و حتی سریال سازی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی دیده نمی شود که بتواند ضمن رعایت غنای داستانی، اقدام به تبیین ماهیت صهیونیسم به عنوان دشمن غیرقابل مذاکره و غیرقابل تغییر انسان مسلمان ایرانی بپردازد.

  • اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۴) ۱۳۹۸-۰۳-۰۱ ۱۱:۴۳

    اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۴)

    اصول فروشی در دکان جشنواره جهانی فیلم فجر

    سینماپرس: باید مسئولان محترم قرارگاه های فرهنگی به این سوال پاسخ دهند که برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر با در نظر گرفتن سطح نازل فیلم های اکران شده ایرانی و حتی خارجی با صرف هزینه بیت المال ملت ایران چه کمکی به پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی در داخل و سطح بین المللی می نماید؟ با نگاهی به بسیاری از فیلم های ایرانی اکران شده در جشنواره می توان فضای حقارت بار ترسیم شده برای ملت ایران را از سوی مسئولان محترم شاهد بود!

  • اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۳) ۱۳۹۸-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۲

    اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۳)

    جولان تقی‌زاده‌ها در جشنواره جهانی/ وقتی یک محفل به مسیری برای نفوذ فرهنگی مبدل می شود

    سینماپرس: سرگشتگی و بی هویتی جشنواره جهانی فیلم فجر به معنی بی کاری و عدم استفاده قدرت های مرموز فرهنگی و جریانات مختلف نفوذی، از پتانسیل چنین رویداد مهم سینمایی در ایران اسلامی نیست و قطعا این مهم در بازبینی دقیق فیلم‌های این دوره از جشنواره و سنجش آن با دستورالعمل های ابلاغی نظام لیبرالیسم قابل مشاهده است.

  • اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۲) ۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۳:۱۷

    اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۲)

    التقاط فرهنگی به اسم دیپلماسی فرهنگی/ از نبود مانیفست و استراتژی تا بروز جریان نفوذ

    سینماپرس: سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمادی برای تبیین شرایط حاکم بر عرصه فرهنگی و سینمایی کشور است. شرایطی که حاکمیت ولنگاری فرهنگی را یادآور شده و به وضوح نشان می دهد که فضای التقاط چگونه بنیان های اندیشه و خردورزی یک جامعه را به نابودی می کشاند.

  • سومین روز سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۳۹۸-۰۲-۱۱ ۱۱:۴۷

    اندر احوال سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (۱)

    معاش قبیلگی در لوای دیپلماسی جهانی

    سینماپرس: سی  و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را می بایست به عنوان پنجمین تجرد و جدایی بخش ملی سینمای ایران از وجوه جهانی و ابعاد بین المللی خود قلمداد نمود. تجربه ای که امسال در پنج سالگی خود به وضوح نشان داد که رویدادی بی هویت و اساسا سردرگم در برزخ منافع شخصی و مصالح قبیله ای خاص در صنعت سینمای ایران است.

  • خاطرات درون خانوادگی فجر سی و هفتم (۶) ۱۳۹۸-۰۱-۲۸ ۱۱:۱۵

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و هفتم (۶)

    مشکل بینایی دولت‌مردان فرهنگی/ وقتی حضور گسترده تولیدات سینمایی ضددین فرافکنی می‌شود!

    سینماپرس: بررسی محتوای آثار سی و هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر موید آن است که استراتژی  عملیاتی متولیان اصلی فرهنگی در اعمال سیاست ایدئولوژی زدایی موجب شده تا فیلمسازان دغدغه مند که خود را نسل مسئولیت‌پذیر می خوانند، مسیر را اشتباه گرفته و در چهل سالگی انقلاب اسلامی در وادی تقابل با قوانین و قواعد اسلامی پیشقدم شده و اصولا پایبند ماندن غیرخلاقانه به حقوق و احساسات اسلامی را عامل اصلی ویرانی ترسیم نمایند.