نمایش همه
  • ضد قصاص ۱۳۹۹-۰۴-۱۱ ۱۵:۰۴

    تدبُر در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب؛

    غفلت متولیان سینمایی عامل اصلی در ایجاد هیئت نامنصف سینما!

    سینماپرس: روز شنبه هفتم تیرماه بود که امام خامنه ای در ارتباطی تصویری با رئیس و مسئولان عالی قضائی و همچنین رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور بر ضرورت بهره‌گیری از هنر و ظرفیت‌های رسانه‌ای به منظور پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تاکید فرموده و به صراحت متذکر شدند که امروزه حتی در ارائه واقعیات کشور از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بهره نمی‌گیریم و گاهی بر عکس نشان می‌دهیم.

  • مدیران سایه ۱۳۹۹-۰۴-۰۴ ۱۴:۱۵

    تعریضی بر سخنان حسین انتظامی؛

    مدیران سینما را مدیریت می کنند یا سینما مدیران را؟!

    سینماپرس: یادمان نخواهد رفت که اتخاذ سیاست راضی سازی همگانی توسط مدیران سایه در فضای فرهنگی و سینمایی کشور سبب شد تا مشروعیت بخشی به آثار و تولیدات معلوم الحال با شیوه ای جدید توسط کانون قدرت و مافیای سینمایی کشور در حال پیگیری  باشد!

  • امام صادق ۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۳:۰۴

    به بهانه سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام

    وقتی «خرابشهر سینمایی» جای «آرمان‌شهر صادقی» را گرفته است

    سینماپرس: اگر بخواهیم مبتنی بر تعالیم امام صادق علیه اسلام چراغ راهی برای عبور از شرایط وِل شدگی فرهنگی حال حاضر بالاخص در عرصه سینمایی کشور مطرح نماییم؛ ضرورت دارد تا به مطالبات رهبران انقلاب از سینما رجوع کنیم. مطالباتی که کاملا تمدنی است. مطالباتی مبتنی بر ذهنیتی صادقی که بر این باور استوار است که فرهنگ امری ارتقاپذیر بوده و می بایست از این سطحی که هست بالاتر و بالاتر برود.

  • امام خمینی ۱۳۹۹-۰۳-۱۴ ۱۰:۱۸

    به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

    مدیران سه دهه سینما و برخود نامناسب با جمله تاریخی «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم»

    سینماپرس: مدیریت فرهنگی امری اجتناب نا پذیر است؛ با غلظت دانش و حُسن مدیریت، ارتقای فرهنگی، امری قابل تحقق است و در این میان مطالبات و انتظارات نظام جمهوری اسلامی ایران، تعطیل پذیر نیست زیرا فرهنگ، مطالبه بردار است و همین مرور اندک بر بیانات امامان امت اسلامی، حاکی از همین مسئله است.

  • سیمای سینمای بنفش (۸) ۱۳۹۹-۰۳-۰۷ ۱۱:۴۵

    تاملی در طرح چهارده ماده‌ای سازمان سینمایی مبنی بر حمایت از تولید فیلم‌نامه

    پروپاگاندای رسانه ای با طعم اتلاف بیت‌المال یا گامی واقعی برای نجات سینمای ایران؟!

    سینماپرس: سپردن اجرای چنین طرح هایی به برخی مدیران کم سواد و درس پس داده سینمایی کشور که عایدی ایشان جز تکثیر ابتذال در زیرساخت های مدیریت فرهنگی کشور نبوده و ...؛ می تواند منجر به توزیع رانتی بودجه های فرهنگی کشور در میان طیفی خاص از سینماگران شود.

  • فلسطین ۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۱۱:۴۹

    خود فراموشی به سبک مدیران سینما و تلویزیون

    توجیهات شبکه نفوذ برای کم‌کاری در تصویرسازی از آرمان قدس و دفاع از مظلومان جهان

    سینماپرس: عمده تولیدات و آثار هنرهای نمایشی و به خصوص فیلم‌ها و سریال‌های ایران فاقد دیدگاه استراتژیک است. این بدان معنا نیست که استراتژی عموما وجود ندارد. بلکه مساله آنجاست که استراتژی ملی و اسلامی وجود ندارد.

  • فیلم سینمایی استخراج ۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۱۲:۰۱

    نقدی بر فیلم سینمایی استخراج (Extraction) (۲)

    آموزش سینمایی ایجاد فتنه با طعم حضور شیفته‌ای بی‌حیثیت شده

    سینماپرس: فیلم سینمایی استخراج (Extraction) را می‌توان فیلمی آموزشی برای پروژه‌ی ایکس سرویس‌های غربی در خاورمیانه بالاخص ایران اسلامی دانست.

  • استخراج ۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۶

    نقدی بر فیلم سینمایی استخراج (Extraction) (۱)

    ‌الگوی تکراری شورش و انتقام و خراب‌شهر اسلامی

    سینماپرس: فیلم سینمایی استخراج (Extraction) با استفاده از مایه‌های عاطفی و ترسیم منجی گونه از یک ارتشی مزدور آمریکایی، به‌شدت مخاطب را با این منجی لیبرال سمپاتیک می‌کند.

  • سلبریتی و نفوذ ۱۳۹۹-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۷

    معضلی به نام سلبریتی (۲)

    چرایی سازناکوک سلبریتی ها در شرایط نفوذ فرهنگی

    سینماپرس: خدمت سلبریتی ها به صاحبان قدرت و بالاخص سرمایه داران در جهان امروز امری طبیعی است؛ اما در ایران این موضوع به نوعی با طعم خیانت همراه می شود. به آن دلیل که قبیله ای خاص از این جماعت سعی می کنند تا به عنوان اهرم فشار غرب عمل نمایند. اهرم فشاری که در موعدهای مختلفی همچون فتنه ۱۳۸۸ و همچنین فتنه ۱۳۹۸ حضوری علنی و جدی پیدا می کند و به صورتی هماهنگ و در قالبی منسجم سعی بر شوراندن جامعه در راستای اهداف دیکته شده ای دارد که بعضا از سطح فهم و درک عموم این سلبریتی ها بالاتر است!

  • سلبریتی ۱۳۹۹-۰۲-۱۰ ۱۳:۱۶

    معضلی به نام سلبریتی (۱)

    پیشگامان هویت مخدوش هنری

    سینماپرس: سال هاست که عموم مردم ایران اسلامی سوال های بسیاری را در رابطه با رفتار هنرمندان و یا به اصلاح سلبریتی ایرانی در فکر و بعضا گفتار خود می پرورانند. سوال های بسیاری که عموما بر این محور است که چرا و چگونه می شود عده ای با یدک کشیدن عنوان سلبریتی به خود اجازه می دهند تا در همه حیطه های اخلاقی، دینی، اقتصادی، محیط زیست و سیاسی ورود پیدا نمایند!

  • سومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۰۲-۰۹ ۱۱:۴۳

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و هشتم (۳)

    ترویج آنارشیسم سیاه و تصویرسازی از انسان ایرانی به عنوان محکوم به فلاکت

    سینماپرس: امروزه وجه غالبی از سینمای اجتماعی ایران که سال هاست بر بستر انگاره های داروینیسم اجتماعی شکل گرفته و به پیش می رود؛ با حمایت ویژه برخی متولیان سینمایی کشور و با برخورداری از سرمایه های جدیدالورود، سعی دارد تا ضمن حفظ نگاه سیاه و ارتقای این سیاهی به فلاکت مطلق اجتماعی به تجویز نوعی از آنارشیسم مبادرت ورزد.

  • پولشویی ۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۰

    اندر احوال حمایت از یک متهم اقتصادی

    ارمغانی دیگر از تدبیر دولت نیوکینزین یازدهم و دوازدهم/ وقتی کاشت های مدیران سینمایی به برداشت می رسد!

    سینماپرس: حضور پول های کثیف در فرایند هنر و صنعت سینما اگر چه در همه جای دنیا مرسوم است؛ اما در ایران با طعم تهاجم فرهنگی نیز همراه بوده و از این جهت می توان مشاهده نمود که عمده آثار تولیدی با چنین سرمایه گذاری های مجهولی در عرصه فیلم و سریال کشور، با خدشه در باورهای دینی ملت مسلمان ایران و بعضا تقابل مسقیم با احکام و حدود اسلامی همراه می باشد.

  • مهدویت ۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۰

    نگاهی به آرمانشهر مهدوی و غیبت آن بر پرده نقره ای

    مهدویت؛ «اسم» بی «رسم» در سینمای اجتماعی ایران

    سینماپرس: شاید امروزه و در شرایط کرونایی باشد که بیش از هر زمانی جای خالی آثار و تولیدات مهدویت در عرصه فیلم و سریال به چشم آمده و بیش از هر زمانی ما را متوجه کم کاری و غفلت متولیان فرهنگی کشور در طول چهل و یک سال گذشته می نماید. صنعت سینمای ایران در پرداخت خود به موضوع مهدویت بسیار ضعیف و نحیف عمل کرده است و تقریباً دست آن در این عرصه خالی است.

  • شیطان وجود ندارد ۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۱۳:۰۲

    نگاهی به فیلم سینمایی شیطان وجود ندارد؛

    بازی در نقش شیطان با حقد و کینه از مبانی اسلامی

    سینماپرس: یکی از تازه ترین تلاش های طیف معلوم الحال صنعت سینمای ایران تولید اثری با عنوان شیطان وجود ندارد (There Is No Evil) می باشد. اثری چند تابعیتی که فارغ از اینکه بدون مجوز در ایران تولیدشده و حیثیت کشور را زیر سؤال می‌برد و ازاین‌ جهت جای تعجب است که برخی در ایران با چه نگرشی برای کارگردان آن پیام تبریک صادر نمودند و یا افرادی همچون رئیس هیئت‌مدیره خانه سینما با چه فهم و کدام رویکرد به چنین اثری نگریسته و آن را به‌عنوان پرچم‌دار فرهنگ جمهوری اسلامی معرفی می‌نماید!

  • فالش زدن جشنواره ۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۱۲:۱۵

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و هشتم (۲)

    سینمای استراتژیک؛ از انگ و ننگ سفارشی بودن تا فالش زدن!

    سینماپرس: تحلیل و ارزیابی فیلم های سینمایی عرضه شده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به خوبی نشان می دهد که متاسفانه عموم آثار و تولیدات سینمایی کشور فالش هستند و در این میان میزان گستره ولنگاری فرهنگی در مجموع ساختارهای اجرایی کشور موجب شده تا تولید کنندگان متعهد و دغدغه مند نیز نتوانند نواخت خود را منطبق بر موازین اصلی  ژوست نموده و نُت منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه سینمایی کشور اجرا نمایند.

  • منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان در آئین نکوداشت بیستمین جشن سینمای ایران ۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۱:۰۵

    اندر وصف اعلامیه‌ها و بیانیه‌های کرونایی خانه سینما؛

    از بیانیه زدایی تا بیانیه زایی!

    سینماپرس: «خانه سینما» سال‌هاست که از شأن و وزانت صنفی و اهداف اولیه تاسیس خود فاصله گرفته است و در واقع نام این نهاد، به‌جای بزنگاه‌ها و موقعیت‌های فرهنگی و بالاخص سینمایی، بیشتر در وقایع ریزودرشت سیاسی دیده ‌شده است.

  • چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸-۱۲-۱۴ ۱۵:۰۰

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و هشتم (۱)

    امتداد مسیر وِل شدگی بر بستر عدول از ایدئولوژی

    سینماپرس: سی و هشتمین جشنواره ی فیلم فجر در شرایطی به پایان رسید که در این میان گم شده سال های اخیر آن، بیش از همیشه نادیده گرفته شد! گمشده ای با عنوان آرمان های انقلاب اسلامی که به سبب پیگیری سیاست ایدئولوژی زدایی در عرصه های مختلف فرهنگی و بالاخص صنعت سینمای ایران در حال فراموشی است!

  • پرچم ایران ۱۳۹۸-۱۱-۳۰ ۱۰:۳۰

    مجلس یازدهم و ضرورت توجه ویژه به حوزه فرهنگ

    پیشنهاد ده اولویت فرهنگی به آنان که به بهارستان می‌روند

    سینماپرس: ضعف عملکرد مجلس در عرصه فرهنگی کشور سبب شد تا حجم قابل توجهی از تولیدات فرهنگی و بالاخص سینمایی کشور در روزگار بنفش ملت ایران به صورت های مختلف غیرت ملی، ایمان و وحدت و همبستگی را در جامعه اسلامی ایران نشانه رفته و نشاط و ابتکار در خلق تولیدات فرهنگی و بویژه سینمایی را نه بر مدار منافع ملی، بلکه بعضا در جهت مقابل با آن سامان بخشند.

  • نشست خبری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۴

    آقای دبیر و عدم فهم انقلاب!

    داوری کارگردان حمال طلا در عهد دبیران ناآگاه/ آقای انتظامی به حال جشنواره فجر انقلاب فکری کنید!

    سینماپرس: از دبیری که با افتخار از چک نکردن پاسپورت داورانی که برای جشنواره رونمایی کرده دفاع می کند نمی توان توقع داشت در خروجی داوری ها روحی از انقلاب و انقلابی گری و متناسب با نام فجر جریان داشته باشد.

  • راهپیمایی 22 بهمن ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۲۳

    جشنواره فیلم فجر و انقلابی که فراموش شده!

    بیگانگی ملت ایران با سینمایی که سلبریتی‌ها و مدیران ساخته اند

    سینماپرس: هزینه فایده جشنواره فجر را بسنجید و برای مردم تشریح کنید که چه ارمغانی برای مردم و کشور حاصل کرده اید. برای چند و چون جشنواره امسال که چند روز آینده است کمی تفکر کنید. نحوه برگزاری را مدیریت کنید. آقای دبیر جشنواره فرانسه درس خوانده؟ آنجا جشنواره که برگزار می شود، داوران را چطور انتخاب می کنند؟ جالب است نه! کارگردانی که کثیف ترین فیلم در کارنامه جشنواره فجر را در چهل سالگی انقلاب اسلامی ساخته حالا در چهل و یکمین سالگرد انقلاب به عنوان داور همان جشنواره معرفی می شود!

  • فروکاست ثروت ملی ۱۳۹۸-۱۱-۰۲ ۱۲:۴۹

    بودجه‌های حاکمیتی یا پول جیبی مخالف‌ساز؟!

    فروکاست ثروت ملی در روزگار بنفش ملت ایران

    سینماپرس: امروزه نگرانی عمیقی نسبت به وضعیت تولیدات سینمایی وجود دارد؛ تولیداتی که از رابطه ای مستقیم با وضعیت بیکاری طیف گسترده ای از سینماگران متعهد و دغدغه مند و بروز مشکلات معیشتی گوناگون برای عموم اهالی سینما و تئاتر و ... برخوردار بوده و در مجموع سبب می شود تا محصولات فرهنگی و بالاخص تولیدات سینمایی نه تنها موجب افزایش ثروت ملی نشوند؛ بلکه به عاملی از برای زایل نمودن ثروت ملی مبدل شود!

  • به خاطر می سپاریم ۱۳۹۸-۱۰-۲۵ ۱۲:۱۳

    نوید انقلاب فرهنگی در عرصه فرهنگ و هنر؛

    کشف گروهان سری نفاق در خانه های پوشالی/ مردم به خاطر می سپارند!

    سینماپرس: به راستی در این پروپاگاندا و در این جنگ رسانه ای قرار است چه عاید این قبیله ی قلیل همیشه مدعی شود که اینچنین به اسم تمامی اهالی فرهنگ و هنر از درون دیوارهای بلند کانون ها و خانه های انحصاری خود بیانیه می دهند؟ البته باید توصیه کرد که ای جماعت اندک سهمتان از غنیمت هرچه که هست فقط خود را ارزان نفروشید!

  • بی بی سی ۱۳۹۸-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۸

    وقتی بی‌بی‌سی هنرمندان را سیاه لشگر فتنه‌ای جدید می خواهد + فیلم

    سینماپرس: در حالی که خبر ناگوار سقوط هواپیمای اوکراینی از ابتدا موجب تأثر مردم شد و همگان در پی همدردی با حادثه دیدگان بودند، برخی پس از شنیدن خبر خطای انسانی در هدف قرار گرفتن این هواپیما به یکباره داغدار شدند و با تکرار تسویه حساب های سیاسی خود به فکر آشوب آفرینی های جدیدی افتاده اند!؟

  • سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۳۹۸-۱۰-۱۱ ۱۱:۲۴

    اندر احوال سیزدهمین دوره از جشنواره سینماحقیقت (۳)

    مستندسازی در مسیر هویت ملی یا اهداف بیگانگان؟/ وقتی به بهانه‌ی نقد اجتماعی، فلاکت ترسیم می‌شود!

    سینماپرس: برخی از تولیدات سینمایی که با بودجه و امکانات دولتی و حاکمیتی تولید و عرضه می شود، ضمن تزریق غم و اندوه به مردم و طیف مخاطبان خود، در راستای اهداف بیگانگان و به عنوان آلت دست قدرت های جهانی انجام وظیفه می نمایند. پس باید تا دیر نشده تدبیری اندیشید و به شناسایی جریاناتی پرداخت که به عنوان نقطه اتصال سینماگران ایرانی با بیگانگان عمل می نمایند، پرداخت.

  • مقصران اصلی فتنه‌ها ۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۲:۳۸

    با نگاهی به حماسه ۹ دی ۸۸؛

    مقصران اصلی فتنه‌ها چه کسانی هستند؟/ وقتی مدیران فرهنگی دغدغه‌ای برای ثبت حماسه‌های ملی ندارند!

    سینماپرس: متولیان فرهنگی و هنری کشور مقصران اصلی تمامی فتنه ها در طی چهل سال اخیر هستند! زیرا اگر اهمال و غفلت جاهلانه یا عامدانه صورت نمی پذیرفت و ایشان با اختصاص منابع مادی و معنوی و حمایت از هنرمندان متعهد به مشق درست و صحیح تاریخ برای ملت ایران و بالاخص نسل جوان مبادرت می ورزیدند؛ قطعا هر ده سال یکبار فتنه‌ای در جامعه به وقوع نمی پیوست.

  • سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۱:۴۰

    اندر احوال سیزدهمین دوره از جشنواره سینماحقیقت (۲)

    نفی استقلال هشداری که باید جدی گرفته شود

    سینماپرس: سوای نظر از توفیقات سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت؛ اگر بخواهیم ارزش های اسلامی، فرهنگ ایرانی، اهداف کلان انقلاب اسلامی ایران و فلسفه وجودی فیلم مستند را در نظر گرفته و مبتنی بر آن مجموع تولیدات عرضه شده در بخش مسابقه ملی را مورد مداقه قرار دهیم و کلیت ۲۷ فیلم حاضر در این دوره از جشنواره را برحسب این شاخص ها مورد ارزیابی قرار دهیم؛ نتیجه ای جز تضاد و یا در بهترین حالت، نایده گرفتن معیارهای یاد شده دست نخواهد داد.

  • سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۲:۰۵

    اندر احوال سیزدهمین دوره از جشنواره سینماحقیقت (۱)

    بیم ها و امیدها در حقیقت سیزدهم

    سینماپرس: سوای نظر از بررسی کم و کیف برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، آنچه که اهمیت دارد توجه به محتوای آثار عرضه شده در این دوره از جشنواره و لزوم نقد و بررسی مجموع تولیدات سینمای مستند با رویکرد اصلاح ضعف ها و در مرحله بعدی کمک به پیشرفت این گونه ی فعال در صنعت سینمای کشور می باشد.

  • مستند حقیقت (1) ۱۳۹۸-۰۹-۱۳ ۱۴:۵۴

    سینما حقیقت (۱)

    وقتی حقیقت در سینما گم می شود

    سینماپرس: سینما به مثابه رسانه ی تولید کننده و جهت دهنده ی فرهنگ، جزء مهم و اساسی قدرت نرم محسوب می شود که به جهت تمرکز بر باورها و ایجاد حب و بغض، از صلابتی بسیار رقیق و لطیف برخوردار بوده و می تواند موجبات تضعیف یا تقویت قدرت کلاسیک یک کشور را در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فراهم سازد.

  • سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۳۹۸-۰۹-۰۶ ۱۶:۲۳

    اندر احوال سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۲)

    از ترسیم فلاکت تا یأس و ناامیدی/ وقتی فیلم های کوتاه در راستای سیاست‌های ابلاغی نظام لیبرالیسم تولید می‌شوند!

    سینماپرس: عموم آثار سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، دارای ادبیات خاص و مشخصی هستند و جملگی لغت‌نامه مشترکی با هم مرور نموده‌اند و آن هم فلاکت است و از این جهت می‌توان گفت فیلم‌هایی که به طور ویژه و اغراق‌آمیز به معضلات اجتماعی پرداخته‌اند و تنها تصویرگر سیاهی‌ها و مشکلات هستند.

  • سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۲

    اندر احوال سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۱)

    وقتی انجمن سینمای جوانان بستر ولنگاری فرهنگی می شود!/ آزمون مجدد شفافیت برای سازمان سینمایی

    سینماپرس: سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نمودی روشن از اضمحلال انجمن سینمای جوانان ایران در عصر مدبران بنفش است؛ انجمنی که فرایند عمل آن در حوزه تولیدات فیلم کوتاه سبب شده تا عموم آثار در فضای اجتماعی خود به ترسیم فلاکت و بدبختی انسان مسلمان ایرانی روی آورده و ضمن تعمیم این فلاکت به تمامی اقشار و گروه ها، عملا به ابزاری رسانه ای برای ترسیم بیچارگی ایرانیان در منظر جهانی مبدل گردد!