سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

افتتاح جشنواره نیویورک با فیلم کارگردان یونانی

فیلم «مورد علاقه»

سینماپرس: جشنواره نیویورک ۲۰۱۸ با فیلم «مورد علاقه» ساخته یورگوس لانتیموس افتتاح خواهد شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، یورگوس لانتیموس با فیلم «مورد علاقه» که درامی تاریخی است که در دوره ملکه «آن» می‌گذرد، به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره پنجاه‌ و ششم فستیوال فیلم نیویورک انتخاب شد.

این فیلم که محصول «فاکس سرچ‌لایت» است و برای نخستین بار در نیویورک نمایش داده می‌شود، انتظار می‌رود در جشنواره فیلم ونیز نیز به نمایش درآید.

«مورد علاقه» درباره سارا چرچیل دوشس مارلبورو با بازی ریچل وایس و خدمتکار او ابیگل هیل با بازی اما استون است که با ملکه «آن» با بازی اولیویا کلمن وارد بازی‌های نیرنگ‌آمیزی می‌شوند. مارگ گیتیس، نیکلاس هولت و جو آلوین دیگر بازیگران این فیلم هستند که بر مبنای فیلمنامه دبورا دیویس و تونی مک‌نامارا ساخته شده است.

جشنواره نیویورک با فیلم یورگوس لانتیموس افتتاح می‌شود

لانتیموس این فیلم را با نوعی طنز و فضایی آوانگارد ساخته است. وی فیلم‌های تحسین شده دیگری چون «خرچنگ» و «کشتن گوزن مقدس» را در کارنامه دارد.

این فیلم ۲۸ سپتامبر (جمعه ۶ مهر) در آلیس تالی هال به نمایش درمی‌آید و از ۲۳ نوامبر راهی سینماها می‌شود و از فیلم‌های مطرح برای رقابت اسکار است.

یورگوس لانتیموس کارگردان و فیلمنامه‌نویس یونانی از سال ۲۰۰۱ وارد عرصه سینما شد.

وی با ساختنِ فیلم «دندان نیش» موفق شد جایزه جشنواره کن برای کارهای نو را از آن خود کند. این فیلم همچنین نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان ۲۰۱۰ شد. «خرچنگ» در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ شده بود.

هفته پیش جشنواره فیلم نیویورک اعلام کرد آلفونسو کوارون با درام خانوادگی «رم» که جدیدترین فیلم این کارگردان مکزیکی است ۵ اکتبر در این جشنواره حضور خواهد داشت.

این جشنواره سال پیش کارش را با فیلم «اهتزاز آخرین پرچم» ساخته ریچارد لینک‌لیتر با بازی استیو کارل، برایان کرانستون و لارنس فیشبرن شروع کرد که بدون سروصدا جشنواره را افتتاح کرد. سال ۲۰۱۵ فیلم «راه رفتن» ( The Walk) ساخته پرسروصدای رابرت زمکیس برای فیلم افتتاحیه انتخاب شده بود.

بارها فیلم‌های افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک راه خودشان را تا کسب نامزدی اسکار باز کرده‌اند که «سیزدهمین»، «دختر گمشده» و «زندگی پای» از جمله آنها بوده‌اند.

این رویداد سینمایی از ۲۸ سپتامبر شروع می‌شود و ۱۷ روز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.