شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

ارسال ۳۹۸۲ اثر به جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان/ بانوان دوسوم شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند

 بیست و پنجمین جشنواره تجسمی جوانان

سینماپرس: حدود ۴ هزار اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان رسید.

به گزارش سینماپرس، با پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار به بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، سه هزار و ۹۸۲ اثر از ۸۷۸ هنرمند جوان به دبیرخانه رسید که نسبت به سال گذشته تعداد هنرمندان شرکت کننده و آثار ارسالی افزایش قابل توجهی دارد.

در بیست و چهارمین دوره جشنواره در سال گذشته سه هزار و ۴۶۴ اثر از ۷۹۸ هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید.

در بیست و پنجمین دوره جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ۵۴۴ نفر از شرکت کنندگان زن و ۳۳۴ نفر مرد هستند که حضور زنان در جشنواره بیشتر است و حدود ۶۲ درصد شرکت کنندگان زن هستند.

در این دوره هزار و ۱۰۹ قطعه عکس از ۲۰۱ نفر، ۸۰۵ اثر نقاشی از ۱۷۲ نفر، ۴۹۸ اثر تصویرسازی از ۱۰۳ نفر ، ۴۹۵ پوستر از ۱۰۲ نفر، ۴۶۵ اثر طراحی از ۹۹ نفر، ۲۰۱ اثر نگارگری از ۴۴ نفر، ۱۶۴ اثر حجم از ۳۴ نفر، ۱۳۰ اثر خوشنویسی از ۳۵ نفر و ۱۱۵ کاریکاتور از ۲۴ نفر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

در این دوره از ۳۱ استان کشور هنرمندان جشنواره در جشنواره ثبت نام کرده اند و استان های تهران (۱۲۳ نفر) ، اصفهان (۹۰ نفر)، آذربایجان شرقی (۸۶ نفر)، فارس(۷۲ نفر) و خراسان رضوی (۵۹ نفر) بیشترین شرکت کنندگان و استان های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با سه نفر و سیستان و بلوچستان با یک نفر کمترین ثبت نام کنندگان را دارند.

در مرحله نخست آثار رسیده به دبیرخانه بررسی می شود و در مرحله دوم هنرمندان جوانان پذیرفته شده در جشنواره اجرای کارگاهی خواهند داشت.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در رشته های ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی و نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال، ۲۶ تا ۳۰ مردادماه برگزار می شود.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها همزمان با تبریز  ۲۰۱۸ در این شهر برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.