شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

معرفی مشاغل سنتی در شبکه مستند

شبکه مستند

سینماپرس: «راسته» مجموعه آثار مستند مشاغل سنتی اصفهان با هدف معرفی مشاغل فراموش‌شدۀ این استان از شبکه مستند روی آنتن می رود.

به گزارشسینماپرس، مجموعه مستند «راسته» که در ۹ قسمت تولیدشده و در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۴۵ پخش می‌شود.

«راسته» در راستای حمایت از تولید ساخته‌ شده است و در هر قسمت آن‌که توسط یک هنرمند کارگردانی شده، شیوۀ کار مشاغل سنتی بازار اصفهان با حضور یکی از هنرمندان شاخص آن حرفه، ثبت و معرفی می‌شود.

مستند علی خوشنویس زاده در حرفه سوخت معرق به کارگردانی احسان امینی، مستند جواد عبادی در حرفه قلمکار به کارگردانی یاشار کریمی، مستند غلامعلی داستان پور در حرفه سفالگری به کارگردانی احساس امینی و مستند حسن کیانی در حرفه قفل‌سازی به کارگردانی کیوان احمدی ساخته‌ شده است.

 مستند جهانگیر آیتی در حرفه طلاکوبی به کارگردانی کیوان احمدی، مستند محمد آقا رفیع در حرفه ملیله سازی به کارگردانی حسن کوچکی، مستند قمرالملوک سترگ در حرفه گلیم‌بافی به کارگردانی آیدا نامجوفر، مستند شرمین سارنج در حرفه پاییه ماشه به کارگردانی امیر رستمی و مستند کیقباد بذرافشان در حرفه شبکه بُری به کارگردانی بهروز یزدانی، ۹ فیلم مجموعه مستند مشاغل سنتی اصفهان هستند که با عنوان «راسته» تهیه‌ شده‌اند.

 پخش مستند «راسته» در شبکه مستند آغاز می شود/ معرفی مشاغل سنتی

در این مجموعه مستند به هنر جواد عبادی، جهانگیر آیتی، غلامحسین داستانپور، علی خوشنویس زاده، شرمین سارنج، حسن کیانی، کیقباد بذرافشان، محمد آقا رفیع، قمرالملوک سترگ  از هنرمندان شاخص اصفهان پرداخته‌ شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.