دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

پشت‌پرده رقابت‌های ورزشی حرفه‌ای در یک مستند

مستند «نمایشی به قیمت جان»

سینماپرس: «نمایشی به قیمت جان» مستندی است پیرامون پشت پرده رقابت‌های ورزشی حرفه‌ای و سیطره اقتصاد بر ورزش که امروز ۸ مرداد از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، مستند «نمایشی به قیمت جان» روایتی است از پشت پرده رقابت‌های ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، آنجا که پول و سرمایه حرف اول را می‌زند.

مسابقات ورزشی مختلف به ویژه رشته‌های پرطرفداری مثل فوتبال، زمینه مساعدی برای رشد سرمایه‌های میلیاردی هستند و ورزشکاران حرفه‌ای هم ابزاری برای رسیدن به این هدف اما بسیاری از مردم نمی‌دانند پشت صحنه این مسابقات چه اتفاقاتی می‌گذرد.

حقیقت آن است که ورزش در دنیای کنونی به یک صنعت تمام عیار تبدیل شده ولی سرنوشت همه ورزشکاران، آنطور که مردم تصور می‌کنند نیست چرا که آن‌ها در زمان بازنشستگی وضعیتی متفاوت از دوران قهرمانی‌شان را سپری می‌کنند چون سرمایه‌گذاران اصلی ورزش قهرمانی، ورزشکاران حرفه‌ای را نوعی کالا می‌دانند که بین باشگاه‌ها خرید و فروش می‌شوند.

ورزشکاران حرفه‌ای نیاز به تمرین‌های بیشتری دارند تا رضایت صاحبان باشگاه‌ها را جلب کنند و همچنان در کورس قهرمانی باقی بمانند ولی این فشار مضاعف، سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

خاویر دلئو و یوناتان کلرمن کارگردانان مستند «نمایشی به قیمت جان» هستند که دوشنبه ۸ مرداد ساعت ۲۲:۰۰ و تکرار آن ساعت ۱۵:۳۰ روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.