سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

اداره کل هنرهای نمایشی منتشر کرد:

آمار تماشاگران تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر در هفته اول مردادماه

تئاتر شهر

سینماپرس: سه مجموعه تئاتری تهران که میزبان ۱۰ اجرای نمایشی هستند تعداد تماشاگران خود را در هفته اول مرداد ماه اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه تئاتر شهر با اجرای ۶ نمایش «خسیس»، «ریچارد سوم اجرا نمی شود»، «سس توت فرنگی»، «گزارش وضع هوا»، «پانزده سال آینده» و «خداحافظ باغ آلبالو من» بیشترین تعداد تماشاگر را در بین سالن های دیگر داشته است.

نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است طی ۱۳ اجرایی که تا ۵ مرداد انجام داده میزبان ۳۸۶۴ تماشاگر بوده است. سالن اصلی ۵۷۹ صندلی دارد. برای این نمایش ۴۶۷ بلیت تمام بها، ۱۱۷۱ بلیت نیم بها، ۱۱۵۶ بلیت تخفیف دار و ۱۰۷۰ بلیت مهمان صادر شده که در گیشه ۸۰۹ میلیون و ۵۰ هزار ریال دارد.

نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی شود» به کارگردانی روح اله جعفری در ۶ اجرایی که تا روز جمعه ۵ مرداد داشته میزبان ۳۰۸ تماشاگر بوده است. برای این نمایش در سالنی که ۱۰۰ صندلی دارد ۱۳۲ بلیت تمام بها، ۵۳ بلیت تخفیف دار و ۱۲۳ بلیت مهمان ارائه شده است. این نمایش در گیشه ۵۲ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال دارد.

در سالن قشقایی نیز نمایش «سس توت فرنگی» به کارگردانی مهدی پاشایی روی صحنه است. این سالن ۹۶ صندلی دارد و طی ۵ اجرایی که این نمایش داشته ۱۹۸ نفر به تماشای آن نشسته اند. برای آن ۴۶ بلیت تمام بها، ۶۲ بلیت تخفیف دار و ۹۰ بلیت مهمان ارائه شده که رقم گیشه را به ۲۸ میلیون ۶۸۰ هزار ریال رسانده است.

دیگر نمایش سالن قشقایی با عنوان گزارش وضع هوا به کارگردانی عاطفه تهرانی است که در ۵ اجرای اول خود میزبان ۱۷۲ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۴۳ بلیت تمام بها، ۴۹ بلیت تخفیف دار و ۸۰ بلیت مهمان ارائه شده است. مبلغ گیشه آن ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال ثبت شده است.

سالن سایه مجموعه تئاتر شهر نیز ۲ نمایش روی صحنه دارد. نمایش «پانزده سال آینده» به کارگردانی سعید زارع در سالنی که ۷۲ صندلی دارد ۹ اجرا تا ۵ مرداد داشته و ۲۲۱ نفر آن را دیده اند. برای آن ۵۴ بلیت تمام بها، ۵ بلیت نیم بها، ۲۱ بلیت تخفیف دار و ۱۴۱ بلیت مهمان ارائه شده که رقم گیشه را به ۲۱ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال رسانده است.

نمایش «خداحافظ باغ آلبالوی من» به کارگردانی سارا مخاوات نیز که ۵ اجرا در سالن سایه داشته میزبان ۲۲۰ تماشاگر بوده است. ۳۷ بلیت تمام بها، ۴۱ بلیت تخفیف دار و ۱۴۲ بلیت مهمان برایش صادر شده و در گیشه ۲۰ میلیون و ۹۴۰ هزارریال دارد.

تماشاخانه سنگلج دیگر مجموعه تئاتری است که این روزها ۲ نمایش «آقا دلبر» و «افرا» را روی صحنه دارد. نمایش آقا دلبر به کارگردانی موسویان از تاریخ ۲۷ تیر تا ۵ مرداد میزبان ۷۶۱ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۲۳ بلیت تمام بها، ۱۰۱ بلیت نیم بها، ۱۷۸ بلیت تخفیف دار و ۴۵۹ بلیت مهمان برایش صادر شده و رقم گیشه آن ۴۰ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۵۰ ریال ثبت شده است.

نمایش «افرا» به کارگردانی سهیل ساعی نیز در این محدوده تاریخی میزبان ۶۳۰ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۵ بلیت تمام بها، ۱۰۶ بلیت نیم بها، ۳۷۵ بلیت تخفیف دار و ۱۳۴ بلیت مهمان ارائه شده که در گیشه ۷۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال برایش ثبت شده است.

تالار هنر دیگر سالن اداره کل هنرهای نمایشی که به اجرای نمایش های کودک و نوجوان اختصاص دارد نیز ۲ نمایش «شازده کوچولو» و «چارلی و کارخانه شکلات سازی» را روی صحنه دارد.

نمایش «شازده کوچولو» به کارگردانی آناهیتا غنی زاده از ۳۱ تیر تا ۵ مرداد میزبان ۹۴۲ تماشاگر بوده است. در هفته گذشته برایش ۶۰۲ بلیت تمام بها، ۱۹۹ بلیت نیم بها، ۶۳ بلیت تخفیف دار و ۷۸ بلیت مهمان ارائه شده که برایش ۱۳۴ میلیون و ۷۷۵ هزار ریال داشته است. این نمایش از آغاز اجرای عمومی خود میزبان ۲۰۳۱ تماشاگر بوده و مجموع مبلغ گیشه آن تا تاریخ یادشده ۲۸۷ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال بوده است.

نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» به کارگردانی فریبا دلیری در هفته گذشته میزبان ۱۱۵۶ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۶۶۳ بلیت تمام بها، ۲۱۷ بلیت نیم بها، ۱۳۶ بلیت تخفیف دار و ۱۴۰ بلیت مهمان ارائه شده که مبلغ ۱۵۷ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال برایش داشته است. این نمایش از تاریخ آغاز اجرا میزبان ۲۵۱۹ تماشاگر بوده و در گیشه مبلغ ۳۴۷ میلیون و ۷۱۵ هزار ریال برایش ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.