چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

«برگ جان»؛ فیلم برتر جشنواره توسعه گردشگری چین

 جشنواره توسعه گردشگری چین

سینماپرس: فیلم‌ سینمایی «برگ جان» ساخته ابراهیم مختاری عنوان برتر جشنواره فیلم و تلویزیون توسعه گردشگری آسیا را کسب کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «برگ جان» ساخته ابراهیم مختاری در جشنواره فیلم و تلویزیون توسعه گردشگری آسیا که دوشنبه ۸ مرداد در شهر تای ژو استان ججیانگ چین به پایان رسید، جزو آثار برتر پذیرفته شد.

ابراهیم مختاری کارگردان فیلم که به نمایندگی از بنیاد سینمایی فارابی در این جشنواره شرکت کرده بود در آیین اختتامیه این جشنواره در سخنانی تاریخچه سینما و صنعت فیلمسازی ایران را برای مخاطبان چینی و همچنین فیلمسازان سایر کشورها تشریح کرد.

آیین اختتامیه این جشنواره با حضور فیلمسازان ۳۰ کشور جهان از جمله استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین، هند، سریلانکا، نپال، بنگلادش، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، فرانسه و آمریکا برگزار شد.

جشنواره های زیادی سالانه در حوزه فیلم و سینما در چین برگزار می‌شود که جشنواره بین المللی فیلم پکن، جشنواره فیلم کشورهای مسیر یک جاده یک کمربند، جشنواره فیلم شانگ‌های و همچنین جشنواره فیلم و تلویزیون توسعه گردشگری آسیا از جمله این جشنواره‌ها هستند.

در چند سال گذشته زمینه حضور فیلم ها و چهره‌های سینمایی ایرانی در برخی محافل چینی از جمله در میان نسل جوان، روشنفکران و دانشجویان فراهم شده است.

این رویداد فرهنگی از ۷ تا ۱۰ مرداد ۹۷ در شهر تای ژو استان ججیانگ کشور چین در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.