شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

در برنامه «پرانتز باز» مطرح شد:

اردوهای جهادی بازوی یاری‌رسان دولت در محرومیت‌زدایی

برنامه پرانتز باز

سینماپرس: جانشین سازمان بسیج سازندگی استان تهران با حضور در برنامه «پرانتز باز» از نقش گروه‌های جهادی در آبادانی مناطق محروم سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، فرامرز تکنه جانشین سازمان بسیج سازندگی استان تهران با حضور در برنامه «پرانتز باز» به نقش کمک رسانی اردوهای جهادی به نهادهای دولتی در راستای آبادانی مناطق محروم اشاره کرد و بیان داشت: کارکرد اردوهای جهادی برای مواقعی است که مشکلات و بحران هایی وجود دارد که دستگاه های دولتی نمی توانند به تنهایی آن را حل کنند. در این جا این گروه ها وارد عمل می شوند. ضمن اینکه اردوهای جهادی همیشه بوده و فقط اولویت های این اردوها است که تغییر می کند. یک وقتی بود ما می رفتیم روستاها مسجد می ساختیم مدرسه می ساختیم اما الان که می رویم می بینیم مسجد هست مدرسه هست ولی شغل و اشتغال نیست. خب این بار دوستانی که به این مناطق می روند با خودشان چهار نفر کار آفرین می برند. با خودشان استاد می برند که موضوع اشتغال محل را حل کنند.

وی با اشاره به مساله ضریب دهی به مناطق محروم خاطر نشان کرد: معیارهایی برای ضریب آبادانی وجود دارد از جمله آب برق تلفن و بهداشت  مدرسه که بر اساس این ها یک اطلس جهادی تهیه شده است که مشخص است هر روستا از چه امکاناتی بر خوردار است. بر اساس این اطلس برنامه ریزی می شود که به کدام مناطق عزیمت شود. ضمن این که قانون وجود دارد و آن این است که هر گروهی باید بین سه تا پنج سال در آن منطقه ای که انتخاب کرده است بماند که اگر سقف مسجدی را کار کرد اردوی بعد بیاید آن را تکمیل کند و دیوارهایش را بالا ببرد و به سر انجامی برساند.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و هفت دبیرخبر نوجوان در روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین ۱۳ تا ۲۰ سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، محمد میرزا زاده ساناز احسانی، زهرا محبوب، فاطمه رضاپور و محیا شفاعت.

مخاطبان این برنامه می توانند با شماره ۰۹۰۳۶۸۸۳۲۰۲ در پیام رسان بله و سروش با روابط عمومی برنامه در تماس باشند و در اینستاگرام صفحه ی پرانتز باز را با نشانی parantezbaz_tv دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.