دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

انتشار کتاب «راه نشان» برای نوجوانان

کتاب  راه نشان

سینماپرس: کتاب «راه نشان» درباره دوران بلوغ و سن تکلیف، با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب، برای دانش آموزان دوره اول و دوم متورسطه منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، در این کتاب، موضوعات مختلفی در ارتباط با نوجوانان انتخاب شده است که هر کدام، یک فصل کوتاه هستند. هر فصل، با جمله‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به نوجوانان و دانش‌آموزان شروع شده و در ادامه، یک متن در قالب ادبی پیرامون آن موضوع نگاشته شده است. از جمله عناوین فصل‌های این کتاب عبارت است از: یک قرار عاشقانه، خودم را از پنجره قطار بیرون انداختم، یک راز بزرگ، یک فرصت طلایی، یک جشن خاص و...


انتهای کتاب نیز چند نامه به قلم نوجوانان ایرانی و خارجی برای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و پاسخ رهبر انقلاب به ایشان آمده است.


کتاب «راه نشان» توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران منتشر شده است. در مقدمه این کتاب آمده است: «بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، سنت پسندیده‌ای تحت عنوان «جشن تکلیف» در کشور عزیزمان پا گرفت که تصویری زیبا از شروع دوران بلوغ در ذهن نوجوانان و دانش‌آموزان ایجاد می‌کرد. مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مُدَّظِلُّه در مقاطع مختلف با برگزاری جشن‌های تکلیف که آخرین آنها را در آذر ماه سال ۹۵ ویژه نوجوانان پسر در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار کردند، اهمیت مقوله تکلیف و دوران بلوغ را بیش از پیش نمایان ساختند... اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران با درک ضرورت این مسئله مهم، اقدام به تدوین کتابی تحت عنوان «راه نشان» با محوریت بیانات مقام معظم رهبری و با نگاهی جامع به مقولة تکلیف و دوران بلوغ کرده است.»

عناوینی چون  « یک فرصت طلایی، یک قرار عاشقانه، خودم را از پنجره قطار بیرون انداختم، کوهپیمایی‌های صبحگاهی در تهران و دزدی تو روز روشن!» از جمله ۳۵ عنوان فهرست شده زیر مقدمه کتاب راه نشان است که شرح هریک در صفحات مشخص شده به چاپ رسیده است.

کتاب راه نشان در قطع رقعی، شامل ۸۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه، توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان چاپ و منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.