چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

پژمان بازغی: مدیران ما سلیقه برنامه کودک ندارند

پژمان بازغی

سینماپرس: پژمان بازغی در میزگرد "کودک‌شو" گفت: به محض اینکه کار کودک می‌شود می‌گویند بودجه نداریم و مباحثی از این دست می‌آورند. شاید نمی‌دانند همه دنیا سرمایه‌گذاری اصلی کارهای فرهنگی و هنری‌شان را معطوف برنامه‌های کودک می‌کنند.

به گزارش سینماپرس،  در "کودک شو" به خانواده‌ها می‌آموزند که در دنیای مدرن نباید از سنت‌ها فاصله گرفت. چرا باید لالایی‌ها تبدیل به موسیقی‌های پاپ امروز بشود؛ چرا که پژمان بازغی در  می‌گفت: بچه‌ای به برنامه آمده بود به او می‌گفتیم شعر بخواند از موسیقی‌های پاپ امروز استفاده می‌کرد. نام هر نغمه سنتی را می‌آوردیم نمی‌شناخت؛ این خودش یک لطمه و آسیب به حساب می‌آید و مدرنیته نیست. اما همین حرکت فرهنگی رو به جلو که در شبکه نسیم انجام می‌شود دچار مشکلات عدیده‌ مالی است که حمایت مضاعف مدیران صداوسیما را می‌طلبد و از طرفی اسپانسرهای در جهت و در راستای این برنامه بیایند و از "کودک شو" برای توسعه بیشتر مخصوصاً برای استفاده بیشتر مخاطبین سراسر کشور، هزینه کنند. مطمئناً این سرمایه‌گذاری‌ها هم سودآوری مالی برایشان خواهد داشت و هم معنوی... چرا که خانواده‌ها راهکارهای بهتری برای تربیت و فرزندان تعالی روح و پرورش فکری پیدا می‌کنند.

بخش اول گپ وگفت‌ با گروه "کودک‌شو" را در ادامه می‌خوانید:

*بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند "کودک‌شو" به دنیای کودکان نزدیک‌تر می‌شود. تاکنون برنامه‌های زیادی را در ژانر کودک و خانواده از قاب تلویزیون شاهد بوده‌ایم، «کودک شو» جزو برنامه‌هایی است که ضمن جلب توجه بیننده، گام‌های موثری در جهت تحکیم ارکان خانواده برداشته است. پژمان بازغی در این گفتگو بارها به این نکته اشاره کرد که "هیچ‌گاه ادعایی برای این کار نداشته‌ام و خودم را سلبریتی نمی‌دانسته‌ام. بسیاری در فضای مجازی به این نکته تأکید کرده‌‌اند که من جزو مجریانی هستم ۲۵ میلیون تومان برای هر روز برنامه دریافت می‌کنم تا به حال چنین پول‌هایی را نگرفته‌ام و قضاوت کردن لازم به درایت و بینش بیشتری است که امیدوارم عادلانه‌تر درباره همدیگر قضاوت کنیم".

دستمزد پژمان بازغی قابل باور نیست

حاضرین در میزگرد، رضا نصیری به عنوان تهیه‌کننده، پژمان بازغی مجری، رضا مهران‌‎فر کارگردان و محمد خداوردی نویسنده این برنامه بودند که به نکات جالبی اشاره کردند. تهیه‌کننده "کودک‌شو" در پاسخ به این سوال که بسیاری از تهیه‌کنندگان در اواسط راه با مجریان معروف به مشکل برمی‌خورند، گفت: پژمان بازغی آنقدر دقیق و هوشمندانه عمل می‌کند که هیچ چالشی ایجاد نمی‌شود. زمانیکه در پیش تولید سری‌اول بودیم و داشتیم عوامل را انتخاب می کردیم مصرّانه به انتخاب پژمان بازغی رسیدیم. چون این برنامه طولانی‌مدت بود بایستی با هنرمندی کار می‌کردیم که بدانیم متعهدانه و متعصبانه، کار می‌کند؛ به همین‌خاطر یک مجری حرفه‌ای انتخاب کردیم. از طرفی برایمان مهم بود شخصی اجرای این برنامه را برعهده بگیرد که به لحاظ اخلاقی و خانوادگی با "کودک‌شو" ارتباط تنگاتنگی داشته باشد. یعنی در میان مردم به خانواده‌دار بودن و اهمیت به همسر و فرزند شهره باشد. پژمان بازغی واقعاً حرفه‌ای برخورد می‌کرد، به موقع در لوکیشن برنامه حضور داشت و برنامه را جزئی از زندگی‌اش می‌دانست. اگر پژمان بازغی در یک فیلم سینمایی کار کرده بود بیشتر از این‌ها حقوق می‌گرفت و ما به اندازه پژمان دستمزد نمی‌دهیم و هر هنرمندی با این فشار و حقوق هیچ‌وقت با "کودک‌شو" این‌قدر با نشاط، متنوع و پر از ایده ادامه نمی‌داد.

مدیران سلیقه خوبی ندارند

*آقای بازغی! سری جدید خندوانه با کپی‌برداری از "کودک‌شو" و رقابتی کودکانه آغاز شد؛ با شما هماهنگ کرده‌ بودند؟

قطعاً با من که هماهنگ نکرده بودند و مشکلی هم نداشتیم. چون من فکر می‌کنم، راجع به کودک کم‌کاری شده است و هرچه‌قدر درباره کودک کار بشود باز هم جا دارد.

*چرا کم‌کاری می‌شود؟

پژمان بازغی: چون برنامه کودک کم داریم. البته کار می‌شود اما این برنامه‌ها برنامه‌های کودک نیستند و سلیقه مدیران خوب نیست. یعنی به محض اینکه کار کودک می‌شود می‌گویند بودجه نداریم و مباحثی از این دست می‌آورند. شاید نمی‌دانند همه دنیا سرمایه‌گذاری اصلی کارهای فرهنگی و هنری‌شان را معطوف برنامه‌های کودک می‌کنند.

*بعضی‌ها می‌گویند که مدیران تا کودک دارند یاد برنامه کودک می‌افتند؟

پژمان بازغی: بعد نوه‌دار می‌شوند دوباره به یاد برنامه‌های کودک می‌افتند.

خداوردی(نویسنده): شبکه دو چند سال است گروه کودک را حذف کرده است. گروه کودکی که سال‌ها در تلویزیون با حضور هنرمندان شاخص این حوزه زحمت کشیده بود و حالا دیگر آن تحرک رسانه‌ای را ندارد.

پژمان بازغی: کودک مگر حذف می‌شود که متأسفانه آن دید گسترده درباره این قشر تأثیرگذار وجود ندارد.

*«کودک‌شو» برنامه‌ای است که هم کودکان و هم پدر و مادرها نگاه می‌کنند و جنبه آموزشی دارد. به نظرشما کنداکتور «کودک‌شو» نباید ساعت پخش بهتری داشته باشد؟

پژمان بازغی: بچه ها در زمان تکرار استفاده می‌کنند. پدرها و مادرها بهتر می‌توانند ببینند و از این نظر کنداکتور خوبی است.

رضا نصیری(تهیه‌کننده): به دلیل اینکه باکس یازده شب جزء بهترین و پرمخاطب‌ترین ساعت شبکه است بهترین کنداکتور را به ما داده‌اند و از مدیران جای تقدیر دارد. برنامه ما در زمان تکرار بهتر دیده می‌شود؛ یازده صبح و پنج بعدازظهر مخاطب کودک خوب می‌بیند. ۹ شب کودک باید بخواند و ساعت ۹ صبح هم اغلب کودکان استراحت می‌کنند و دو بعدازظهر هم برای تماشای کودکان زیر ۶ سال خوب نیست. امیدوارم این کنداکتور برای برنامه ما ثابت بماند.

پژمان بازغی: یک اتفاق بدی که در جامعه فرهنگی افتاده توجه به مناسبت‌ها در دقیقه ۹۰ است. این مناسبت‌ها مثل جشنواره کودک که در آستانه برگزاری مثلا با ما تماس می‌گیرند دو کار کودک داریم شما در این کارها بازی می‌کنید؟ چرا آنقدر باید شتاب‌زده عمل کنیم واقعاً کودکان نیاز به کارهای با تأمل و تفکر دارند. آنقدر بی‌فکری اجحاف است و دقیقه نودی نباشیم. این ایراد به سیاستگذار برمی‌گردد و نگذاریم کار فرهنگی، آشوب‌زده به منصه ظهور برسد.

*پس مدیران بد برخورد می‌کنند...

پژمان بازغی: فکر نمی‌کنند جشنواره کودک و کار کودکی وجود دارد. در برنامه "خندوانه" اگر یک کار کودک انجام می‌دهند چون طراحان برنامه به این باور رسیده‌اند که کار کودک بیشترین بیننده را دارد.

رضا نصیری: ما اعتراضی به کار "خندوانه" نداشتیم؛ مردم می‌گفتند "کودک‌شو" این رسالت را در شبکه نسیم انجام می‌دهد و ما می‌خواهیم "خندوانه" ببینیم. این نقدها را نظرات‌شان عنوان کرده بودند و دوستان "خندوانه" به گونه تمسخرآمیزی این نکته را برجسته کردند و پلاتویی نوشتند که ارژنگ امیرفضلی گفت. آنجا یک مقدار دلخور شدیم. "کودک‌شو" فارغ از هر حواشی به محتوا اهمیت می‌دهد؛ نه آیتمی را کپی کرده‌ایم و نه دنبال کپی بوده‌ایم. حتی درباره برنامه‌ای هم اظهارنظر نکرده‌ایم. واقعاً خوشحالم مجری برنامه‌ام آنقدر دید گسترده‌ای درباره کودک دارد که می‌گوید هرچه قدر برای کودکان کار کنیم، کم است. همیشه به کارهای کودک بودجه‌های پایین اختصاص می‌دهند و اولین بار در حوزه کودک یک پروداکشن داشتیم و تشکر می‌کنیم از شبکه نسیم که برنامه ما را این طور‌ دید.

همه فکر می‌کنند هزینه مجری ۲۵ میلیون تومان است...!

پژمان بازغی: همه فکر می‌کنند هزینه مجری ۲۵ میلیون تومان است...! باور کنید دستمزد من خیلی پایین‌تر از این حرفاست و من اگر یک فیلم سینمایی بازی می‌کردم خیلی بیشتر از یک ماه این برنامه دریافتی داشتم. واقعاً ظلم است که برخی در فضای مجازی این قضاوت‌های ناعادلانه را انجام می‌دهند.

"کودک‌شو" بهترین بار آموزشی را برای مردم دارد

نصیری: خیلی‌ها شک داشتند که ما نمی‌توانیم و برنامه رونقی نمی‌گیرد اما در جشنواره سین سریال اثبات کردیم بدون چهره و حتی حرف زشت‌زدن بتواند یک برنامه به موفقیت برسد. شوخی‌های اروتیک کردن مخاطب را جذب کنند. در این‌جا و مسابقات دنیا با این ساختارها تا ۱۰۰۰ قسمت ساخته می‌شود و مردم به محتوا نگاه می‌کنند و با محتوا همزاد پنداری می‌کنند مردم ما یک مقدار سلیقه‌شان در این زمینه متفاوت است و زود خسته می‌شوند ما سختی که داریم ساختارها را متنوع کنیم و ذائقه مخاطب آن را بپذیرد. هر شب یک زندگی، دریچه و به انضمام بچه‌ها با دنیای خودشان با مردم ارتباط برقرار می‌کنند. نوع برخورد، گفتمان و ادبیات فرزند و خانوادگی‌شان و لایه‌های زیرپوستی به مردم نشان می‌دهیم و مردم به کامنت هایی که می‌گذارند به همه این ها توجه می‌کنند. همین بهترین بار آموزشی را برای مردم دارد. در لایه‌های زیرپوستی خیلی دیکته به مردم نمی‌کنیم. تاکنون از همه نوع قشر خانواده دعوت کردیم از خلبان مقام‌دار و بهترین دکتر و مخترع، ‌بازیگر، آتش‌نشان و بازرگان به برنامه ما آمدند. و خیلی شغل‌های عمومی مردم همه را آوردیم و نیامدیم فقط یک طیف خاصی را به برنامه‌مان دعوت کنیم، کاری که خیلی از برنامه‌ها انجام می‌دهند و عادلانه به نظر نمی‌رسد.

آن طور که باید و شاید پختگی اجرا نداشتم

پژمان بازغی: برنامه کودک شو در واقع به من پیشنهاد شد و بخشی از مسیر را رفته بود و تهیه‌کنندگان برنامه توسط نصیری و پورمحمدی جلو رفته بود و مهران‌فر به عنوان کارگردان و خداوردی به عنوان نویسنده انتخاب شدند و مبلغ قابل توجهی وجود نداشت و به من پیشنهاد کردند. در سری اول با این‌ها مشروط قرارداد بستیم تا بتوانیم کارهای دیگر خودمان در عرصه بازیگری را انجام دهیم و تجربه اجرا نداشتم برنامه زنده و عید به عنوان مجری دعوت شده بودم و آن طور که باید و شاید پختگی نداشتم. هدایت برنامه توسط مجری یک پختگی نیاز داشت. چندین جلسه برگزار کردیم تا دست‌مان بیاید که دوربین چطور باشد و با خانواده‌ها چگونه گفتگو کنیم. در سری اول برنامه را پشت هم گرفتیم و خیلی مشارکت وجود نداشت. در سری اول ۴ خانواده دعوت می شدند و سه بازی انجام می‌شد و براساس اتفاق و بر حسب توانایی‌شان جزء فینالیست‌ها باشند و به یک میز بازی می‌رفتیم و یک عدد فینال داشت و یکی از خانواده‌ها می توانست فینالیست بشود باز هم هیچ بازخوردی نداشتیم.

خیلی از نیروهای "کودک‌شو" را به خاطر کمبود بودجه از دست دادیم

به ما گفتند با همان بودجه و شرایط و هیچ تغییراتی جز دکور، گفتند سری دوم را بسازید و حتی به دلیل عدم بودجه یکسری از نیروهایمان را هم از دست دادیم. یعنی بچه‌های پشت دوربین به دلیل عدم افزایش بودجه از دست دادیم. ولی به هر حال ما به عنوان مجری و کارگردان و نویسنده و تهیه کننده مجبور شدیم برنامه را بنا به وظیفه ادامه دهیم. این نیست پول هنگفتی گرفته باشیم و بگوییم ما رفتیم به این جا رسیدیم. ما نتوانستیم تا آن موقع یک سیستم دیگری را طراحی کردیم. چند شرایط داشتیم. خداوردی نویسنده زحمت می‌کشند خانواده‌ها را گزینش می‌کنند؛ چرا که  خانواده‌ها باید بتوانند با دوربین صحبت کنند، بچه ها بتوانند صحبت کنند و شعر بخوانند. بچه‌ها بتوانند با دوربین ارتباط داشته باشند و از تماشاچی نترسند. این ها جزو شرایطی است که خانواده‌ها انتخاب می‌شوند. برخی در صفحه‌های شخصی می‌نویسند شرایطی می‌گذارید و چند ماه است ثبت‌نام کردیم، این طور نیست. از خانواده ها هم اطلاعاتی کسب می‌شود که به صورت کد در اختیار بنده گذاشته می‌شود. یعنی اگر یک خانواده‌ای خاطره‌ای تعریف می‌کنم با اجازه خانواده این کار را انجام داده‌ام و اگر خاطره ای را نخواهند و اجازه نداشته باشیم نمی‌گوییم.

ما یک مسابقه تلویزیونی نیستیم!

نصیری: در عرف جامعه اتفاق افتاده و نمی‌توانیم جامعه را سانسور کنیم. سعی کنیم برگردانیم؛ چرا که سنت‌های جامعه دارد از بین می‌رود.

پژمان بازغی: ما یک مسابقه تلویزیونی نیستیم ما یک برنامه تلویزیونی هستیم. تلاش کردیم مسابقه تلویزیونی به یک برنامه تلویزیونی تبدیل شود. خانواده‌ها می آیند از تجربیاتشان می‌گویند.

*آقای بازغی! خودت به بچه‌ات این لالایی‌های سنتی را یاد داده‌اید؟

تا جائیکه توانسته‌ام این کار را کرده‌ام. من حداقل سالی سه چهار بار به روستای پدری‌ام می‌برم. بابا این جا بدنیا آمده مثلاً اینجا مزار پدربزرگ من است. چیزهایی را که بایستی از فرهنگ خانوادگی من برایش به جا بماند، یادآوری می‌کنم. ما در "کودک‌شو" می‌آییم بازی طراحی می‌کنیم به کمک آقای خداوردی و مهران‌فر براساس داشته‌های استودیو بازی طراحی می‌شود که در آپارتمان هم این بازی را کودک بتواند انجام دهد. به این فکر هستیم فردا همسایه‌ها ناراحتی نکنند و در اختراع بازی به همه این نکات توجه می‌شود. ما بازی‌هایی را فکر می‌کنیم با توجه به شهرنشینی امروز بتوانیم بازی‌ها را در آپارتمان هم کودکان انجام دهند. مردم در شهرهایی زندگی می‌کنند که هیچ‌گونه آموزشی وجود ندارد. زمانی کودکان در روستا بازی می‌کردند و حیوانات را می‌شناختند و تصور بچه‌ها امروز از گاو یک تیکه فیله سلفون کشیده در یخچال مغازه است. گاو و گوسفند نمی‌بینند. از هرکدام بچه‌ها می‌پرسیم می‌گویند از گربه می‌ترسند. گربه زیاد است و بقیه حیوانات را ندیده‌اند که بترسند و یا تصوری داشته باشند.  هر روز نکات جدید و انتقادات را می خوانیم و دنبال ایده و کار نویی هستیم. اما هیچ حمایتی از سازمان نیست، چرا که ما کارهای بزرگتر می‌توانیم انجام دهیم. ما حمایت پولی نیاز داریم چون اسپانسر نداریم. اگر اسپانسر نباشد تلویزیون باید این حمایت را انجام دهد. چطور می‌شود پربیننده‌ترین برنامه سال گذشته نوروز از سریال‌های پخش شده مثل "پایتخت" بهتر دیده شده اما آنطور که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود. ما خیلی ایده‌های بزرگ داریم. پدران و مادرانی که همسرشان را از دست داده‌اند و تنهایی بچه را نگه می‌دارند برایشان برنامه داشته باشیم. ما نمی‌‌توانیم به این مشکلات برسیم. مادر و پدری که تنهایی بچه را بزرگ می‌کنند مستلزم هزینه‌ای هستیم و یک کودک شو پلاس اضافه کنیم برای بچه‌های ویژه مثل کودکان سندرومی و ام اسی برنامه مجزا داشته باشیم. یک اتوبوس کودک‌شو راه بیندازیم به شهرها و روستاها برویم.

*اصلاً یکی از سوالات ما این بود ما در "کودک شو داریم" تمرکززدایی می‌کنیم در پایتخت و از روستاها و شهرهای کوچک نمی‌رسیم؟

پژمان بازغی: ما خیلی در برنامه خدا خدا می‌کنیم سه تبلتی که برنده می‌شوند از شهرستان باشد. ما بارها در برنامه اعلام کردیم می‌پذیریم حمایت‌کننده مالی "کودک‌شو" را به خراسان، اصفهان، تبریز، شیراز و جایی و یک گروه سیار، استودیو و جایگاه بزنید از شهرهای اطراف بیایند ثبت نام کنند و در برنامه شرکت کنند. یک نفر از ایرانشهر در برنامه "کودک شو" و اتوبوس هم بیاید دویست هزار تومان هم باید بدهند.

*وقتی پای اسپانسر به میدان می‌آید از عمق فوتبال جام جهانی که آنقدر به اسپانسر می‌پردازد برای مخاطب خسته‌کننده می‌شود و برنامه طنز تلویزیونی، سلبریتی اسپانسر را تبلیغ می‌کند. خیلی خوب است شما اسپانسر ندارید خوب است...

پژمان بازغی: اسپانسر باید در راستای برنامه باشد. شما اسپانسری که در راستای برنامه نیست. شما می‌گویید فوتبال... ما این طراحی را نداریم. اسپانسر برای برنامه داریم. اسپانسر به شما جایزه می‌دهد. ما دنبال اپلیکیشن هستیم که در خارج از کشور به ما رأی بدهند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

اسپانسرها باید در راستای برنامه ما باشند

*اسپانسرها به سراغ شما نمی‌آیند و یا شما به سراغ اسپانسرها نمی‌روید؟

نصیری(تهیه‌کننده): من یک توضیحی بدهم شما وقتی یک کاری انجام می‌دهید من یک مثال می‌زنم برمی‌گردم به اول قضیه در انتخاب بازغی. ما با مهران‌فر کارگردان نشستیم و چندین گزینه مجری این برنامه را مرور می‌کردیم من اصلا نتوانستم بپذیرم برخی حقوق‌های نجومی با شرایط غیرحرفه‌ای پیشنهاد می‌کردند. برایم مهم بود که باید کسی این را بگوید الگوی مناسب در این زمینه باشد. بازغی راجع به خانواده صحبت می‌کند زن و بچه دارد. او را انتخاب کردیم خودش چهره بوده و همسرش چهره بوده زندگی خوبی دارند. نفس شخصیت خودساخته خوبی دارد. خیلی از بچه‌های ما امکاناتی برایشان فراهم است و پدر و مادرها چهره هستند لوس می‌شوند ولی ایشان یک دختر خودساخته هستند. وقتی ایشان یک کلامی را برگردد بگوید در دل مخاطب می‌نشیند. این ها نکاتی بود در بحث اسپانسر مدنظر ماست. با کسی یا کالایی به توافق می‌رسیم که به مردم خیانت نشود. کالایی ضعیف و بد را نمی خواهیم تبلیغ کنیم. خیلی از اسپانسرها ربطی به ما نداشته است. این همه با سختی یک مفاهیمی را به مردم ارائه می‌دهیم به یک باره یک تبلیغ ضد مفاهیم خودمان ارائه شود؛ اصلاً یک نوع خودزنی محسوب می‌شود. اینجا حمایت شبکه نسیم به دلیل اینکه برنامه‌ها صددرصد مشارکتی است و بودجه صداوسیما بسیار محدود است باز پای این برنامه ایستادند و بدون اسپانسر به تعهدات خودشان عمل می‌کنند. اگر تولیدات ما روزانه به جایی نرسد هزینه‌های تولید بالا می‌رود اما با این تفاسیر در سری دوم مخاطب برای ما اهمیت دارد رأی‌گیری هفتگی گذاشتیم. ما ۹۰ قسمت، ۶ ماه طول کشیده و هر پنج شنبه مریض هم باشیم ضبط روز جمعه را انجام می‌دهیم. هر هفته آنلاین نظرها را بگیریم و پخش کنیم. تولید برنامه سه برابر زمان آن بالا رفته و قید سود و دستمزد را زد‌ه‌ایم. یک ماه در سینما کار کند در یک ماه سی درصد و چهل درصد بالاتر است و پژمان عرق و تعصب بالایی به "کودک شو" دارد. خستگی را به جان خریده‌ایم با مخاطب جلو برویم. تمام رویدادهایمان به روز است و خیلی بار مشکلات را زیاد کرده است. اسپانسرها می خواهند به "کودک شو" بیایند باید به رسالت برنامه ما بخورند. الان جا افتاده‌ایم و نمی خواهیم لطمه‌ای به برنامه وارد شود.

می‌خواستیم از کلیشه‌های تلویزیونی فاصله بگیریم

*مهران فر: چطور شد پژمان بازغی را به عنوان مجری این برنامه انتخاب کردید چون بسیاری اعتقاد دارند حضور بازیگران به عنوان مجری زیاد می شود و بازیگران به جای اینکه بازی کنند به سمت اجرا می‌آیند دلیل انتخاب چیست آیا به دنبال این بودید که مخاطب این چهره را می‌شناسد و دیگر لازم نیست به خاطر مجریان دیگر آزمون و خطا کند و مخاطب جذب کندو یا مجری کودک نداریم؟

ما همه‌جا گفتیم برنامه ما برنامه کودک نبود نیاز به مجری کودک نداشتیم. چون برنامه ما برنامه خانوادگی بود که نیاز داشتیم مجری کودک نباشد و یک چهره باشد. دوست نداشتیم کلیشه‌های مجریان قبلی را داشته باشد و می‌‌خواستیم رها باشیم، چون برنامه رئال اتفاق می افتد و ری اکشن‌های مجری هم باید طبیعی باشد. بازغی به زور نمی‌خندد و حرفی که از دل می‌آید می‌زند و از کلیشه‌های موجود مجریان تلویزیون فاصله بگیریم. اگر مجری تلویزیونی با این معیارها خوب بود حتماً انتخاب می‌شد. بازغی این شخصیت‌ها را داشت و شخصیت اجتماعی و توانایی خودشان انتخاب شدند.

پژمان بازغی: من فکر می‌کنم اکثر برنامه های تلویزیونی کپی مسابقات خوب خارجی که ایرانیزه شده است واقعا کودک‌شو این طور نیست. اگر توانستید چنین برنامه ای با ساختار ما در خارج از کشور من همین جا استعفا می‌دهم و با احترام به دوستان، می‌روم.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.