جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

اضافه شدن کلاس کراننبرگ به برنامه های ونیز ۲۰۱۸

دیوید کراننبرگ

سینماپرس: جشنواره فیلم ونیز امسال علاوه بر آنکه از یک عمر دستاورد هنری دیوید کراننبرگ تقدیر می کند، میزبان مستر کلاس این کارگردان نیز خواهد بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، دیوید کراننبرگ کارگردان سرشناس که قرار است امسال جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره فیلم ونیز دریافت کند به عنوان مهمان با نمایش یکی از مهمترین فیلم‌هایش، یک مستر کلاس نیز برگزار می‌کند.

این کارگردان که شیر طلای ونیز را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت می‌کند با نمایش فیلم «ام.باترفلای» کلاس سطح پیشرفته برگزار می‌کند.

این فیلم که محصول سال ۱۹۹۳ است پس از مراسم اهدای جایزه به کراننبرگ در لیدو در تاریخ ۶ سپتامبر به نمایش درمی‌آید. در حالی که این فیلم، فیلم خیلی موفقی نبود اما کراننبرگ بر این باور است که این فیلم شخصی‌ترین فیلم اوست. این فیلم برمبنای رویدادهای واقعی ساخته شده و فیلمنامه آن توسط دیوید هنری هوانگ با اقتباس از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته شده است.  

در فیلم «ام.باترفلای» جرمی آیرونز در نقش یک دیپلمات فرانسوی در پکن ۱۹۶۴ ظاهر شده که عاشق خواننده اپرای ملی «مادام باترفلای» می‌شود. او خانواده‌ و کارش را فدای این رابطه می‌کند اما در نهایت متوجه می‌شود این خواننده یک مرد است که به لباس زن درآمده، زیرا در اپرای سنتی چین نقش‌های اصلی زن توسط مردان زن‌پوش اجرا می‌شده است. در عین حال این خواننده یک جاسوس هم بود.

«ام باترفلای» ملودرامی درباره جنبه‌های خودویرانگری یا توهم و نیز درباره استعاره‌هایی است که در اغلب آثار کراننبرگ مشهور است.

مستر کلاس این کارگردان بعدازظهر ۵ سپتامبر برگزار می‌شود.

این کارگردان کانادایی در کارهای اولیه‌اش بر ژانر وحشت و علمی-تخیلی تمرکز کرد و در آثار جدیدترش بیشتر مسایل روانشناختی را مورد توجه قرار داده است.

کراننبرگ از کارگردان‌های محبوب کن است که جایزه ویژه داوران کن را برای «تصادف» در سال ۱۹۹۶ دریافت کرد و جایزه کالسکه طلایی را برای یک عمر دستاور این جشنواره به دست آورد.

این کارگردان کانادایی در ۱۹۹۹ در برلین خرس نقره‌ای را برای «وجود» برد و سال ۲۰۱۱ فیلم «یک روش خطرناک» وی برای کسب شیر طلا در ونیز رقابت کرد. وی با فیلم‌هایش تاکنون نامزد کسب ۷ جایزه گلدن گلوب شده و ۴ باز نامزدی اسکار را کسب کرده است.

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست تا ۸ سپتامبر ۲۰۱۸ (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود. گیلرمو دل تورو ریاست گروه داوران این دوره را برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.