شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

جواد شمقدری:

با دست خالی سریال «نفوذ» به کنداکتور دهه فجر تلویزیون نمی‌رسد

جواد شمقدری

سینماپرس: جواد شمقدری با گلایه از حمایت‌های ناقص برخی از نهادهای انقلابی و بی‌پولی این روزهای رسانه ملی اعتقاد دارد سریال ضدآمریکایی «نفوذ» به کنداکتور دهه فجر تلویزیون نمی‌رسد.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری سریال ۳۰قسمتی «نفوذ» همان پروژه ضدآمریکایی تلویزیون در ۲۰ بهمن سال گذشته همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی کار خودش را آغاز کرد. پیش‌بینی تلویزیون رسیدن این مجموعه به کنداکتور فجر امسال بوده ولی جواد شمقدری در گفتگویی کوتاه به یک خبرگزاری گفت: "برخی از نهادهای انقلابی قول مساعد برای کمک‌های مالی به این پروژه داده‌اند که آن طور که بایسته و شایسته این حمایت‌ها بود انجام نشد ولی با دست خالی مشغول کار هستیم و رسانه ملی هم با تحمل مشکلات مالی ما را در امر تولید یاری می‌دهد. آن‌ها اعتقاد دارند که این کار برای دهه فجر انقلاب اسلامی به آنتن می‌رسد ولی شاید با این روند خیلی دور از دسترس باشد".

وی تأکید کرد: متأسفانه نگاه تلویزیون فقط پر کردن کنداکتور و برنامه‌هاست و اصلاً به‌دنبال کار ماندگار نیست. چرا که ما فیلمساز انقلاب هستیم و در میدان به‌تصویرکشیدن این ارزش‌ها، عالمانه می‌نویسیم و کارگردانی می‌کنیم و این‌طور بسترها علی‌رغم نیاز به حمایت‌های مضاعف، توجه عالمانه را هم می‌طلبد.

 «نفوذ» یک سریال ضدآمریکایی در قالب ۳۰ قسمت است که چندین ماه از تصویربرداری این سریال گذشته است. این سریال متنوع‌ترین لوکیشن‌ها را دارد، به‌گفته محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی فاز اول این سریال در بیش از ۴۵ لوکیشن تصویربرداری شده است. شمقدری حدود ۴ سال با تحقیقات گسترده برای نگارش این سریال زمان گذاشته است. داستان این سریال به سال ۵۷ برمی‌گردد و به‌مدت ۸ ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد.

این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را نشان می‌دهد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سؤال می‌برد که این چه قانونی بود که به‌نفع آمریکایی‌ها تصویب شده بود که هرکاری می‌خواستند در کشور ما انجام می‌دادند. تمام مباحث مطرح‌شده در سریال براساس مستندات تهیه شده است. دو قشر در انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسیاری داشتند جوانان و دانشجویان که در این سریال در قالب ملودرام و داستان‌های مجزا به آنها نگاه خاص و ویژه‌ای شده است؛ این احتمال وجود دارد تا نسخه سینمایی این اثر هم تولید شود. «نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فازهای بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به‌طول می‌انجامد.

امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزاآقایی (سرهنگ شریف‌زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاءالله شاه‌مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک‌باشی (سروان عباسی)، سید امیرحسام شجاعی (حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی قوچانی)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب‌الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمدجواد جعفرپور (قاسم) و جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو) و سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال به‌شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.