یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

«گوشه‌های اصفهان» به شبکه نمایش خانگی آمد

مستند «گوشه‌های اصفهان»

سینماپرس: مستند «گوشه‌های اصفهان» ساخته غلامرضا مُهیمن که نگاهی به مکتب آوازی اصفهان دارد، وارد شبکه نمایش خانگی شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «گوشه‌های اصفهان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی غلامرضا مُهیمن که نگاهی به مکتب آوازی اصفهان دارد، وارد شبکه نمایش خانگی شد.

«گوشه‌های اصفهان» مکتب آوازی اصفهان از ۹۰ سال پیش و اواخر دوران قاجار تا به امروز را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این فیلم شخصیت‌های سازی و آوازی بررسی می‌شوند.

ساخت این مستند حدود ۲ سال به طول انجامیده و بر اساس پژوهش‌های کارگردان و گفتگو با اساتید حال حاضر مکتب آوازی اصفهان چون علی‌اصغر شاه‌زیدی، ناهید دای جواد، محمدتقی سعیدی و نعمت‌الله ستوده و مصاحبه با چند جامعه‌شناس پیرامون دلایل شکل‌گیری مکتب آوازی اصفهان در جامعه آن روزگار و ریشه‌های فرهنگی- اجتماعی آن شکل گرفته است.

مستند «گوشه‌های اصفهان» برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ و در بخش غیر رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: رضا مهیمن، تصویربردار: ابوالفضل دودانگه، صدا: مجتبی حبیب‌الهی، تدوینگر: جمشید کدخدایی، نویسنده گفتار متن: علی خدایی، گوینده متن: رضا مهیمن، عکاس: رضا مهاجر، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.