دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

توسط علی دارابی؛

جزئیات برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها تشریح شد

علی دارابی

سینماپرس: نشست خبری تشریح جزئیات بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداوسیما صبح امروز ۲۲ مرداد با حضور معاون امور استان‌های صداوسیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری تشریح جزئیات برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداوسیما صبح امروز دوشنبه ۲۲ مرداد با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

دارابی در ابتدای این نشست بیان کرد: هر استانی که میزبان جشنواره تولیدات صداوسیما می شود یک ماه در کانون برنامه های سازمان قرار می گیرد و به ظرفیت های آن استان پرداخته می شود همچنین برنامه سازان ما از جمله تهیه کنندگان حوزه کودک نیز به این استان ها می روند.

وی ادامه داد: ما یک هفته فرهنگی و هنری در استان برگزار می کنیم که فرصتی جدی است تا ظرفیت های توریسم و گردشگری استان و خدمات و ظرفیت سرمایه گذاری استان مطرح شود. همچنین این جشنواره های استانی فرصتی برای تکریم خانواده های شهدا و مفاخر استان هاست.

دارابی با بیان اینکه بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای استان ها از سوم تا پنج شهریورماه ۹۷ در شهرکرد برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره  با مشارکت استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار میشود که از آقای سلیمانی استاندار قبلی و آقای عباسی استاندار فعلی که نقش اصلی برگزاری را داشته اند صمیمانه قدردانی مینمایم. شعار جشنواره نیز شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، افتخار و پیشرفت است که به مناسبت چهل سالگی انقلاب انتخاب شده است.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه ۵ تن از خانواده های معظم شهدا و ۴ تن از مدیران اسبق صدا و سیمای مراکز و ۱۰ تن از هنرمندان محلی و استانی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.در مراسم اختتامیه ۵ تن از خانواده معظم شهدا ۶ تن از پیشکسوتان انقلاب اسلامی و فعالان رسانه ای به مناسبت چهل سالگی انقلاب و ۱۵ نفر از چهره های فرهنگی هنری با حضور رئیس سازمان صدا و سیما تجلیل خواهد شد. بیست نفر از هنرمندان و برگزیدگان آثار در حوزه های سیما، صدا، خبر، موسیقی، فضای مجازی، پژوهش، در مراسم اختتامیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

معاون امور استان های صداوسیما با اشاره به آثار راه یافته به جشنواره تولیدات مراکز استانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۶۷ اثر داشتیم و امسال با یک رشد پنج برابری حدود ۱۰ هزار ۳۹ اثر در مراکز به تولید رسید که از این میان ۵۵۹ اثر از سیما، ۵۳۱ اثر در حوزه صدا، ۱۵۵۱ اثر فضای مجازی، ۶۵۲۵ اثر در حوزه خبر، ۶۴۲ اثر در حوزه شعر و موسیقی و ۲۳۱ اثر در حوزه پژوهش در هیات انتخاب بررسی شد. از میان آثار ۲۶۳۲ اثر به مرحله داوری راه یافت که شامل ۲۱۸ اثر در حوزه سیما، ۲۱۷ اثر در حوزه صدا، ۱۶۵ اثر در حوزه پژوهش، ۷۲۳ اثر در حوزه فضای مجازی، ۲۲۰ اثر در حوزه شعر، ۱۸۹ اثر در حوزه خبر می شود.

وی با اشاره به دلایل رشد آثار تولیدی عنوان کرد: از زمانیکه فعالیت استان ها ۲۴ ساعته شد تولیدات استان ها افزایش پیدا کرد. همچنین امیدوارتر شدن تهیه کنندگان و برنامه سازان که می دانند کارشان در این جشنواره های استانی به خوبی دیده می شود دلیل دیگر رشد این تولیدات بود. 

دارابی اضافه کرد: دلیل دیگر این است که جشنواره مراکز استانی واقعا رقابتی شده است و تسهیلاتی که ما سعی کردیم برای معاونت استان ها در طول برگزاری جشنواره فراهم کنیم باعث شد این رشد صورت بگیرد.

معاون امور استان های صداوسیما با اشاره به برنامه های جشنواره تولیدات استانی یادآور شد: ما امسال برای نخستین بار بازار تولیدات و نمایشگاه توانمندی های صداوسیما را در طول جشنواره بیست و یکم در شهرکرد برگزار می کنیم تا مردم با این فعالیت ها آشنا شوند. در طول هفته فرهنگی شهرکرد برنامه های مختلفی را در سطح شهرهای مختلف برگزار می کنیم و رادیونما امسال هم در بخش ارزیابی و داوری در بخش ویژه ای برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره امسال با هفته دولت همزمان است که فرصتی است تا دولتمردان خدمات خود را بیشتر برای مردم بیان کنند. ما امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب و تقارن با هفته انقلاب دو برنامه ویژه تدارک دیدیم. اول اینکه همه استانداران از دولت موقت تا دولت کنونی به برنامه های استانی صداوسیما می آیند و در کنار استانداران، مسئولان نظامی و انتظامی نیز حضور می یابند که تولید و پخش این برنامه در چند استان آغاز شده است. در سطح شبکه های سراسری نیز برنامه ای برای مشاوران و وزیران دولت های بعد از انقلاب داریم و هدف ما از این برنامه ها این است که وحدت بزرگی از نیروهای انقلاب را که در طول این سال ها خدمتگزار بودند معرفی کنیم.

دارابی یادآور شد: از این طریق وحدت خود را در قاب تلویزیون بهتر نشان می دهیم و این خروجی امیدواری بیشتری را در میان مردم در برخواهد داشت.

وی در بخش دیگر درباره سریال های تولیدی امور استان ها بیان کرد: ۳۰ سریال و مجموعه نمایشی فاخر داریم که در حال آماده شدن هستند که در بازه زمانی سه ساله همه آنها به پخش می رسند. همچنین ۱۳۰ مستند فاخر و نیمه فاخر برای شهدای مدافع حرم ساختیم.

دارابی با اشاره به دیگر فعالیت ها در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب عنوان کرد: زمستان امسال همزمان با چهل سالگی انقلاب ۴۰ تن از کارآفرینان استان ها را طی مراسمی مورد تجلیل قرار می دهیم چراکه اینها قهرمانان جبهه اقتصادی ما هستند. همچنین همکاران من در رادیو و تلویزیون ویژه برنامه هایی چالشی را در نظر گرفته اند. سال گذشته هم مستندهایی پخش شد که موافقان و مخالفانی داشت و امسال هم در تدارک آثاری هستیم. من امیدوارم به پرسش های جوانان درباره انقلاب جواب های جدی بدهیم.

وی در پایان درباره میزبانی جشنواره تولیدات استانی اظهار کرد: اولویت ما استان هایی هستند که در خط مرزی واقع شده اند چراکه فرصتی در اختیار این استان ها قرار می گیرد تا از توانمندی و ظرفیت خود صحبت کنند.

بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها تابستان ٩٧ در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.