دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

در جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن مطرح شد؛

تولید برنامه های مورد نیاز و پسند مخاطب در ایام محرم و صفر / ضرورت پیوند معارف قرآن با برنامه‌های تلویزیون

شبکه قرآن سیما

سینماپرس: جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن و معارف سیما با موضوع برنامه های محرم و صفر برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن و معارف سیما که با حضور عبدالهادی فقهی زاده، محمدحسین محمدزاده، حجج اسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، حمید محمدی و محسن عرفاتی و سید علی سرابی برگزار گردید، اعضا به بیان دیدگاه ها و طرح برنامه ها برای ایام محرم و صفر پرداختند.

در ابتدای این جلسه محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نظر سنجی مردمی، قالب سخنرانی را پرمخاطب ترین قالب برنامه سازی در ایام محرم و صفر برشمرد و افزود: با تعامل دوسویه با تولیت حرم های مطهر و سخنرانان می توان بر اساس نیازهای مخاطبان و دغدغه های مقام معظم رهبری تولیدات رسانه ای مناسبی داشت.

وی پیوند موضوع چهل سالگی انقلاب و اربعین سید الشهدا به عنوان فضای مشترک محرم و صفر بسیار مهم دانست و نیز طریق بیان شبهات در رسانه بصورتی که ایجاد اشاعه شبهه نشود و همچنین پیوند معارف قرآنی با محرم و صفر را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای اندیشه ورزی شبکه با اشاره به ضرورت بررسی و تبیین زمینه های نهضت عاشورا، پرداختن به کتب عاشورایی، تحلیل مفهومی احادیث، جملات مشهور عاشورایی  و ارائه خلاصه دانش نامه امام حسین (ع) به عنوان پایه کار در رسانه مورد تاکید قرار داد و افزود : باید قیام های پس از عاشورا مانند توابین، حر و ... به صورت میزگرد برای مخاطبان شبکه تشریح شود.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی مشاور وزیر فرهنگ در امور روحانیت و دیگر عضو شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن نیز پرداختن به سبک زندگی امام حسین (ع) از زبان کارشناسان مذهبی و ترسیم آن با زندگی امروز و همچنین بهره گیری از قرائت قرآن کریم در ایام محرم و صفر را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن سطح علمی جامع ،سطح مباحث مطروحه در صدا و سیما افزایش یابد.

سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن هم تولید برنامه با استفاده از آیات کاربردی در زندگی مردم در قالب های مختلف برنامه سازی مورد تاکید قرار داد و افزود: ارادت ادیان آسمانی به امام حسین (ع) نمایش داده شود و شبهات که پیرامون مراسم های محرم و صفر مطرح می شود با حضور کارشناسان خبره پاسخ داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به فضای رسانه بعد از عاشورا اشاره کرد و گفت: برنامه های معارفی شبکه های سیما می توانند نحوه عزاداری را با رویکرد معرفت افزایی به جای حزن سنگین تا اربعین ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.