دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

معاون استان‌های انجمن خبرداد؛

انجمن سینمای جوانان ایران عهده‌دار طرح «سینما سیار»

طیبه فلکیان

سینماپرس: طیبه فلکیان گفت: انجمن سینمای جوانان ایران با اجرای طرح «سینما سیار» نمایش جدیدترین آثار سینمایی کشور را در مناطق فاقد سینما برعهده گرفته است.

به گزارش سینماپرس، طیبه فلکیان معاون امور استان‌های انجمن درباره طرح «سینماسیار» گفت: این طرح  با هدف برآورده ساختن نیازهای شهرستان‌ها و مناطق فاقد سینما برنامه‌ریزی شده است. به‌همین منظور امکاناتی فراهم شده تا بتوان با تجهیزات قابل حمل، اکران فیلم‌های روز سینمای ایران را انجام داد؛ البته اولویت استقرار سینما سیار در شهرهایی است که دارای جمعیت بیشتری بوده و فاصله آنها با شهرهای دارای سینمای ثابت نزدیک نباشد.

وی درباره ویژگی‌های سیستم سینمای سیار گفت: هر سیستم سینما سیار شامل قطعات اصلی سرور نمایش فیلم و دو عدد بلندگو به همراه سه پایه‌های مخصوص و همچنین یک عدد پرده نمایش بزرگ به ابعاد ۲۸۰ در ۵۰۰  سانتی‌متر است. در واقع طراحی سینما سیار به نحوی انجام گرفته که امکان نمایش فیلم در فضای داخلی و فضاهای معمول خارجی وجود خواهد داشت. به این ترتیب در هر مکانی که دسترسی به برق شهری و یا روستایی وجود داشته باشد، می‌توان اقدام به اکران فیلم نمود. اکران ساحلی و روستایی از جمله قابلیت‌های دستگاه سینما سیار است.

فلکیان درخصوص نمایش آثار در این طرح بیان کرد: دستگاه‌های سینما سیار دارای ویژگی بارگذاری از طریق اینترنت بوده و به همین دلیل فیلم‌های روز سینمای ایران را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سراسر کشور اکران نمود و ما در نظر داریم هر ۳ هفته یک بار فیلم‌های جدید را در سیستم سینما سیار بارگذاری کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون فیلم‌های سینمایی دخترعمو و پسرعمو، آینه بغل، فیل شاه، خرگیوش، به وقت شام، لونه زنبور، مصادره، ناخواسته، خجالت نکش، خاله قورباغه، به وقت خماری، دشمن زن  و تگزاس در طرح سینما سیار به نمایش عمومی درآمده است.

مدیر طرح سینما سیار در کشوربا بیان اینکه مدیریت و اجرای سینما سیار از فروردین سال  ۱۳۹۷ توسط سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری به انجمن سینمای جوانان ایران محول گردیده، افزود: تا کنون حدود ۴۰ دستگاه سینما سیار در سراسر کشور راه‌اندازی شده و برنامه تحویل دستگاه‌های سیار به ده‌ها شهر دیگر نیز در مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد.

طیبه فلکیان در پایان خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران به منظور توسعه فعالیت در بیشترمناطق کشور نماینده اکران سینما سیار می‌پذیرد و ادارات، نهادها و سازمان‌هایی که مجهز به سالن‌های چند منظوره هستند، می‌توانند جهت اکران خصوصی فیلم‌های سینمایی از قابلیت سینما سیار استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.