سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره «قاصدک» در المپیاد فیلمسازی نوجوانان صورت می گیرد

 دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

سینماپرس: آثار رسیده به دبیرخانه هشتمین دوسالانه فیلم کودک برای کودک با عنوان «قاصدک» در اداره کل آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال داوری است.

به گزارش سینماپرس و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، سودابه امینی مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون و دبیر هشتمین جشنواره فیلم قاصدک در این باره گفت: در مجموع ۶۲۰ اثر از ۳۱ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است که در این میان ۴۱۶ پویانمایی، ۱۴۲ فیلم کوتاه، ۱۳ اثر مستند و ۵۷ فیلم مربوط به بخش مروری بر جشنواره است.

وی افزود: این آثار در دو بخش فیلم های زنده و پویانمایی مورد داوری قرار می گیرد که در هر بخش سه داور آثار را بازبینی و برترین ها را معرفی می کنند.

امینی در ادامه یادآور شد: محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون به عنوان رئیس این جشنواره و محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون رییس هیأت داوران این رویداد هنری هستند.

وی اضافه کرد در بخش فیلم کوتاه و مستند محمدرضا کریمی صارمی، غلامرضا حیدرنژاد و لیلا میرهادی و در بخش پویانمایی کریمی صارمی، هدی اثنی عشری و مهدی خرمیان آثار را داوری میکنند.

دبیر جشنواره قاصدک همچنین خاطرنشان کرد: از برترینهای این جشنواره در دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان که از ۸ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ در اصفهان برگزار میشود تجلیل خواهد شد.

همچنین قرار است کارگاههای آموزشی ایده تا فیلم، فیلمنامه نویسی و فیلمسازی تکنفره نیز برای علاقهمندان به حوزه فیلمسازی در حاشیه برگزاری دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان برپا شود.

وی همچنین از پیگیریهای ادارهکل آفرینشهای ادبی و هنری برای راهاندازی انجمن فیلمسازان نوجوان در کانون خبر داد و گفت در صورت تحقق این مهم، برگزیدگان جشنوارههای قاصدک میتوانند در این انجمن عضویت داشته باشند.

امینی همچنین افزود: باتوجه به اینکه کودکانی که عضو مراکزی هستند که مربیان توانمند و آموزش دیده در حوزه فیلمسازی و پویانمایی دارند آثار بیشتر و بهتری به دبیرخانه ارسال کردهاند در نظر داریم در سیاستهای جدید در سال جاری آموزش فیلمسازی به مربیان را در دستور کار خود قرار دهیم.

محمدرضا کریمی صارمی رییس هیات داوران هشتمین دوسالانه فیلم کودک برای کودک (قاصدک) نیز درباره داوری آثار گفت: هر سه داور بخش فیلمهای کوتاه و مستند از اعضای قدیمی کانون هستند که دورههای فیلمسازی را در مراکز فرهنگیهنری این مجموعه تجربه کردهاند و به خوبی با فضای آن آشنایی دارند.

وی اضافه کرد تمامی آثار رسیده در اختیار داوران قرار گرفته و بازبینی شده است و روز ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ آثار برتر بخش فیلمهای زنده در نشستی انتخاب و روز ۲۳ مرداد نیز برگزیدگان پویانمایی از سوی داوران این بخش معرفی میشوند.

وی یادآور شد این آثار در بخشهای مختلفی از جمله: خلاقیت، کارگردانی، فیلمنامه، صداگذاری، موسیقی، تدوین، عنوانبندی و... مورد داوری قرار میگیرد و در مجموع ۲۶ جایزه و دیپلم افتخار به برترینها اهدا میشود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون همچنین ابراز داشت علاوه بر جوایزی که از سوی جشنواره اهدا میشود منتخب های این رویداد با آثار برتر دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان نیز رقابت میکنند و در صورت برگزیده شدن در آن بخش نیز جوایزی دریافت خواهند کرد.

کریمیصارمی افزود: در بازبینی فیلمها به نکتههای خوبی پیبردیم که آموزش فیلمسازی به مربیان از مهمترین آنهاست و لازم است در این زمینه تدابیری اندیشیده شود چرا که فیلمسازی از جمله فعالیت های مورد علاقه کودکان و نوجوانان است که میتواند نقش مهمی در جذب و پایدارسازی اعضای مراکز و غنیسازی اوقات فراغت بچه ها داشته باشد.

دبیر هشتمین جشنواره قاصدک همچنین اظهار داشت با تماشای آثار بچه ها متوجه شدیم که محتوای بیشتر فیلمها به موضوعها و مشکلات اجتماعی به ویژه استفاده بیش از حد نوجوانان از شبکه های اجتماعی که دامنگیر بسیاری از خانوادههاست پرداخته اند که این مساله هم برای مسولان هم برای خانواده ها قابل تامل است.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیشتر این آثار در فضای مراکز و کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده چیدمان و فضاسازی مراکز نیز از مواردی است که از سوی داوران مطرح شده و ضرورت دارد به آنها نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

هشتمین جشنواره دوسالانه ملی فیلم کودک برای کودک (قاصدک) همزمان با دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.