سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

«فرزند امام» روی آنتن شبکه مستند

مستند «فرزند امام»

سینماپرس: مستند «فرزند امام» که روایتگر زندگی شهید علامه عارف الحسینی است، امروز سه شنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، مستند «فرزند امام» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محتشم علی‌نقوی، مستندساز پاکستانی مقیم ایران با بررسی تاریخ معاصر کشور پاکستان، روایتگر زندگی سید عارف سید حسینی از روحانیان شیعه پاکستان و رهبر نهضت جعفریه است.

این مستند در گفتگو با علامه ساجد علی‌نقوی رییس نهضت جعفریه پاکستان، راجا ناصر عباس، دبیرکل حزب مجلس وحدت المسلمین، امجد کاظمی وکیل و از نزدیکان شهید عارف الحسینی، راشد عباس نقوی تحلیلگر صداوسیما در تهران، ابوالحسن علوی سفیر حوزه علمیه العروة الوثقی، شبیر بخاری، رییس حوزه علمیه بعثت و حاجی کمال از دوستان شهید عارف الحسینی به تشریح فعالیت‌های اجتماعی سیاسی «خمینی پاکستان» و تبیین نقشه برجسته وی در این کشور پرداخته است.

 این مستند با هدف معرفی چهره‌ سیدعارف سید حسینی به نسل جوان در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه و تولیدشده و به موارد مهمی مانند انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه، ترور شهید عارف الحسینی و اختلاف علما و جریان‌هایی که علیه این شهید بزرگوار فعالیت می‌کردند، پرداخته است.   

شهید علامه عارف الحسینی اهل پاراچنار و نماینده امام خمینی(ره) در کشور پاکستان بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ریاست نهضت جعفریه پاکستان را برعهده گرفت. وی همزمان با پیروزی انقلاب ایران و در زمانی که تشیع قدرت زیادی در کشور پاکستان داشتند، به‌ دست گروه‌های تندرو و افراطی به‌شهادت رسید.  

امام خمینی(ره) بعد از شهادت عارف حسینی پیام تسلیتی صادر کرده و شهادت وی را عرصۀ تقابل اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی برمی‌شمارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.