سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

مرضیه برومند در نشست خبری:

جشنواره تئاتر عروسکی رو به رو رشد است/ آقای ترامپ نگویید که به فکر مردم هستید

 نشست رسانه ای هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک

سینماپرس: نشست رسانه ای هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک صبح امروز ۲۳ مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه ای هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک صبح امروز ۲۳ مرداد ماه با حضور مرضیه برومند دبیر این دوره از جشنواره در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

علاوه بر دبیر جشنواره، پیمان شریعتی معاون اجرایی جشنواره، سعید اسدی رییس تئاتر شهر، محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی و جمعی دیگر از مدیران اداره کل هنرهای نمایشی در نشست حضور داشتند.

برومند در ابتدای صحبت هایش بیان کرد: ابتدا نگران برگزاری جشنواره در این شرایط بودم اما بعدا به این نتیجه رسیدم که این کار اتفاق خوشایندی است و راهی جز این وجود ندارد که فرهنگ اوج بگیرد و امید به فردایی بهتر داشته باشیم.

پیمان شریعتی با ابراز امیدواری از اینکه در این دوره  اتفاقات جذابی رخ دهد، گفت: دو بخش به جشنواره اضافه شده که می تواند به نوعی شرایطی را برای کشف استعدادهای تازه فراهم کند که بخش دانش آموزی و بخش تجربه بخش های جدید این دوره هستند.

برومند در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره از شهریور سال قبل کلید خورده است، یادآور شد: اگر سرانگشتی حساب کنم در مرحله اول حداقل ۲۰۰۰ نفر و در مراحل جدید حداقل ۱۰۰۰ نفر درگیر جشنواره هستند که در شرایط حساس کنونی آمار جالب توجهی است. ما در این دو دوره رشد کمی و کیفی جشنواره را شاهد هستیم و رشد آثار غیر از مرکز را می بینیم که خستگی من را درمی کند.

در ادامه شریعتی تصریح کرد: نهادهای مختلفی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری تهران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، آموزش و پرورش و انجمن سینمای جوان با این جشنواره همراهی و مشارکت داشتند. امیدوارم بتوانیم از پتانسیل موجود در کشور برای رشد تئاتر استفاده کنیم.

برومند درباره بزرگداشت های مدنظر برای این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک گفت: از سه هنرمند از سراسر ایران قدردانی و تجلیل خواهیم کرد که اسامی شان را نمی گویم تا مزه اش از بین نرود. همچنین درباره بخش بین الملل باید بگویم که با توجه به شرایط سیاسی کشور تنها کشور روسیه به ایران نیامد و ترسید اما مثلا گروه فرانسه از طرف ترامپ از ما عذرخواهی کردند و گفتند با کمال عشق و علاقه به ایران می آیند. حتی همه گروه ها به ما تخفیف دادند و سفارتخانه ها هم با ما همراهی زیادی داشتند که البته ما هم تعداد گروه های این بخش را کم‌ کردیم.

وی متذکر شد: گلایه ای هم از موسسه گوته دارم. دوره پانزدهم با همراهی گوته گروهی از افغانستان به ایران آمدند اما در دوره شانزدهم آنها هزینه رفت و آمدشان را تقبل نکرده بودند و گروه به صورت زمینی آمدند. امسال هم گوته زیر قولش زد و ما علیرغم مشکلات مالی شرایط حضور گروه افغانستان را فراهم کردیم. می خواهم نکته ای به ترامپ و کسانی که از او حمایت می کنند، بگویم که آقای ترامپ این محدودیت ها مستقیم دودش به چشم مردم و حتی نهادهای فرهنگی می رود پس نگویید که به فکر مردم هستید اما ما فرهنگی ها آینده نگر هستیم. فردا روشن است و آسمان عروسک ها هم آبی است.

شریعتی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری شادپیمایی در بوستان آب و آتش گفت: ترجیح ما این بود که فضا مردمی باشد و این پیشنهاد از طریق مجموعه عراضی عباس آباد داده شد و از فردا هم در فضای مجازی و رسانه ملی تبلیغاتی را آغاز می کنیم و شاهد شور و نشاط در این روز خواهیم بود.

برومند درباره حضور بازارچه ها در فضای تئاتر شهر بیان کرد: واقعا نمی دانم چرا مسئولان شهرداری ما آنقدر بی سلیقه هستند. تئاتر شهر دارد هویتش را از دست می دهد و کسی که مدیر تئاتر شهر شود باید مدام حواسش به اطراف این مجموعه باشد.

وی ادامه داد: درباره شادپیمایی هم باید بگویم که دوست داشتم این شادپیمایی در روز اول جشنواره و از میدان ولیعصر آغاز شود اما مشکلات مالی و برنامه ریزی باعث شد که این اتفاق به پارک آب و آتش منتقل شود و البته حسنش هم این است که در پارک مردم جمع هستند و می توانیم شاهد اتفاقات جذابی باشیم. شادپیمایی جشنواره ۳۱ مردادماه همزمان با عید قربان در بوستان آب و آتش خواهد بود.

برومند در پایان درباره دبیری دوره آینده بیان کرد: هر کس دبیر شود من در کنارش خواهم بود و هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می دهم اما خودم هرچه در چنته داشتم ارایه کردم و فکر می کنم بازنشسته ها زودتر بروند خانه و باید جوان ها بیایند. هر کدام از اعضا ستاد در طول این سه سال الان خودشان یک پا دبیر هستند و من هم در کنارشان هستم. دلم می خواهد کارها تولید شود، اجرا شود و بعد به جشنواره بیاید، این آرزوی من است اما این کار نیازمند کمک مسئولان و اختصاص تسهیلات به بچه های عروسکی است که فکر نمی کنم با این شرایط امکان پذیر باشد.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.