سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

پیام وزیر ارشاد به جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان

سید عباس صالحی*

سینماپرس: سید عباس صالحی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان پیامی را صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در پیامی این رویداد را فرصتی برای بازنمایی توانمندی هنرمندان جوان دانست.

صالحی در متن این پیام آورده است: «فرهنگ و هنر هر کشور با مشخصه های اجتماعی - تاریخی آن تعریف و تبیین می شود، لایه های فرهنگی که در دوره های گوناگون انباشت شده اند و در بستر تعامل و گفتگو با جامعه و جهان حرکت کرده و توسعه می یابد. هنرهای تجسمی ایران نیز به عنوان بخش مهمی از فرهنگ و هنر ما با شناخت تجربه ها و مکاتب و جریان های پیشین و آنچه در جریان هنر جهان اتفاق می افتد و طرح ایده های نو آثاری با مولفه های بومی و ملی و با بیان جهانی را به نمایش می گذارد.

رخدادها و تجربه های سال های اخیر هنرمندان تجسمی در نمایشگاه ها، بیانگر جستجوگری در همین مسیر است این که نسل جوان پر شور  هنرهای تجسمی با شناخت و آگاهی دقیق جامع از پیشینه فرهنگی بومی و آگاهی از جریان هنر جهان در تحولات هنر امروز نقش فعالانه تری یافته است. جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، فرصتی است که دانش و مهارت جوانان در تعامل با استادان سنجش می شود و هنرمندان جوان سراسر کشور بر اساس تجربه های زیستی و آموزه های هنری خود، استعدادهای خود را بروز می دهند. جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در بیست و پنجمین دوره، فرصتی برای بازنمایی این توانمندی هاست. برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در تبریز، همزمان با تبریز ۲۰۱۸ که این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است در بازخوانی هنری این خطه زرخیز میراث ایرانی، تاثیرگذارخواهد بود.

از هنرمندان و همکاران بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان قدردانی می کنم و برای هنرمندان و خادمان فرهنگ و هنر توفیق آرزو دارم.»

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در تبریز برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.