سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

اهانت ارژنگ امیرفضلی به تمامیت ارضی ایران +فیلم

ارژنگ امیرفضلی

سینماپرس: آنچه از روی نقشه سینما و هنر مثل یک کفش‌دوزک حذف شده ، حضور سینمایی و تلویزیونی امیر فضلی است و ممکن است، همین نقش کم رنگ او در برنامه خندوانه نیز حذف شود.

به گزارش سینماپرس، ارژنگ امیر فضلی با انتشار ویدئویی با زبان کمدی و طنز ایران را که در روی نقشه یک گربه به پشت خمیده است، با بهره بری از شعر کمدین ضد انقلاب هادی خرسندی که توسط خواننده ضد انقلاب خارج نشین تبدیل به ترانه و کلیپ شده است را دستمایه طنز قرار داده است که ایران تا شصت بعد تجزیه خواهد شد و از شکل یک گربه به موش تبدیل خواهد شد.

با تماشای این کلیپ این نکته را باید مطرح کرد جمهوری اسلامی در مقایسه با حکومت های پیشین ۴۰ سال مستمر اراضی ایران را حفظ کرده است و  در طول ۱۹۶ سال گذشته بخش اعظمی از فلات ایران تجزیه شده است.   تنها سی درصد از ناحیه‌ای وسیع است که در تاریخ با نام‌های‌ «ایران‌زمین»، «ایران‌بزرگ» یا «ایرانشهر» و در ‌جغرافیا با نام «فلات ایران» شناخته می شود. ترفند ها و دسیسه های بیگانگان و سستی پادشاهان بی کفایت گذشته بخش های زیادی ازاین سرزمین کهن را در طول فاصله کوتاه ۱۹۶ ساله از ایران بزرگ جدا نمود که مروری بر چگونگی هر یک از این جدایی ها به رغم تلخی بسیار برای میهن گرایان ایرانی جهت الزام جدیت و حساسیت ما دست کم برای حفظ سرزمین های باقیمانده موجود بسیار آموزنده خواهد بود.



گستره سرزمین‌های جدا شده از ایران در قراردادهای ترکمانچای، گلستان، آخال، پار یس و... به قرار زیر است:

سرزمین های جدا شده قفقاز بر اساس قرارداد های گلستان و ترکمانچای با روسیه(۱۸۱۳ و ۱۸۲۸ م.)
آران و شروان: ۸۶۶۰۰ کیلومتر مربع؛
ارمنستان: ۲۹۸۰۰ ک. م؛
گرجستان: ۶۹۷۰۰ ک. م؛
‌داغستان: ۵۰۳۰۰ ک. م؛
اوستیای شمالی: ۸۰۰۰ ک. م؛
چچن: ۱۵۷۰۰ ک. م؛
اینگوش: ۳۶۰۰ ;ک. م‌
جمع ‌کل: ۲۶۳۷۰۰ کیلومتر مربع

سرزمین‌های جداشده ایران شرقی براساس پیمان پاریس و پیمان منطقه ای مستشاران انگلیسی:

هرات وافغانستان: ۶۲۵۲۲۵ ک. م؛
بخش‌هایی از بلوچستان و مکران: ۳۵۰۰۰۰ ک. م؛
جمع کل: ۹۷۵۲۲۵ کیلومتر مربع

سرزمین‌های جداشده ‌ورارود(ماوراءالنهر) بر اساس پیمان آخال با روسیه(۱۸۸۱ م.):

ترکمنستان: ۴۸۸۱۰۰ ک. م؛
ازبکستان: ۴۴۷۱۰۰ ک. م؛
تاجیکستان: ۱۴۱۳۰۰ ک. م؛
‌بخش‌های ضمیمه شده ‌به قزاقستان: ۱۰۰۰۰۰ک. م؛
بخش‌های ضمیمه شده به ‌قرقیزستان: ۵۰۰۰۰ ک. م؛
جمع کل: ۱۲۲۶۵۰۰ کیلومترمربع

‌سرزمین های جداشده جنوب خلیج فارس بر اساس پیمان منطقه ای مستشاران انگلیس:

امارات:۸۳۶۰۰ ک. م:
بحرین:۶۹۴ ک. م:
قطر:۱۱۴۹۳ ک. م:
عمان:۳۰۹۵۰۰ ک. م:
جمع کل: ۴۰۵۲۸۷ کیلومتر مربع

طی روزهای اخیر در مورد دریای خزر در رسانه‌های معاند به صورت  غرض ورزانه‌ای مطالبی ضد ایران منتشر می‌شود. در واقع معاهده دریای خزر یک تقسیم بندی جدیدی میان ایران و کشورهای تازه استقلال یافته است که پس از تجزیه شوروی معاهده اراضی آبی میان و کشور شوروی، میان کشورهای تاسیس شده تغییر می‌کند اما در رسانه‌ها آنرا به شکل کاسته شدن از مرزهای آبی ایران مندرج می‌کنند. سلبریتی‌ها که معروف به کم سوادی اما در عین حال پز تسلط به همه علوم را دارند  آرزوی تجزیه ایران را در سر می‌پرورانند، مطلع نیستند که حضور ایران در مرزهای آبی در خلیج فارس و حوزه دریای عمان، به مدد حضور همان جوانان میهن دوست افزایش یافته است. آقای امیر فضلی آنقدر ناتوان در عرصه بازیگری هستند که دایره حضورشان در سینما و تلویزیون به اجرای استندآپ در برنامه خندوانه محدود شده است و می‌توانند به جای تلف کردن وقتشان  برای پرداختن به مسائل سیاسی، وقت بیشتری صرف کنند و مرزهای حضور خود را در عرصه نمایش گسترش دهند. گویا بیکاری در عرصه نمایش موجب خسران هوش و سواد خواهد شد. آنچه از روی نقشه سینما و هنر مثل یک کفش‌دوزک حذف شده، حضور سینمایی و تلویزیونی امیر فضلی است و ممکن است، همین نقش کم رنگ او در برنامه خندوانه  نیز به زودی حذف شود.

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.