چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

فیلمساز فتنه‌گر هم به فکر حق و حقوق مردم ایران افتاده است!

جعفر پناهی*

سینماپرس: جعفر پناهی در حالی از خیانت آشکار مسئولان در بحث تقسیم دریای خزر خطابه می‌خواند که در فتنه سال ۸۸ به دلیل اقدام و اجرای دستورات خائنانه دشمنان ملت و کشورش مجرم شناخته شده و به زندان رفت.

در روزگاری که «ابو عطا» خوانی در بین برخی سلبریتی‌های نان به نرخ روز خور و ابن الوقت رواج اپیدمی گونه‌ای پیدا کرده، افراد بدنامی مثل جعفر پناهی که در فتنه سال ۸۸ با هدف براندازی نظام نقش فعالی داشت هم به فکر حق و حقوق مردم ایران افتاده است.


یک‌شنبه شب (۲۱ مرداد) شخصی با نام رجب صفروف که تحت عنوان عضو هیئت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات قزاقستان (تقسیم دریای خزر) با رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی گفت‌وگو می‌کرد، مدعی چشم‌پوشی مسئولان کشورمان در جریان مذاکرات سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵) و از دست رفتن سهم ۵۰ درصدی ایران شد.


در همان ساعات اولیه انتشار این دروغ بزرگ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد «که براساس سوابق موجود این شخص هیچ‌گاه فردی مذاکره کننده از جانب هیئت روسیه با هیئت ایرانی در مذاکرات خزر نبوده است.»


برخلاف تکذیب رسمی وجود چنین موجودی در مذاکرات قزاقستان، به یکباره شخصی با عقبه‌ای نه چندان قابل دفاع همچون جعفر پناهی در یک پست اینستاگرامی سعی می‌کند تا خودش را در عِداد مردم شریف و میهن پرست ایران جا بزند. این روشنفکر فیک با حالتی طلبکارانه می‌نویسد: «آنچه دیروز رجب صفروف، عضو هیئت کارشناسی روسیه بعد از ۲۰ سال در مصاحبه زنده با بی‌بی‌سی فاش کرد، خیانت آشکار جمهوری اسلامی به کشورمان ایران است که با هیچ اصول و معیاری جور در نمی‌آید، حتی بعید می‌دانم کشور اشغالگری منابع کشور اشغال شده را به این راحتی ببخشد...»


حقیقتاً اگر قرار باشد کسی در مورد خیانت به وطن و مردم حرف بزند، کسی مثل جعفر پناهی حتی در جایگاه آخرین نفر هم نمی‌تواند قرار بگیرد. این فیلمساز فتنه‌گر با دعوت اغتشاشگران برای حمله به مردم و نیز شورش علیه دموکراسی، نخواسته از دیگر سلبریتی‌هایی که این ایام با انتشار عکس و ویدئوهای جعلی و فیک برای بالا بردن آمار بازدیدکنندگان صفحات شخصی شان، دکانی باز کرده‌اند، جا بماند. نشان دادن وجهه میهن پرستانه و مدعی حق و حقوق مردم بودن با آنچه پناهی در آثار یواشکی‌اش که در جشنواره‌های فیلم خارجی از کشورش نشان می‌دهد در تضاد و تناقضی آشکار است.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.