جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

حضور معاون امور هنری در جشنواره ملی موسیقی جوان

حضور معاون هنری ارشاد در دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان

سینماپرس: سید محمدمجتبی حسینی صبح روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران به تماشای اجراهای دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان نشست.

به گزارش سینماپرس، سید محمدمجتبی حسینی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌صبح روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه از بخش موسیقی نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در فرهنگسرای نیاوران دیدن کرد.

حسینی درباره کیفیت اجراها چنین گفت: اجراها بسیار با کیفیت و امیدوارکننده بود. جوانان ایران بسیار مسلط به نواهای  نواحی خود هستند و با دقت و ظرافت خاص ویژگی‌های هر مقام را اجرا می‌کنند.

وی افزود: جشنواره ملی موسیقی جوان در حال گذراندن دوازدهمین دوره خود است و در طی سال‌ها توانسته به یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی کشورمان تبدیل شود. این قوتی فراتر از جشنواره ای دوزاده دوره ای است. جشنواره‌ها معمولا دلالت بر فعالیتی دارند که پشت سر داشتند ولی جشنواره جوان دلالت بر فردا دارد زیرا آثاری در آن اجرا می‌شود که آن را نوازندگان آینده سرزمین می‌نوازند. امروز فرآیند رشد جوانانی را می‌بینیم که فردا به جایگاه شایسته‌ای در این حوزه می‌رسند، در سال‌های آتی می‌توانند سایه گستر باشند و تعلیم بدهند. این ویژگی بارز جشنواره ملی موسیقی جوان، به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره از نظر گستردگی اجرا است. نزدیک به یک ماه انجمن موسیقی ایران و اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌درگیر این جشنواره هستند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با اعلام اینکه در این دوره حدود ۱۶۰۰ اثر به دبیر خانه رسید، بیان کرد: ۶۰۰ برنامه در طول یک ماه روی صحنه خواهند رفت. در ابتدا متقاضیان ۵۰ درصد در بخش موسیقی ردیف دستگاهی، ۳۶ درصد در حوزه موسیقی نواحی و ۱۴ درصد در بخش موسیقی کلاسیک شرکت کردند. البته این آمار پس از داوری بخش اول کمی‌جا به جا شده و بیشترین آن به موسیقی نواحی اختصاص پیدا کرده است. بنابراین باید قدر این رویداد بزرگ دانسته شود و در سال‌های آتی به‌عنوان یکی از ارکان در تقویم هنری کشور به طور سالانه اجرا خواهد شد. یکی از افتخارات این جشنواره حضور ۹۰ استاد سطح اول کشور در سه حوزه نواحی و مقامی، دستگاهی و کلاسیک است که بستری برای انتقال تجربه این بزرگان به جوانان پرشور فراهم می‌آورد.

بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ۲۲ مردادماه سال جاری براساس جدول اعلام شده در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و تا یکم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.