شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴

تبعیض جنسیتی در سینمای هالیوود ادامه دارد

هالیوود

تسنیم: اگرچه این روزها کمتر صدای کمپین های ضد تبعیض جنسیت در هالیوود را می شنویم اما این مشکل حل نشده باقی مانده و ادامه دارد.

تا چندی پیش گاهی هر هفته چند خبر، سخنرانی و راهپیمایی در باب دفاع از حقوق زنان در هالیوود مشاهده می کردیم. کمپین های پر تعدادی بر ضد تبعیض جنسیت در هالیوود زده شده بود و روزانه ستاره های زیادی به مصاحبه در مورد این مسائل می پرداختند. با رای نیاوردن دولت دموکرات کلینتون در آمریکا و حضور ترامپ، جنس اعتراضات در هالیوود تغییر پیدا کرد و بعد از آن هم موج رسوایی اخلاقی اجازه تنفس را از رسانه ها گرفت. به طوری که امروز صحبت از تبعیض جنسیت در هالیوود تبدیل به یک موضوع دست دوم شده است و سوژه های به روز دیگری صدر خبرهای سینمای جهان را به خودشان اختصاص داده اند. با این حال نتیجه یک تحقیق دانشگاهی نشان می دهد این مسئله حل نشده باقی مانده است.

طبق تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه سنت جوزف انجام شده در میان ۵۰ فیلم پر فروش آمریکا در سال ۲۰۱۶ فقط ۳۲ درصد کاراکترها به خانم ها رسیده و بقیه از آن بازیگران مرد بوده است. حضور بازیگران زن در نقش اصلی حتی یک درصد کمتر هم هست و عدد ۳۱ درصد را به ثبت رسانده. اگرچه این نسبت، در قیاس با سال ۲۰۰۲ حدود ۵ درصد ارتقا داشته اما باید توجه داشت که این پیشرفت در طول ۱۴ سال رقم خورده است. باید دید آیا در ادامه این تحقیقات پیشرفتی در دو سال اخیر دیده خواهد شد یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.