شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

رییس رسانه ملی:

تهدیدات امروز دشمن نظامی نیست، بلکه رسانه پایه است / لحظه‌ای از رصد دشمن غفلت نمی‌کنیم

عبدالعلی علی‌عسکری

سینماپرس: رییس صدا و سیما با اشاره به طراحی پیچیده رسانه‌ای علیه ملت ایران تاکید کرد: تهدیدات امروز دشمنان و در راس آن‌ها آمریکا بر مبنای مقابله نظامی نیست بلکه رسانه پایه است و آنان تمام تلاش خود را می‌کنند تا از راه‌های مختلف هدایت افکارعمومی را در داخل به دست بگیرند.

به گزارش سینماپرس، دکتر علی عسکری در جمع مدیران نمایندگی های سازمان صدا وسیما در دفاتر خارج از کشور به نقش ویژه جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و تصریح کرد: دشمن فکرش را هم نمی کرد که جمهوری اسلامی ایران چنین قدرتی داشته باشد و بتواند داعش را در منطقه از بین ببرد و معادلات آنها را درهم بریزد برای همین زخم خورده است و می خواهد از راه تاثیر بر افکارعمومی و ایجاد تنش در داخل این شکست بزرگ خود را جبران کند.

رییس سازمان صدا وسیما با تاکید بر اینکه طراحی جدید امریکایی‌ها نیز در مقابل ملت ایران شکست خورده است افزود: آنها ابتدا با طراحی پیچیده خود اغتشاشات دی ماه را کلید زدند که با هوشیاری مردم شکست خورد و در این یکی، دو ماه با سوءاستفاده از شرایط اقتصادی و تلاطم بازار طرح دیگری را برنامه ریزی کردند که بازهم سرانجامی جز شکست نداشت.

علی عسکری با بیان اینکه تشکیل یک گروه اقدام ویژه علیه ملت ایران در وزارت خارجه امریکا نشانه شکست طراحی های قبلی واشنگتن است گفت : آنها قطعا طرح های جدیدتری را پیاده سازی خواهند تا هدف خود را پیگیری کنند و غالب این طرح ها هم رسانه پایه و برای اثرگذاری بر افکارعمومی ایران خواهد بود.

تهدیدات امروز دشمن نظامی نیست بلکه رسانه پایه است/دیپلماسی رسانه‌ای مهم‌تر از دیپلماسی سیاسی است

رییس رسانه ملی بر هوشیاری سازمان صدا وسیما در کارزار جنگ روانی دشمن تاکید و تصریح کرد: دشمن بداند که سربازان گمنام این ملت در عرصه رسانه با قدرت در مقابل طراحی های آنها ایستاده اند و لحظه ای از رصد آنها غفلت نمی کنند.

وی به اهمیت کار نمایندگی های صداو سیما در دفاتر خارج از کشور اشاره کرد و افزود : دیپلماسی رسانه ای امروز اولی تر و مهم تر از دیپلماسی سیاسی است و شما نمایندگان رسانه ملی در اقصی نقاط دنیا شاید کارتان پیچیده تر از سفرای ما باشد به همین علت باید نسبت به قبل هوشیارتر و فعال تر باشید.

رییس سازمان صدا وسیما بر تسلط نمایندگان رسانه ملی بر موضوعات حوزه منطقه ای خود در دفاتر خارج از کشور تاکید کرد و گفت: دنیا مملو از موضوعات ارزشمندی است که برای مردم ما اهمیت دارد و شما باید با مطالعه کامل آنها را بشناسید و برمبنای آنها برنامه سازی موثر کنید.

علی عسکری با بیان اینکه فضای مجازی و اهمیت آن را باید شناخت و از تجربه های دیگر کشورها دراین زمینه استفاده کرد، افزود: باید تجارب مفید کشورهای دیگر را که در حوزه مسئولیتی شما قوانینی برای فضای مجازی گذاشته اند هم برای مردم بگویید و هم به داخل کشور منتقل کنید تا بتوانیم با استفاده از این تجربیات در برابر طراحی دشمن درفضای مجازی تدبیر کنیم.

رییس رسانه ملی بر استفاده از تجربیات مدیران دفاتر نمایندگی خارج از کشور صداوسیما پس از دوران ماموریت تاکید کرد و گفت: باید از این افراد بعد از دوران ماموریت به درستی و به جا استفاده شود و از تجربیات آنها در قالب‌های مشاوره ای و آموزشی بهره‌مند شد و مدیران سیاست گذار سازمان دراین حوزه باید حضور این افراد بعد از ماموریت را یک فرصت تلقی کنند.

تهدیدات امروز دشمن نظامی نیست بلکه رسانه پایه است/دیپلماسی رسانه‌ای مهم‌تر از دیپلماسی سیاسی است

وی با بیان اینکه  انتقال تجربیات مدیران گذشته به نفرات بعدی در حوزه دفاتر نمایندگی بسیار مهم است، افزود: باید نیروهای اعزامی جدید حداقل یک ماه در کنار مدیرقبلی حضور داشته باشند و تجربیات آنها را بدست آورده و برای مسیرآینده بر مبنای آن برنامه ریزی کنند.

رییس سازمان صداوسیما بر بهره‌مندی حداکثری از تولیدات نمایندگی‌های خارج از کشور تاکید و تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تولیدات موثر نمایندگی‌ها فقط یک بار پخش نشود بلکه در شبکه‌های مختلف و زمان‌های متفاوت روی آنتن دیده شود.

در این نشست پیش از صحبت های رییس سازمان صدا وسیما نمایندگان دفاتر سازمان در خارج از کشور در سخنانی به مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و هرکدام گزارشی دقیق از تحولات رسانه ای منطقه تحت مدیریت خود ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.