چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

همزمان با درگذشت زنده یاد «انتظامی» و «دری» عنوان شد؛

گودرزی: استاد «انتظامی» انسانی بسیار شوخ طبع، بذله گو و مهربان بود/ ضایعه درگذشت زنده یاد «دری» جبران ناپذیر است

فاطمه گودرزی-انتظامی-دری

سینماپرس: فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با درگذشت ۲ هنرمند فقید سینمای کشور آقایان عزت الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری گفت: درگذشت استاد مسلم هنر بازیگر سینمای کشور که به حق لقب «آقای بازیگر» به ایشان اطلاق شده بود و یکی از متبحرترین و برجسته ترین فیلمسازان اندیشمند و متبحر سینما و تلویزیون برای جامعه هنری بسیار اسفناک است و من بسیار متأسفم که هر دوی این عزیزان گرانقدر را در یک روز از دست دادیم.

بازیگر فیلم سینمایی «می خواهم زنده بمانم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من حدود ۲۸ سال قبل یک همکاری بسیار دوست داشتنی با استاد انتظامی در فیلم «خانه خلوت» به کارگردانی آقای مهدی صباغ زاده داشتم؛ بدون هرگونه تعارف و اغراقی عنوان می کنم که در این همکاری که در سال های ابتدایی ورود بنده به سینما شکل گرفت از این استاد مسلم بازیگری درس های بسیاری آموختم؛ درس هایی از هنر و انسانیت!

وی سپس با تأکید بر اینکه استاد «انتظامی» انسانی بسیار شوخ طبع، بذله گو و مهربان بود و هیچ گاه برتری و برزگی خود را به رخ دیگران نمی کشید اظهار داشت: شاید یکی از دلایل ماندگاری ایشان در عرصه هنر در بیش از ۷ دهه فعالیت مستمرشان همین اخلاق انسانی و خاص ایشان بود. همه نسل های مختلف هنری در کشور از ایشان خاطرات بسیار خوبی به یاد دارند؛ ایشان با همه افراد اعم از عوامل پشت صحنه و بازیگران فیلم ها ارتباط و دوستی داشتند و همیشه با طنز خاصی که در کلام شان بود خستگی را از تن عوامل در می آوردند و روحیه بانشاطی را در محل فیلمبرداری گسترش می دادند.

گودرزی خاطرنشان کرد: استاد انتظامی از معدود هنرمندانی بودند که با میل و اشتیاق وصف ناشدنی تجربیات خود را در اختیار جوانان می گذاشتند؛ یادم می آید برای بازی در فیلم «خانه خلوت» که در کنار استاد انتظامی و زنده یاد نیکو خردمند قرار بود نقش آفرینی کنم این استرس را داشتم که چطور می توانم در کنار این ۲ هنرمند بزرگ و برجسته حضور پیدا کنم اما استاد انتظامی ساعت ها وقت گذاشتند و با اشتیاق و میل شان با من ارتباط برقرار کردند و هر آنچه می دانستند در طبق اخلاص گذاشتند و تجربیات شان را ما من در میان گذاشتند و صدا و تکنیک و... را به من آموختند.

بازیگر فیلم سینمایی «دست های خالی» خاطرنشان کرد: این اتفاقی است که هرگز در میان بازیگران امروزی سینما وجود ندارد؛ امروز اگر شاهد حسادت ها و برخوردهای بد در سینما هستیم در آن دوران شاهد این اتفاقات نبودیم؛ همین است که هنرمندان پیشکسوت ما را از سایرین متمایز می کند؛ همین است که همگان از آن ها به نیکی یاد می کنند و دوست شان دارند؛ همین است که این هنرمندان دهه ها فعالیت شان استمرار پیدا می کند و همیشه در قلب و ذهن مردم و همکاران شان زنده هستند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه ضایعه درگذشت زنده یاد «دری» جبران ناپذیر است اظهار داشت: متأسفانه من هیچ گاه افتخار همکاری با زنده یاد دری را نداشتم اما همیشه پیگیر آثار ایشان بودم؛ بی شک زنده یاد دری یکی از فرهیخته ترین فیلمسازان برجسته این مرز و بوم بودند و آثار ماندگار و درخشانی از خود به یادگار گذاشتند که جزو آثار فاخر و ماندگار سینما و تلویزیون به شمار می آید.

وی ادامه داد: سواد، بینش، خرد، مطالعه و تحقیق جدی از جمله خصیصه هایی بود که زنده یاد دری همه آن ها را یکجا داشت و همین باعث می شد تا آثارش عیب و نقصی نداشته باشند و همگان با آن ها ارتباط برقرار کنند. این قبیل فیلمسازان گوهرهای گران بها و نایابی هستند که باید از آن ها حفظ و حراست کرد چرا که در زمانه امروز کمتر هنرمندی اینطور سخت گیرانه و با وسواس و دقت مبادرت به تولید اثر می کند.

گودرزی در پایان این گفتگو افزود: با اینکه خودم عزادار درگذشت این ۲ هنرمند ارزشمند و برجسته سینما و تلویزیون کشور هستم مراتب تسلیت صمیمانه ام را خدمت خانواده های هنرمند و فرهیخته «دری» و «انتظامی» ابراز می کنم و برای آن ها از خداوند طلب صبر و آرامش دارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.