دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

ایمانی در گفتگو با سینماپرس:

با ۲ فیلم در جشنواره فیلم کودک حضور دارم/ کار برای کودکان دشواری ها و ظرافت های خاص خود را دارد

کاوه ایمانی

سینماپرس: کاوه ایمانی تدوین گر سینما در آستانه برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: با ۲ فیلم «پاستاریونی» و «در میان امواج» در جشنواره فیلم کودک حضور دارم ضمن اینکه تدوین فیلم «رامینالدو» نیز به عهده من بود که به دلایلی نتوانست در جشنواره حضور داشته باشد؛ همچنین ۷ فیلم سینمایی آماده اکران دارم.

تدوین گر فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «توفیق اجباری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق در بخش مسابقه فیلم های سینمایی است؛ فیلمی که اگرچه برای کودکان است اما قطعاً بزرگسالان هم از تماشای آن لذت خواهند برد چرا که اصولاً فضایی به شدت مفرح و سرگرم کننده دارد.

ایمانی در پاسخ به این سوأل که تفاوت تدوین میان فیلم های کودکان و بزرگسالان چیست اظهار داشت: کار برای کودکان دشواری ها و ظرافت های خاص خود را دارد؛ خوشبختانه من پیش از این تجربه های زیادی برای کار کودک داشتم و اغلب فیلم های من که در جشنواره فیلم کودک شرکت می کردند جوایزی کسب کرده اند؛ شاید ذکر این نکته ضروری باشد که بنده روانشناسی کودک خوانده ام و با دنیا و سلایق کودکان آشنا هستم و سعی می کنم در تدوین فیلم ها تا جایی که برایم مقدور است بر اساس نیازها و ذائقه کودکان کارم را انجام دهم.

این تدوین گر خاطرنشان کرد: البته پیش از این اغلب فیلم های کودکی که من تدوین آن ها را بر عهده داشتم در فضاهای روستایی و کلیشه ای بودند که به ناچار فضای فیلم باید کم تحرک می بود اما خوشبختانه فیلم هایی که امسال دارم فضایی بانشاط و پرتحرک دارند.

تدوین گر فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» سپس در رابطه با فیلم دیگرش که در جشنواره فیلم کودک حضور دارد اظهار داشت: «در میان امواج» به کارگردانی هادی شریعتی فیلمی در رابطه با فضای مجازی و دنیای اینترت و... است و داستان آن در رابطه با دختربچه ای است که برایش اتفاقی می افتد و خانواده اش در آستانه از هم پاشیدن قرار می گیرند؛ این فیلم سرشار از نکات آموزشی برای کودکان به خصوص در سنین دبستان است و امیدوارم که در جشنواره فیلم کودک به خوبی دیده شود.

ایمانی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه فیلم های اکران نشده متعددی دارم که احتمالاً در فصل پاییز روی پرده خواهند رفت اظهار داشت:  ۷ فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «اولین امضا برای رعنا» به کارگردانی علی ژکان، «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان و «تصویرم در آینه نیست» به کارگردانی محمدرضا خاکی، «کنجانجم» به کارگردانی یاسمن نصرتی، «ماهور» به کارگردانی مجید نیامراد و «توچال» به کارگردانی محمد آهنگرانی را آماده اکران دارم ضمن آنکه به تازگی چند قرارداد امضا کرده ام که ترجیح می دهم نام فیلم ها فعلاً رسانه ای نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.