چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

«محیط بان و پلنگ» از جشنواره ایتالیا جایزه برد

جایزه مستند ایرانی «محیط بان و پلنگ» از جشنواره ایتالیا

سینماپرس: فیلم مستند «محیط بان و پلنگ» از تولیدات شبکه جهانی جام‌جم، موفق به کسب جایزه از جشنواره گرندپارادیزو ایتالیا شد.

به گزراش سینماپرس، افتخاری دیگر به افتخارات مستند «محیط بان و پلنگ» از تولیدات شبکه جهانی جام‌جم افزوده شد و این فیلم در بیست و یکمین دوره جشنواره گرند پارادیزو که در تاریخ ۲۳ الی ۲۸ جولای (یکم الی ششم مرداد) در دامنه کوه‌های آلپ در شمال ایتالیا برگزار شد، مستند «محیط بان و پلنگ» در میان استقبال مخاطبان موفق به کسب جایزه ی این جشنواره شد.

«محیط بان و پلنگ» به کارگردانی فتح اله امیری و نیما عسگری تولید شده و روایت محیط بانی است به نام محمدرضا حلوانی که علاقه مند به طبیعت و حیات وحش است. وی با وجود آنکه هیچگاه تصویر و یا سندی از پلنگ در منطقه تحت حفاظتش ثبت نشده است، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت می‌کند که باعث می‌شود وی کنجکاو شده و در صدد ثبت حضور پلنگ برآید.

این فیلم که در شبکه جهانی جام‌جم تهیه شده است، پیش از این نیز موفق به کسب افتخارات متعدد از جمله جایزه بهترین فیلم بخش انسان و طبیعت جشنواره معتبر Jackson Hole آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره Green Image ژاپن و حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره حیات وحش واشنگتن دی سی (DCEFF)، بیست و یکمین دوره جشنواره CinemAmbiente ایتالیا،Big Cats نیویورک، هفتمین دوره جشنواره جاده ابریشم ایرلند و حضور در بخش نیمه نهایی چهل و یکمین دوره جشنواره معتبر و قدیمی International Wildlife Film Festival و جشنواره حیات وحش VASSA فنلاند شده است.

مستند «محیط بان و پلنگ» و اعطای جایزه جشنواره گرند پارادیزو به این فیلم، مورد توجه خبرگزاری فرهنگی ایتالیا قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.