چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

اضافه شدن دو جایزه به جوایز جشنواره فیلم ونیز۷۵

تندیس ونیز2015

سینماپرس: در آستانه برگزاری دوره هفتاد و پنجم جشنواره بین المللی فیلم ونیز اعلام شد که این رویداد سینمایی دو جایزه جدید به مجموع جوایز خود اضافه کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت جشنواره، در حالی که کمی بیش از یک هفته به آغاز جشنواره فیلم ونیز باقی مانده است این جشنواره اعلام کرد دو جایزه موازی دیگر به مجموع جوایز جانبی این جشنواره مثل فیپرشی و لیبل سینماهای اروپا اضافه می‌کند.

جوایز جدید شامل «جایزه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» و «فونداسیون کاسا وابی-مانتاریای مکزیک» خواهد بود.

هر دوی این جایزه‌ها که برای برندگانشان فرصت‌های اقامتی ایجاد می‌کنند، در طول جشنواره به فیلمسازان برنده اهدا می‌شوند.

جایزه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به ۳ فیلمساز منتخب از بخش جنبی افق‌ها اهدا می‌شود. این بخش که به فیلم‌هایی از گرایش‌های جدید دنیای سینما بدون توجه به ژانر یا مدت زمان آن‌ها اختصاص دارد، آثاری را نمایش می‌دهد که سعی کرده‌اند هنر سینما را دوباره تعریف کنند. در این بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه به نمایش درمی‌آید و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و جایزه ویژه داوران را اهدا می‌کند.

برندگان این جایزه از ۲ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۱۹ در یک برنامه ۳ هفته‌ای در لس‌آنجلس حضور می‌یابند. در قالب این برنامه مسترکلاس‌ها، کارگاه‌های تخصصی، اکران‌های مختلف و رویدادهای آموزشی و همکاری با بخش فیلم مستقل پیش‌بینی شده است. در عین حال سه فیلمساز دیگر نیز از دل همین برنامه‌ها برای حضور در کارگاه فیلمسازان جشنواره فیلم تورنتو انتخاب می‌شوند.

جایزه فونداسیون کاسا وابی-مانتارایا هم به کارگردان برگزیده بهترین فیلم اول در هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز اهدا می‌شود و شامل یک اقامت یک و نیم ماهه در شهر پوئترو اسکوندیدو (شهری بندری در سواحل پاسیفیک مکزیک) است.

برنده این امکان را می‌یابد تا با اقامت در این شهر یک پروژه را در همکاری با هنرمندان و جوامع هنری تکمیل کند. این پروژه‌ها برای تشویق تعامل با دیگران و تبادل نظرات و دیالوگ بین دیگر نظام‌ها پیش‌بینی شده‌اند.

این جایزه از سوی بنیاد کاسا وابی که سازمانی غیرانتفاعی است برای حمایت از همکاری و ارتباط اجتماعی از طریق هنر ارایه می‌شود. گروه مانتارایا نیز یک کمپانی تولید فیلم است که از استعدادهای جدید حمایت می‌کند تا بتوانند پروژه‌هایشان را عملی کنند.

ونیز جوایز تشویقی دیگری هم دارد و پیشتر اعلام کرد جایزه «جیگر-لکولتوره گلوری» برای فیلمسازان را امسال به ژانگ ییمو استاد چینی اهدا و جدیدترین فیلم وی با عنوان «سایه» را نیز در بخش خارج از رقابت این دوره جشنواره نمایش می‌دهد.  

این جشنواره امسال در مجموع ۳۶ جایزه موازی، در کنار جوایز اصلی اهدا می‌کند.

هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست شروع می‌شود و تا ۸ سپتامبر ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.