جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

گزارش جلسه نقد و بررسی فیلم «زمانی دیگر»

نشست نقد و بررسی فیلم «زمانی دیگر»

سینماپرس: فیلم «زمانی دیگر» تازه ترین اثر کارگردانی شده ناهید حسن‌زاده با حضور کارگردان و رضا فیاضی در جزیره کیش نقد و بررسی شد.

به گزارش سینماپرس، تازه ترین اثر کارگردانی شده ناهید حسن‌زاده که توسط فری ملک زاده تهیه و تولید شده است در جزیره کیش نقد و بررسی شد. در ابتدای این نشست ناهید حسن زاده درباره رویکرد خود به کاراکترها اشاره کرد و گفت: نگاه اصلی من در این فیلم، دختر نبود! بلکه پدراو بود؛ پدری که سرانجامِ خانواده و هراتفاقی وابسته به تصمیم اوست.

وی ادامه داد: درفیلم «زمانی دیگر» می‌بینیم که علت زندان رفتن شخصیت اصلی مرد، معترض بودن به نبود عدالت اجتماعی است وپیشینه وهمنشینی قدیر با دیگر همفکران خود در زندان، باعث می‌شود که وی در برخورد با موضوع پیش‌آمده صبوری کند و قبل از انجام هر تصمیم عجولانه‌ای فکر کند تا بیننده شاهد اتفاقی مثل قتل دختر یا تصمیم‌های مشابه نباشد.

رضا فیاضی بازیگر تئاتر و سینما درباره اکران این فیلم متذکر شد: به اعتقاد من در حق فیلم هایی که درگروه سینمایی «هنر و تجربه» در زمان اکران می شود ناروایی صورت می گیرد و آنگونه که باید مخاطب این فیلم ها را نمی بیند و از نظرمن این فیلم می توانست در لیست اکران فیلم های روز سینما قرار داشته باشد.

حسن زاده در پاسخ به بازی گرفتن از نابازیگرها در فیلم «زمانی دیگر» گفت: من تمرین خیلی زیادی با بازیگر نقش اصلی (سمیه) داشتم، اما حضور بازیگری مثل مجید پتکی نیز بسیار موثر و تسهیل‌کننده بود.

این کارگردان با اشاره به سکانس پرت‌کردن دختر از پرتگاه توضیح داد: سمیه از روند این سکانس بی‌خبر بود و تمام بازی با تبحرآقای پتکی گرفته شده و پتکی بود که همانجا سمیه را به بازی گرفت

فیلم داستانی بلد «زمانی دیگر» روایت‌گر زندگی مردمانی است که در شرایط دشوار و ناخواسته‌ای گرفتار شده و در جستجوی  رهایی هستند. قدیر کارگر یک کارخانه‌ مواد شیمیایی است که بعد از اعتراضات کارگری زندانی شده است. او بعد از یک سال به‌طور ناگهانی از زندان آزاد می‌شود و وقتی به خانه برمی‌گردد متوجه می‌شود دختر نوجوانش، سمیه فرزندی نامشروع به دنیا آورده ‌است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.