دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

در فرهنگسرای ابن سینا؛

«ستاره ناهید» رونمایی می‌شود/تجلیل از دوبلور پیشکسوت

 رونمایی از فیلم «ستاره ناهید»

سینماپرس: مراسم رونمایی از مستند «ستاره ناهید» با تجلیل از ناهید امیریان دوبلور پیشکسوت، شنبه دهم شهریورماه در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، ابوالفضل توکلی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله» درباره تولید مستند «ستاره ناهید» توضیح داد: «ستاره ناهید» خاطره بازی با ناهید امیریان دوبلور پیشکسوت است و به زندگی و کار او می‌پردازد.

وی افزود: این دوبلور و مدیر دوبلاژ پیشکسوت به‌جای شخصیت‌های خاطره‌انگیزی مثل «الیور توئیست»، «سندباد»، «هاچ زنبور عسل»، «آنت» در بچه‌های کوه آلپ، «بامزی» و ... گویندگی کرده‌ است و کودکان دیروز و امروز ایران با صدای زیبای شان خاطره دارند.

توکلی با بیان اینکه جای هنرمندان زن در مجموعه مستند «پیشکسوتان دوبله» خالی بود، افزود: بارها نقدهایی درباره اینکه چرا مستند پرتره هنرمندان زن دوبله را نمی‌سازم، مطرح شد، در پاسخ به همین دغدغه و گلایه تصمیم گرفتم زندگی هنرمندی را کار کنم که به کودک درونش وفادار مانده است و همیشه به‌جای کودکان حرف زده است.    

وی گفت: خوشبختانه پیشنهاد من با استقبال این بانوی هنرمند مواجه شد،   پیش‌تولید نسبتاً طولانی‌ای را پشت سر گذاشتیم، چون ایشان به دلایلی در ایران سکونت ندارند و از طرفی زمان زیادی صرف جمع‌آوری فیلم‌هایی شد که خانم امیریان در آن‌ها هنرنمایی کرده‌اند.

کارگردان مستند تحسین‌شده «دوران افشاریه» ادامه داد: «ستاره ناهید» در یک‌هفته‌ای که ایشان به ایران آمده بودند، انجام شد؛ در ساخت این مستند از تصاویر آرشیوی و فیلم‌های قدیمی بکری هم استفاده‌ شده است و تصاویری از بازی کوتاه ایشان در یکی از فیلم‌های دهه ۵۰ و همچنین هنرنمایی مرحوم عزت‌الله انتظامی و علی نصیریان در یک تئاتر وجود دارد.  

توکلی درباره انتخاب اسم این مستند هم گفت: وقتی قرار است مستندی بسازم هم‌زمان به اسم آن فکر می‌کنم و هر چه جلوتر می‌رویم به اسم نزدیک‌تر می‌شوم، در تدوین مستند جدید فکر کردم «ستاره ناهید» بهترین انتخاب است چراکه خانم امیریان ستاره‌ای هستند که در آسمان هنر دوبله خوش می‌درخشند.

وی بابیان اینکه صداپیشه «سندباد» هنرمندی بااخلاق، با کارنامه‌ای درخشان است، تصریح کرد: ناهید امیریان ۱۰ آبان ۱۳۳۳ در تهران متولد شد، او در سال ۱۳۳۸ از سن پنج‌سالگی توسط پدرش، رضا امیریان، وارد عرصه دوبله‌شده‌ و گویندگی فیلم را زیر نظر ایرج دوستدار و هوشنگ لطیف‌پور آغاز کرده است.

این هنرمند گفت:  این هنرمند به همراه زهره شکوفنده از اولین و فعال‌ترین بچه گویان دوبله به‌طور حرفه‌ای بوده است.

به گفته توکلی امیریان در کنار دوبله، در سن ۱۲ سالگی با علی نصیریان و عزت‌الله انتظامی در تئاتر شاه‌عباس و مرد پینه‌دوز هم‌بازی بوده و در رادیو نیز فعالیت می‌کرد؛ از مهم‌ترین کارهای رادیویی ایشان داستان‌های رادیو بود که همراه با بهزاد فراهانی، هوشنگ بهشتی و ژاله علو اجراشده است.

این کارگردان درباره رونمایی از مستند «ستاره ناهید» هم گفت: مراسم تجلیل از یک‌عمر فعالیت هنری خانم امیریان و رونمایی از مستند جدید مجموعه «پیشکسوتان دوبله» شنبه در فرهنگسرای ابن‌سینا به نشانی شهرک قدس (شهرک غرب)، خیابان ایران‌زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن‌سینا برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.