دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

پایان تدوین «راه طی شده»/مستندی درباره شخصیت بازرگان

 مستند «راه طی شده»

سینماپرس: علی ملاقلی پور بیان کرد که تدوین مستند بلند سینمایی «راه طی شده» تمام شده است.

به گزارش سینماپرس، علی ملاقلی پور در گفتگو با یک خبرگزاری درباره مستند «راه طی شده» که این روزها مراحل پس از تولید را طی می کند، بیان کرد: «راه طی شده» یک مستند بلند سینمایی درباره مهدی بازرگان است که سال گذشته فیلمبرداری شد.

وی ادامه داد: به تازگی تدوین این مستند توسط شهاب بشیری پایان یافته و مراحل صداگذاری توسط مهرشاد ملکوتی و جلوه های ویژه توسط حسن پیله ور در حال انجام است و ما امیدواریم زودتر مراحل فنی این مستند انجام شود تا بتوانیم آن را به دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برسانیم.

این کارگردان با اشاره به پرداختن به شخصیت بازرگان در این مستند اظهار کرد: مهندس بازرگان شخصیت پیچیده ای است و تاکنون فیلمی اساسی درباره وی ساخته نشده است.

وی اضافه کرد: وقتی به شخصیت مهدی بازرگان نزدیک می شوید، متوجه می شوید ابتدا با یک روشنفکر مذهبی رو به رو شده اید و بُعد سیاستمداری و علمی او در اولویت های بعدی قرار دارد که از طرفی همه اینها از بازرگان یک شخصیت پیچیده می سازد.

ملاقلی پور درباره پروسه تحقیقاتی این مستند نیز عنوان کرد: ۲ سال تحقیق و تولید این مجموعه طول کشید.

کارگردان مستند «راه طی شده» با اشاره به مصاحبه ها برای این مستند اظهار کرد: ما در این مستند با نزدیکان و اعضای اسبق نهضت آزادی و افراد دیگری گفتگو داشتیم که از جمله آنها می توان به محمد توسلی اولین شهردار تهران، هاشم صباغیان از معاونان دولت موقت، ابوالفضل حکیمی، محمد بسته نگار داماد آیت الله طالقانی، فریدون سحابی فرزند یدالله سحابی و حامد سحابی فرزند عزت الله سحابی، ابوالفضل بازرگان برادرزاده مهدی بازرگان، اکبر بدیع زادگان، نازنین بنی اسدی نوه مهدی بازرگان و مجتبی مطهری اشاره کرد.

وی در پایان درباره رویکرد این مستند توضیح داد: این مستند جزو اولین آثاری است که پیرامون یک شخصیت روشنفکر مذهبی ساخته شده است و درواقع دریچه ورود ما به سیاست بازرگان از نگاه اندیشه وی است.

مستند سینمایی «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی پور و تهیه کنندگی امین نوروزی آخرین مراحل تولید را طی می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.