سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

در برنامه «پرانتز باز» مطرح شد:

نوجوان بستر مطالبه‌گری عملیاتی نیاز دارد نه سمبلیک!

 برنامه «پرانتز باز»

سینماپرس: محمد کریمی با حضور در برنامه «پرانتز باز» از لزوم بستری سازی برای مطالبه گری نوجوانان با مدیریت و نظارت بزرگان به منظور پیشگیری از خطا و اشتباه سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، محمد کریمی سردبیر خبرگزاری تسنیم با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص مسائلی که یک نوجوان در حین مطالبه گری با آن مواجه می شود گفت: نوجوان در همان ابتدای راه با مانعی به نام عدم انتقاد پذیری مواجه می شود. به او می گویند سن ت به این حرف ها نمی خورد یا هنوز دهان ت بوی شیر می دهد. این اولین برخوردی است که روند شکل گیری شخصیت نوجوان را با اختلال مواجه می کند. لذا باید به او راه و چاه مطالبه گری را یاد بدهیم. به او بگوییم به طور مثال اگر در عرصه ی تحصیلت می خواهی مطالبه کنی، باید با حداقل مشکلات معلمان آشنایی داشته باشی و حداقل مشکلات دانش آموزان و خانواده ها را بشناسی. در عرصه های دیگرهم همین طور. در عرصه اقتصاد باید تا حدودی الفبای اقتصاد را بدانی. همین طور در سیاست که به شدت سخت تر و پیچیده تر است.

وی در خصوص عدم واگذاری فرصت نقش آفرینی به نوجوانان بیان داشت: نوجوان امروز در موقعیتی است که می خواهد بار سنگین چهار دهه تجربه و توانمندی و ظرفیت را با خودش همراه کند و می خواهد راهبر این قطار باشد. پس باید این میدان را در اختیار نوجوان قرار دهیم.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: ما آمدیم یک ژست سمبلیکی گرفتیم و گفتیم نوجوان ها قرار است مدیران آینده باشند برای همین باید بیایند در یک فضایی مشارکت کنند اما لوازم این کار را در اختیارش نگذاشتیم. یک فضا ایجاد کردیم به نام مجلس دانش آموزی اما این ها سمبلیک است. چون آن مجلس دانش آموزی چقدر توانسته است به عنوان اولین مرکز رو در رویی با خیل دانش آموزان در قانون گذاری در این حوزه موثر باشد؟ برای همین لازم است ما از نقش سمبلیک برویم به سمت نقش عملیاتی و واقعی.

وی در خصوص لزوم نظارت بر روند مطالبات توسط نوجوان افزود: در فضای جامعه این اجازه را بدهیم که مطالبات در بستر آزمون و خطا اتفاق بیفتد. ضمن اینکه خودمان هم در کنارشان باشیم و به آن ها مشاوره بدهیم و مدیریت شان کنیم و تجربیات مان را در حد توان در اختیارشان قرار دهیم. اما ما نوجوان را رها می کنیم و بعد وقتی خطا کرد آخرین رفتار، اولین رفتار می شود. فرد می آید در رسانه ملی، آبرو برایش ماند؟ الان کجاست؟ باید از بخشی از خطایش چشم پوشی کرد ولی ما با شدیدترین واکنش با او برخورد می کنیم.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و فاطمه رضاپور و شش دبیرخبر نوجوان در روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۷۱ روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین ۱۳ تا ۲۰ سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، فاطمه رضاپور، دبیران خبر: محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، محمد میرزا زاده ساناز احسانی، زهرا محبوب، و محیا شفاعت.

مخاطبان این برنامه می توانند با شماره ۰۹۰۳۶۸۸۳۲۰۲ در پیام رسان بله و سروش با روابط عمومی برنامه در تماس باشند و در اینستاگرام صفحه ی پرانتز باز را با نشانی parantezbaz_tv دنبال کنند.ش

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.