شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

با حضور دختران شین آباد و بچه‌های سرپل ذهاب

دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان افتتاح شد

 دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

سینماپرس: آیین افتتاحیه دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با حضور دختران شین آباد و بچه‌های سرپل ذهاب عصر امروز در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای این مراسم علیرضارضاداد دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در آیین افتتاحیه دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ضمن خوشامدگویی به مربیان، فیلمسازان و مهمانان ویژه جشنواره گفت: امروز مهمانان ویژه در جمع ما ههستند. دانش آموزان مدرسه شین آباد و بچه های سرپل ذهاب که دعوت ما را برای میزبانی در جشنواره پذیرفتند تا این حضور نشانه ای باشد از همدردی با همه کسانی که در ایران بزرگ کنار هم زندگی و شادی ها و غم هایشان را با یکدیگر تقسیم می کنند. زیرا اگر در هر جایی از کشورمان غمی باشد متعلق به همه ماست. سینما نیز در ساخت این کشور قدم های بزرگی برداشته و بعد از این نیز برخواهد داشت.

وی افزود: برگزاری دومین المپیاد فیلمسای نوجوانان، نشانه این است اگر سینما روزگاری از سنین جوانی و میانسالی آغاز می شد، اکنون از سنین نوجوانی آغاز می شود و پیش بینی می کنیم در آینده ای نزدیک از سنین کودکی شروع خواهد شد. حتی کودکانی که هنوز الفبا را نیاموخته اند در آینده نزدیک دوربین به دست گرفته و فیلم می سازند.

 *رضاداد: دنیای جدید دنیای تبدیل ایده ها و اندیشه ها به تصویر است

دبیر جشنواره گفت: دنیای جدید، دنیای تبدیل ایده ها و اندیشه ها به تصویر است و ما می توانیم رویاهایمان را به تصویر، تبدیل کنیم. پیش از ظهور فناوری های نوین ما رویاهایمان را در قالب شعرها، متون و نقاشی به تصویر می کشیدیم و همه مان احتمالا یادگارهایی از نقاشی هایی از دوران کودکی مان کشیده ایم، به یادگار داریم.

وی با تبریک به فیلمسازان نوجوان، خطاب به آن ها گفت: شما سینمای آینده را به تسخیر خود درخواهید آورد و روزی از فیلمسازان جوان امروز سبقت خواهید گرفت. می توانید آینده کشورتان را با دنیایی که خلق می کنید، بسازید. به هم وطنان خود کمک و نیازهای آنان را با قدرت تولید تصویر برطرف می کنید. به آن ها می آموزید چطور در رویای خود غرق شوند.

رضاداد با اشاره به این که جهان سینما، بسیار زیباست، خطاب به فیلمسازان نوجوان خاطرنشان کرد: به سرعت رویای امروز خود را به تصاویری بزرگ در قطع پرده سینما تبدیل خواهید کرد و برای خود خاطرات جدیدی را رقم می زنید. امروز بزرگان سینمای ایران وقتی از نقطه های شروع فعالیت خود و دلبستگی هایشان به سینما حرف می زنند، از اولین مرتبه ای که به سینما رفته اند، می گویند؛ از این که چطور عاشق سینما شده اند. این دوران را اکنون شما آغاز کرده اید. به همه تان تبریک می گویم و پایداری در این مسیر را برایتان آرزومندم.

وی با بیان این که مسیر سینما سخت و نیازمند تلاش بسیار است، افزود: آنچه در این مسیر مهم است، پایدار ماندن است. نگذارید هیچ مانعی باعث شود تا نتوانید این قله را فتح کنید.

 *ایل بیگی: موفقیت در فیلمسازی در گروی شناخت مردم و زندگی شان است

ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در ادامه این مراسم با تشکر از تلاش های سازمان سینمایی، دبیر جشنواره، انجمن سینمای جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این المپیاد گفت: همه مربیان و خانواده ها که برای کودکان و نوجوانان خود وقت گذاشته اند، حتما نتیجه آن را در آینده خواهند دید.

وی افزود: فیلمسازی کار بسیار سختی است. اما مطالعه مداوم، درست دیدن اطراف، شناختن مردم و زندگی شان باعث موفقیت در این حوزه می شود. باید خوشحال باشیم در کشورمان علیرغم برخی مشکلات دسترسی به سینما و فیلمسازی راحت تر از برخی دیگر از کشورهاست. هر ساله فیلمسازان جوان و جدیدی به دنیای سینما معرفی می شوند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی همچنین خاطر نشان کرد: ساختن رویاهایمان در سینما ممکن می شود و امیدوارم وقتی روزی در میدان امام اصفهان قدم می زنیم، از فیلمسازانی یاد کنیم که روزی کارشان را از شرکت در این المپیاد آغاز کرده اند.

* موفق: هنوز هم سر صحنه فیلمبرداری هیجان دارم

سهیل موفق کارگردان سینمای کودک و نوجوان نیز بیان کرد: در حال حاضر نوجوانان می توانند به سادگی فیلم بسازند و رویای خود را تبدیل به تصویر کنند. خوب است اگر قصه هایمان را امروز در قالب فیلم روایت کنیم. یادم است در دوران راهنمایی از مدیر مدرسه مان اجازه گرفتم فیلمی درباره دهه فجر بسازم. تدوین را نمی شناختم و همه سکانس ها را به ترتیب گرفتم.

وی افزود: از آن زمان روزها می گذرد. اما خوشحالم که در ادامه توانستم در این مسیر حرکت کنم. هنوز هم وقتی سر کار هستم هیجان دارم و به نظرم اگر روزی یک کارگردان چنین هیجانی نداشته باشد، باید فیلمسازی را کنار بگذارد. در سینما باید مخاطب را به خوبی شناخت و برای او فیلم ساخت.

در ادامه تیزری از فیلم های حاضر در جشنواره پخش شد. همچنین فیلم «سفید ساده» اثر منتخب جشنواره سی ام به نمایش درآمد.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، سید احد میکاییل زاده معاون ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره، محمدرضا کریمی صارمی مدیر امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سهیلا عسگری مدیر امور جشنواره های انجمن سینمای جوانان ایران، حسین شیخ الاسلامی داور بخش المپیاد، سهیل موفق کارگردان «پاستاریونی»، نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… در این آیین افتتاحیه حضور داشتند.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ماه در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

*سوره سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.