یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

انتشار «فیلم نگار» با یادداشت هایی در رابطه با عزت الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری

فیلم نگار

سینماپرس: یکصد و هشتاد و نهمین شماره ماهنامه «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی با یادداشت هایی در رابطه با عزت الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری منتشر شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در سرمقاله این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» با مضمون سینمای عاشورایی به ابر روایت اشاره شده است.

در بخش سینمای ایران، ماهنامه فیلم نگار به فیلم «تنگه ابوقریب» پرداخته و درباره فیلمنامه و ساز و کار مسئله‌مندی جنگ در فیلمنامه این اثر مطالبی منتشر شده است.

در این بخش همچنین به یاد «عزت الله انتظامی» و «ضیاءالدین دری» یادداشت هایی به چشم می‌خورد.

گفت وگو با نمایندگان سه تیم برتر «رویداد خلق ایده»، ترکیب ناهمگون تعلیق و موقعیت‌های تنش زا در فیلمنامه مرداد، شش فیلم کوتاه در اکران، فیلمنامه کوتاه مرضیه از دیگر بخش‌های این شماره ماهنامه فیلم نگار است.

در این شماره همچنین با درناز حاجیها، فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم «مارلون» و «مرضیه» گفت وگو شده و کتاب «فیلمنامه‌نویسی در قرن ۲۱ » معرفی شده است.

در بخش سینمای جهان این شماره «فیلم نگار» سیناپس ۱۲ نیرومند، ردی بر جای نگذار، ماموریت غیر ممکن-باران رادیو اکتیو، گنجشک قرمز، سولو: داستانی از جنگ ستارگان و مگ منتشر شده است.

آموزه‌های فیلمنامه یک مکان آرام، نگاهی به فیلم ماموریت غیر ممکن: فال اوت، گفت وگو با اسکات بک و برایان وودز فیلمنامه نویسان یک مکان آرام، صحبت‌های کریستوفر مک کواری درباره فیلم ماموریت غیر ممکن: فان وات، سخنرانی «مارن آده» فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده سینما در سمینار بفتا، دیالوگ فیلم: گفت وگویی سینمایی، کارگاه فیلمنامه با رویکرد عبور از دوزخ پرده دوم در این شماره به چشم می‌آید.

در این شماره همچنین فیلمنامه رشته خیال، یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، تحلیل گفتمان عشق در این فیلمنامه و مقدمه چینی در فیلمنامه منتشر شده است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.