یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

توسط معاون صدا؛

جزییات چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو تشریح شد

حمید شاه آبادی

سینماپرس: حمید شاه آبادی در نشستی جزئیات چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و نحوه برگزاری آن را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو صبح امروز یکشنبه ۱۱ شهریورماه با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا و جمعی از مدیران رادیو و نمایندگان رسانه‌های جمعی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

شاه آبادی در ابتدای این نشست با بیان اینکه سیزده دوره جشنواره رادیو یکی از افتخارات اصحاب رادیو است، بیان کرد: برگزاری یک جشنواره بین المللی نقش مهمی در کیفیت برنامه های رادیو دارد.

وی ادامه داد: ۱۶ شبکه سراسری و ملی ارتباطی را برای رادیو با مخاطبانش بوجود آورده است و ما نسبت به علاقه و نیازهای مردم مسئولیم. اولین وظیفه معاونت صدا افزایش کیفیت تولیدات رادیوست و این جشنواره یک فرصت برای ارتقای کیفیت تولیدات است.

معاون صدا اظهار کرد: در این جشنواره می توانیم قدر برنامه سازانی را که از تصویر به دور هستند، بدانیم و از آنها تجلیل کنیم چراکه سرمایه انسانی مهمترین دارایی ماست و این نیروی انسانی نیازمند توجه است تا بتواند کار خود را به منصه ظهور برساند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه بخش داخلی جشنواره رادیو در سه بخش مستقل شامل برنامه‌های مستمر، ویژه و بخش آزاد برگزار می‌شود گفت: از اول تیر تا اول دی ۹۷ برنامه‌های مستمری که در این بازه زمانی شش ماهه ۴۲۰ تهیه‌کننده روی آنتن می‌برند، داوری می‌شوند و به بهترین آثار جوایزی تعلق خواهد گرفت.

معاون صدا درباره بخش برنامه های ویژه نیز یادآور شد: بخش برنامه های ویژه برنامه های مناسبتی، رادیو نما و فضای مجازی را در برمی گیرد. همچنین برنامه سازان ما در شبکه های استانی در بخش آزاد حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به بخش بین الملل نیز توضیح داد: قالب برنامه ها در این بخش آثار هشت گانه است که شامل برنامه های آموزشی و سرگرمی، مستندنمایشی و... می شود. در این بخش هم جوایزی در نظر گرفته شده است و تا ابتدای دی ماه سال جاری برنامه سازان می توانند برنامه های خود را به زبان فارسی و انگلیسی ارسال کنند.

شاه آبادی درباره معیار داوری آثار در جشنواره بین المللی رادیو تصریح کرد: اصالت محتوا، بهره گیری از تکنیک برنامه سازی و ارتقای کیفیت از معیارهای ما برای داوری آثار خواهد بود.

معاون صدا درباره بازه زمانی برگزاری جشنواره یادآور شد: اختتامیه جشنواره چهارم اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار و نتایج در این روز که سالروز تاسیس رادیوست اعلام می شود. امیدوارم این جشنواره فرصت خوبی باشد تا فعالیت ها و توانمندی ها در حوزه صدا دیده شود.

وی درباره بهره گیری از استعدادهای جدید در این جشنواره عنوان کرد: افرادی که دارای استعدادی هستند و برگزیده شوند حتما توسط شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند همچنین کارگاه هایی برای برگزیدگان برگزار می شود که اگر نیاز به آموزش داشته باشند این فرصت برایشان فراهم می شود تا از پنل های آموزشی بهره ببرند.

او افزود: ششمین دوره اجلاس جهانی صدا با محور آثار پژوهشی و مقالات برگزار می‌شود و جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

شاه آبادی تصریح کرد: مخاطبان می توانند با محورهای موضوعی جشنواره، برنامه هایی در قالب ۶۰ دقیقه برای ما ارسال کنند. در بخش آزاد موضوعاتی چون دفاع مقدس و در بخش برنامه های ویژه موضوعاتی چون شعار سال و مناسبت های ملی و مذهبی از جمله این محورها هستند.

وی در توضیح بیشتر بخش بین الملل جشنواره نیز گفت: در بخش بین الملل مشارکت حداکثری را مطالبه می کنیم و برای رسانه هایی که در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عضو هستند فراخوان منتشر و اطلاع رسانی خواهیم کرد و دعوت از آنها از طریق رایزنی ها انجام خواهد گرفت.

شاه آبادی درباره توجه به وضع معیشتی کارکنان و توجه به جشنواره به این افراد بیان کرد: در جشنواره بین المللی رادیو فرهیختگی و کمال افراد نوعی امتیاز دارد و طی سطح بندی هایی که انجام می شود کمیته ترفیعات جشنواره به هنرمندان برتر درجه هنری اهدا می کند و همین عوامل باعث می شود که پیش از بیش به مزایای تلاشگران رادیو اهمیت داده می شود.

در پایان این مراسم، از سایت جشنواره رادیو به نشانی www.radiofestival.ir‌ رونمایی شد و بر اساس گفته‌های مهدی شاملو مدیر تولید چند رسانه‌ای و فضای مجازی معاونت صدا، برای نخستین بار، فرایند دریافت و چرخه داوری تمامی مراحل جشنواره، به صورت مکانیزه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.