یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

یک پروژه تلویزیونی اثر بعدی دیوید کراننبرگ

دیوید کراننبرگ

سینماپرس: دیوید کراننبرگ، کارگردان و فیلمنامه نویس ۷۵ ساله کانادایی در نشستی تخصصی در جشنواره فیلم ونیز به پروژه در حال ساخت خود نیز اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کارگردان فیلم های کالتی چون «تصادف» و «ناهار عریان» که جایزه افتخاری یک عمر دستاورد جشنواره ونیز را به دست آورده است در پنلی با موضوع آینده سینما که در جشنواره ونیز برگزار می شود فاش کرد که در حال کار روی یک پروژه تلویزیونی شخصی است. او از هرگونه توضیح اضافه در این مورد خودداری کرد و گفت که هنوز نمی تواند درباره آن صحبت کند.

کراننبرگ پیش از این اپیزودهای تلویزیونی جداگانه ای را کارگردانی کرده بود. او در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد کارگردانی فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» را به این دلیل که از فیلمنامه خوشش نیامد رد کرد.

در طی این پنل کراننبرگ دوباره اظهارات تند وتیز اخیرش درباره زوال تجربه فیلم دیدن به صورت همگانی در سینماها را مطرح کرد، اما این کارگردان تحسین شده همچنین تصریح کرد که گمان نمی کند فیلمسازی در حال احتضار باشد بلکه معتقد است که در حال دگرگونی و تحول است.

کارگردان «قول های شرقی» گفت: امروزه نمایشگرهای تلویزیونی بزرگتر و بزرگتر می شوند و در نتیجه تفاوت بین سالن های سینما و نمایشگرهای خانگی واقعا کم شده است.

کراننبرگ خاطرنشان کرد زبان تصویری که کارگردانان فعلی از آن استفاده می کنند بازتاب همین تغییر است یعنی طبق قاعده، نماهای کلوزآپ آن زمان فقط برای تلویزیون بودند و در سینما استفاده نمی شدند اما امروز دیگر این گونه نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.