یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

در نشست خبری فیلم «لکنت» عنوان شد؛

فیلمنامه «لکنت» بهتر از خود فیلم است/ ایده اصلی فیمنامه از یک عکس خبری شروع شد

محمدرضا حاجی غلامی

سینماپرس: محمدرضا حاجی غلامی کارگردان فیلم سینمایی «لکنت» در نشست رسانه ای این اثر گفت: مهمترین جزء در سینما فیلمنامه است و به نظرم فیلمنامه این فیلم بهتر از خود فیلم است!

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم‌کودک نشست رسانه ای فیلم سینمایی «لکنت» ظهر امروز-یکشنبه ۱۱ شهریور- در سالن چارسوق پردیس سینمایی چهارباغ برگزار شد. در این نشست محمدرضا حاجی غلامی کارگردان، محمود فتوحی شاه آبادی تهیه کننده، مارال سجادی نویسنده، سجاد اسماعیلی بازیگر، ابوالفضل سلیمی طراح صحنه و بازیگر و محمد مبین یوسفی بازیگر این اثر حضور داشتند.

در ابتدای این نشست یکی از منتقدان سینما  که اجرا و کارشناسی آن را برعهده داشت، گفت: در این فیلم نباید اجزا تعریف شوند، این فیلم ریتم مناسبی داشت و ما را با ذوق پیش می برد و ابعادی فرهنگی را برایمان روشن می کرد.

حاجی غلامی کارگردان این فیلم در ابتدا از ایده این فیلم گفت:  فیلم «لکنت» از یک عکس خبری شروع شد که پسری  روستایی می خواهد کتابخانه ای در روستایشان راه اندازی کند.

حاجی غلامی در مورد ریتم فیلم نیز توضیح داد : مهمترین جز در سینما فیلمنامه است و به نظرم فیلمنامه این فیلم بهتر از خود فیلم است.

فتوحی شاه آبادی تهیه کننده این اثر نیز بیان کرد: فیلمنامه براساس ایده کارگردان شکل گرفت. این کار ارزش هر سختی را برای رسیدن به تولید داشت. من با توجه به اعتمادی که هم به کارگردان و هم به ایده فیلمنامه داشتم تصمیم گرفتم تهیه کننده این اثر باشم .این فیلم در روستایی در نزدیکی یزد در منطقه ایکه دارای بافت تاریخی و خالی از سکنه بود، فیلمبرداری شد. 

مارال سجادی نویسنده «لکنت» نیز  بیان کرد: زمانی که به من درباره ایده این فیلم صحبت شد، ایده و قصه دختر بچه ای  که لکنت دارد و برادری که خواهر را عاشقانه دوست دارد و می خواهد به او کمک کند، با کارگردان همفکری کردیم و این فیلمنامه را به سر انجام رساندیم .

ابوالفضل سلیمی بازیگر  وطراح صحنه این فیلم نیز عنوان کرد : قبل از این که بازیگر این فیلم باشم، طراح صحنه کار بودم و به نظر من نقشم هم در این فیلم بسیار تاثیر گذار بود . تنها فیلمی است که از طراحی صحنه آن به شدت راضی هستم، لکنت است. زیرا بسیار زنده کردن یک بافت مرده کار بسیار سختی بود. 

سجاد اسماعیلی  بازیگر کودک این اثر نیز گفت :  من قبل از فیلم ، تجربه بازی در فیلم کوتاه «سلام»را با آقای حاجی غلامی در جشنواره سی ام داشتم حضور در «لکنت» هم به دلیل همینآشنایی قبلی بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.