دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

در حاشیه جشنواره فیلم کودک عنوان شد؛

ثریا قاسمی: استعدادهای خوب زیاد و قصه های خوب کم هستند

ثریا قاسمی در نشست خبری فیلم سینمایی«ویلایی ها»

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر فیلم سینمایی «دوچ» گفت: جوانان مستعد بسیاری هستند که می توانند فیلم های کودک خوب بسازند، اما متاسفانه فیلمنامه های مناسب کودک و نوجوان کمتر نوشته می شود.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این که برنامه ریزی ها برای جشنواره باید با دقت و جدیت بیشتری صورت بگیرد، بیان کرد: متاسفانه برخی از مدعوین جشنواره، این رویداد را جدی نمی گیرند و باعث دلسردی دیگر فعالانی می شوند که برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره تلاش می کنند.

وی ادامه داد: ما به واسطه این که یک بازیگر، هنرمند، مدیر یا مسئول فرهنگی هستیم، نباید خود را فراتر از دیگران یا فراتر از جشنواره ها بدانیم. بلکه باید به برنامه ریزی های صورت گرفته احترام بگذاریم.

قاسمی همچنین با تاکید بر این که ما قصه خوب در سینما نداریم، عنوان کرد: جوانان مستعد بسیاری هستند که می توانند فیلم های کودک خوب بسازند، اما متاسفانه فیلمنامه های مناسب کودک و نوجوان نوشته نمی شود.

این بازیگر سینما تصریح کرد: متاسفانه گاهی در فیلم هایی که به اصطلاح برای کودکان ساخته می شود، بحران ها و جرایمی نظیر دزدی، فحاشی و ... می بینیم. در حالی که در فیلم های مطرح کودک و نوجوان ایراتی و خارجی می بینیم که وقت، پژوهش و هزینه زیادی صرف می شود تا یک اثر به لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی برای کودک مناسب باشد.

وی در پایان گفت: امید ما به کودکان و نوجوانان است که آینده سینمای کشور را بسازند.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ماه در اصفهان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.