دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹

همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک؛

از سردیس زنده یاد زاون قوکاسیان در میدان جلفا اصفهان رونمایی شد/ جای خالی مسئولان جشنواره در این مراسم!

رونمایی از سردیس زنده یاد زاون قوکاسیان

سینماپرس: در پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم کودک در میدان جلفای اصفهان (محله ارامنه) از سردیس زنده یاد زاون قوکاسیان منتقد و مدرس سینمای کشور رونمایی شد. نکته قابل تأمل در این مراسم عدم حضور مدیران جشنواره فیلم کودک بود!

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک عصر امروز دوشنبه ۱۲ شهریور همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک از سردیس زنده یاد زاون قوکاسیان رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم  غلامرضا مهیمن گفت: ما یاد عزیزی هستیم که نقش بسزایی در پیشروی و ارتقای فرهنگ و سینمای کشور و به  ویژه شهر اصفهان داشت. زاون عاشق اصفهان بود ‌و هرگز به مهاجرت فکر نکرد. او همیشه برای پیشبرد کار فرهنگی پیشگام بود و همه زندگی اش در خدمت فرهنگ بود و همه امکانات و توانش را برای کار فرهنگی گذاشت. این بسیار تفاوت دارد با کسانی که در کنار زندگی شان کار فرهنگی می کنند.

وی ادامه داد: نام نیک زاون به راحتی به دست نیامد؛ بیش از ۵۰ سال نیکی و ایثار و از خودگذشتگی باعث نام نیکش شده بود. برای زاون انسان بودن بیش از کار فرهنگی اهمیتی داشت و انسان بودن را مهمترین اتفاق می دانست. من وظیفه خودم می دانم از شورای شهر اصفهان که این مراسم را ترتیب داده اند تشکر کنم که یاد هنرمند بزرگ مان را گرامی داشتند.

سپس شهردار اصفهان پشت تریبون رفت و گفت: برای هنرمندی برجسته به نام زاون که نام او برای هیچ هنرمندی گمنام نیست دور هم جمع شده ایم؛ تلاقی رونمایی از سردیس همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک بسیار ارزشمند است چرا که زاون به سینما و هنر علاقه داشت و اصفهان را بسیار دوست داشت و هرکز حاضر نبود از اصفهان جدا شود اصفهان هم او را دوست داشت نمی توان جشنواره ای را در شهرمان پیدا کرد که زاون در آن جایی نداشته باشد.

وی افزود: هنرمند همیشه در خاطره ها باقی است و ما خوشحالیم که زاون هرگز نمی میرد. من امیدوارم در ایام برگزاری جشنواره همه ما قدر هنرمندان و شهرمان را بدانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان نیز گفت: خوشحالم در جمعی هستم که برای بزرگداشت یک هنرمند نامدار دور هم جمع شده اند. اسم زاون به معنای یاری رساندن است و از اسم او پیداست که چه خصوصیاتی داشته؛ از زمانی که پیشنهاد جایزه زاون شد همه ما استقبال کردیم چرا که همه او را دوست داشتند. در جشنواره ای که ما می خواهیم آموزه درست به کودکان مان بدهیم بسیار خوب است که ما از هنرمندی مردمی یاد می کنیم.

گفتنی است؛ زنده یاد زاون قوکاسیان علاوه بر تجربه حرفه های مختلف در سینما در تاریخ هنر معاصر ایران، نخستین کسی است که برای یک فیلم سینمایی، کتاب معرفی و نقد و بررسی تهیه و منتشر کرد. علاوه بر تألیف کتاب‌هایی دربارهٔ سینماگران سرشناس ایرانی، با نشریات سینمایی ایران نیز همکاری می‌کرد و چند فیلم سینمایی بلند و کوتاه نیز ساخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.